تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵

گلایه روستانشینان از بی‌آبی/ عزم دولت برای حل مشکل کم‌آبی روستاها با 2000 میلیارد تومان اعتبار

مشکلات مردم که در روستاهای ایران بزرگ زندگی می‌کنند از کم‌آبی و بی‌آبی گلایه کرده‌اند. دولت می‌گوید برای حل این مشکل اعتبارات زیادی خرج کرده‌است.
رویداد۲۴- مشکلات مردم که در روستاهای ایران بزرگ زندگی می‌کنند از کم‌آبی و بی‌آبی گلایه کرده‌اند. دولت می‌گوید برای حل این مشکل اعتبارات زیادی خرج کرده‌است.

مشکل کم آبی از گذشته های دور تاکنون در ایران به عنوان یکی از اصلی ترین مشکلات زندگی مردم معرفی شده است. تعداد زیادی از کامنت گذاران سرویس مشکلات مردم هم به این نکته اشاره و گلایه کرده اند محل زندگی آنها به خصوص کسانی که در روستا زندگی می کنند دچار بحران کم آبی است.
مخاطبی که خود را حق جو معرفی کرده در این باره نوشته است: با سلام. روستای مکسان از توابع بخش بزمان شهرستان ایرانشهر با جمعیتی بالغ بر 2000 نفر از اوایل انقلاب دارای آب لوله کشی بهداشتی می باشد از آنجایی که در اوایل انقلاب جمعیت کم بوده این مقدار آب جوابگوی نیاز مردم بوده، اما اکنون با توجه به خشکسالی و سطحی بودن آب تامین کننده منبع آب خشکیده و مردم درحال کوچ کردن از روستا هستند لطفا به اطلاع مسوولان برسانید.
این مسئله بارها در جلساتی که عالی ترین مقامات برنامه ریزی کشور حضور داشته اند مطرح شده است.

سرویس مشکلات مردم هم چندی پیش در نشست خبری سخنگوی دولت موضوع کم آبی و بی آبی در برخی روستاها را با محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سخنگوی دولت، در میان گذاشت و اقدام دولت درباره رفع مشکل کم آبی روستاها را جویا شد.
نوبخت در این باره گفت: در روستاها به علت خشکسالی سنوات گذشته با مشکلات آبرسانی زیادی روبرو هستیم. سال گذشته 1500 میلیارد تومان برای آبرسانی روستاها اختصاص دادیم که 1000 میلیارد تومان آن توزیع شد و 500 میلیارد تومان دیگر نیز برای آبرسانی روستایی داده شد.
او توضیح داد: امسال نیز 500 میلیارد تومان برای اعتبارات آبرسانی روستایی در حال پرداخت است.

 

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان