تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
رویداد‌۲۴ خبر می‌دهد؛

توقف فروش میدان بهمن در ازای طلب تامین اجتماعی از شهرداری پس از گزارش رویداد‌۲۴

فروش میدان بهمن در ازای بدهی شهرداری تهران به سازمان تامین اجتماعی پس از انتشار گزارشی در این باره از سوی رویداد ۲۴، از سوی هیئت نظارت بازرسی وزارت کشور متوقف شد.
هیئت بازرسی وزارت کشور مانع شد

رویداد۲۴ اواخر اسفندماه سال گذشته بود که طی گزارشی در رویداد‌۲۴ اعلام کردیم که شهرداری تهران در ادامه چرخه باطل فروش ملک در ازای بدهی و یا کسب درآمد، بنای واگذاری میدان میوه و تره‌بار، گوشت و مرغ بهمن را به سازمان تامین اجتماعی دارد.

این سازمان بار‌ها به دلیل بدهی‌های شهرداری تهران اقدام به مسدود کردن حساب‌های شهرداری کرده و در عین حال برای حل و فصل بیمه کارگران، پرداخت اوراق مشارکت سال ۹۹ شهرداری از سوی بانک رفاه و غیره، اختلافات زیادی با این نهاد غیردولتی داشته و شهرداری با واگذاری میدان بهمن سعی در حل و فصل این مشکلات داشته است.


بیشتر بخوانید: فروش میدان بهمن به جای بدهی!/ شهرداری تهران چگونه از تراکم‌فروشی به میدان فروشی رسید


خبرهای رسیده به رویداد‌۲۴ نشان می دهد که امروز هیئت بازرسی امور وزارت کشور و شهرداری‌ها در نتیجه گزارش منتشر شده طی بازدیدی سرزده از میادین میوه و تره‌بار اعلام کرده که جلوی این واگذاری را گرفته است.

در گزارش هیئت نظارت بازرسی وزارت کشور آمده است که «شهرداری تهران با تنظیم توافقنامه‌ای، واگذاری میدان میوه و تره‌بار و گوشت و مرغ بهمن با مساحت ۳۴ هزار متر مربع شامل ۴ سوله، یک کارگاه بسته‌بندی و ۶۴ غرفه را به منظور تهاتر با مطالبات سازمان تأمین اجتماعی در دستور کار دارد.

با عنایت به فرمایشات امام خامنه‌ای و دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص گرانی‌های اخیر و توجه به معیشت مردم، بازرسی امور وزارت کشور و شهرداری‌ها بر لزوم خدمات‌رسانی بیشتر به اقشار مختلف تأکید و از واگذاری و تغییر کاربری مکان عرضه خدمات عمومی مذکور واقع در منطقه‌ای کم‌برخوردار به کاربری تجاری، اداری و خدماتی، جلوگیری به عمل آورد.»

همچنین مطابق با اخبار رسیده به رویداد‌۲۴، بنا بود چند روز بعد از انتشار گزارش، شهردار تهران و وزیر جهاد کشاورزی توافق‌نامه‌ای درباره انتقال میدان بهمن به محلی در محدوده امین‌آباد امضا کنند که چند ساعت پیش از برگزاری این مراسم، امضای این توافق نامه لغو می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان