تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

پنجه هیات اجرایی دولت روحانی بر صورت اصلاح طلبان/ دلیل رد صلاحیت اعضای شورای شهر تهران چه بود؟

رویداد۲۴ به اطلاعاتی دست یافته که دلایل رد صلاحیت اعضای شورای شهر تهران را نشان می‌دهد. این گزارش را بخوانید تا روز پنجشنبه را با تعجب بسیار سپری کنید!

رد صلاحیت اعضای شورای شهر

رویداد۲۴ روز گذشته رویداد۲۴ خبر داد که چند عضو شورای شهر تهران رد صلاحیت شدند؛ الهام فخاری و محمدجواد حق شناس و محمود میرلوحی. این تصمیم توسط هیات اجرایی بدوی گرفته شده؛ هیاتی که تمام ترکیب آن زیرمجموعه دولت روحانی است؛ این یعنی اعضای اصلاح طلبان شورای شهر تهران توسط هیات منتخب دولتی رد صلاحیت شده که با رای اصلاح طلبان روی کار آمده است.

بررسی صلاحیت و رد یا تایید افراد حق طبیعی هیات اجرایی است اما اگر بدانید دلیل رد صلاحیت‌ها چه بوده، بسیار تعجب خواهید کرد که چگونه دولت روحانی هیاتی را انتخاب کرده که تفاوتی با رادیکالترین اصولگرایان ندارد.

سید محمدرضا آیت اللهی، محمد مهدی اعلایی، نعمت الله ترکی، سیدمحمد رضوی، سید غلامرضا هاشمی تقوی نژاد، سید محمد هاشمی و علیرضا محفوظی اعضای هیأت اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ هستند و عیسی فرهادی، فرماندار تهران، زین الصالحین مدیر کل ثبت احوال و عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پروروش شهر تهران نیز از موضع اداری به عنوان نماینده شخص حقوقی به این ترکیب اضاقه شده‌اند.

دلیل رد صلاحیت حق شناس

این ترکیب دلایل جالبی برای رد صلاحیتها داشته‌اند؛ مثلا یکی از دلایل رد صلاحیت محمد جواد حق‌شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، نامگذاری‌های معابر و خیابان‌های تهران بوده است. از نظر هیات اجرایی اسامی همچون بازرگان و محمدرضا شجریان و منوچهر آتشی و ... منطبق بر منویات جمهوری اسلامی ایران نبوده و حالا حق شناس به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی باید پاسخگوی اقدامات خود باشد!

یکی از موارد دیگر که به عنوان اتهام مطرح شده، پیگیری واگذاری ساختمانی جهت ایجاد موزه «ایران درودی» بوده است. جالب اینجاست که آغاز طرح موزه ایران درودی ابتدا در دوره قالیباف آغاز شده و سرانجام در دوره حناچی به افتتاح رسید. با توجه به اینکه مذاکرات آن در دوره قالیباف انجام شده بود و ایران درودی خانه فرانسه خود را به خاطر اینکار فروخته بود، در این دوره شورای شهر موظف شد که این موضوع را به پایان برساند. با این حال احتمالا حق شناس هیچگاه فکر نمیکرد که طرحی که در دوره قالیباف آغاز شده و حناچی روبان افتتاح آن را قیچی کرده، یک روز دلیل رد صلاحیت او بشود!

دلیل رد صلاحیت محمود میرلوحی

محمود میرلوحی رییس کمیته اقتصادی شورا و یکی از افراد پیگیر تخلفات رخ داده در واگذاری املاک شهرداری، هلدینگ رسا تجارت، یاس و تخلفات مالی عیسی شریفی قائم مقام محمد باقر قالیباف بوده است. او یکی از چهره‌هایی بود که موضوع فساد را در شهرداری پیگیری می‌کرد تا پرونده‌های ریز و درشت را به نتیجه برساند اما او نیز مزد خود را گرفت و توسط هیات اجرایی به دلیل مشارکت در جریان «فتنه» رد صلاحیت شده است.

اصولگرایان حوادث انتخابات سال ۸۸ را فتنه میخوانند و تمام کسانی که در آن نقش داشته‌اند را خارج از دایره نظام میدانند. از منظر آنها تمام اصلاح طلبان فتنه‌گر هستند و نباید در هیچ سمتی حضور داشته باشند. ظاهرا همین نگاه در هیات اجرایی هم وجود داشته است.

دلایل رد صلاحیت الهام فخاری

اگر بدانید الهام فخاری رییس کمیته اجتماعی شورا به چه دلیل رد صلاحیت شده، تعجب می‌کنید. اطلاعات رسیده به رویداد۲۴ نشان میدهد الهام فخاری عکسی از دوران کودکی‌اش در اینستاگرام منتشر کرده که کنار دایی‌اش بوده است. ظاهرا هیات اجرایی به تازگی کشف کرده که دایی عکس کودکی الهام فخاری قبلا با یکی از نیروهای اپوزیسیون ایران ارتباط داشته و همین عکس کافی است تا فخاری رد صلاحیت شود! ظاهرا هیات اجرایی معتقد است فخاری در انتخاب دایی‌اش نقش داشته است!!

این اتفاق قبلا در ماجرای انتخاب حناچی هم رخ داده بود و به خاطر ارتباط برادرش با سازمان مجاهدین خلق روی صدور حکم او برای شهرداری تهران ان‌قلت آورده بودند. همان موقع رویداد۲۴ در گزارشی نشان داد که نزدیکان تعداد زیادی از چهره‌های نظام همچون آیت الله جنتی، آیت الله لاهوتی، آیت الله طالقانی، محمد جهان آرا، آیت الله محمدی گیلانی و آیت الله مشکینی و ... عضو گروه‌های اپوزیسیون همچون چریک‌های فدایی خلق و پیکار و طوفان و سازمان مجاهدین خلق بوده‌اند.


بیشتر بخوانید: خویشاوندان چهره‌های نظام در گروه‌های اپوزیسیون/ آیا مورد برادر پیروز حناچی در جمهوری اسلامی استثناء است؟


مشخص نیست که موضع‌گیری چنین سیاسی از سوی هیئت اجرایی برای بررسی صلاحیت سه عضو رد شده شورا از کجا نشات می‌گیرد؛ آیا افراد فوق با چنین موضع‌گیری به پیشواز مدیران آینده دولتی وشهری می‌روند یا هیچ‌گاه رویه اصلاح‌طلبی نداشته و بنا بر شرایط در این موقعیت قرار گرفته‌اند؟

حضور عیسی فرهادی در این جمع بسیار تاثیرگذار است. احتمالا فرهادی تنها مدیر جمهوری اسلامی است که هم در دولت احمدی نژاد پست مهم سیاسی داشته و هم در دولت روحانی. فرهادی سال‌هاست فرماندار تهران است و در این دوره هیچ ابایی نداشته که تندترین مواضع را اتخاذ کند که گویی فرماندار دولت اصولگرایان است. او یکی از مخالفان نامگذاری خیابان‌ها بود و حالا که کار اصلاح طلبان زیر دست او افتاده، طبیعی است که نتیجه آن مخالفت‌ها امروز دیده شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سید محمد طباطبایی فرد
|
Poland
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
0
0
خیلی کار خوبی کردند ببینید دست بالای دست زیاد اصلاح طلب زورگو باید رد صلاحیت بشه ۴ سال که به مردم زور میگوییدبه نظر من همتون باید رد صلاحیت بشید
نظرات شما
پیشخوان