تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۰

ولیعهد سابق اردن: تحت بازداشت خانگی هستم!

ولیعهد سابق اردن در یک پیام ویدئویی با متهم کردن دولت و پادشاه این کشور به فساد و بی کفایتی اعلام کرد که تحت بازداشت خانگی است.

ولیعهد سابق اردن: تحت بازداشت خانگی هستم!

رویداد۲۴ ساعاتی پس از انتشار خبر بازداشت شاهزاده «حمزه بن حسین»، ولیعهد سابق اردن، وی در پیامی ویدئویی خبر بازداشت خانگی خود را تأیید کرد.

شبکه «بی بی سی» نیز بامداد یکشنبه ویدئویی را از شاهزاده حمزه منتشر کرد و مدعی شد که وکیل او این ویدئو را برای آن‌ها ارسال کرده است.

ولیعهد سابق اردن که برادر ناتنی «عبدالله دوم» شاه این کشور نیز هست، در این ویدئو که به گفته خودش برای توضیح اتفاقاتی که روز شنبه در اردن رخ داده ضبط کرده است، دولت عبدالله دوم را به فساد، بی‌کفایتی و آزار منتقدان متهم کرد.

از سوی دیگر، روزنامه واشنگتن پست شامگاه شنبه به وقت اَمان در گزارشی مدعی شد که مقامات اردن ولیعهد سابق این کشور را بازداشت و حدود ۲۰ تن دیگر را به اتهام «تهدید علیه ثبات کشور» دستگیر کردند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه این گزارش افزود که شاهزاده «حمزه بن حسین» بزرگترین پسر «ملک حسین» و «ملکه نور» همسر چهارمش در کاخ سلطنتی خود به اتهام دسیسه چینی برای سرنگونی برادر ناتنی خود، «ملک عبدالله» پادشاه اردن تحت بازداشت خانگی است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، این دستگیری‌ها در پی کشف آنچه که مقامات کاخ سلطنتی اردن توطئه‌ای پیچیده و گسترده با همدستی دست کم یک عضو خاندان سلطنتی به همراه رهبران قبایل و اعضای تشکیلات امنیتی می‌خوانند، صورت گرفته است.

گفتنی است، شاهزاده حمزه بن حسین به مدت چهارسال عهده دار منصب ولایت عهدی پادشاهی اردن بود و پس از وی این عنوان به بزرگترین پسر پادشاه کنونی اردن، حسین، واگذار شد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اردن ، کودتا
نظرات شما
پیشخوان