تاریخ انتشار: ۲۲:۰۶ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰

ساز و کار انتخاب نامزد واحد اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ تصویب شد

آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاحات ایران اعلام کرد که کلیات ساز و کار پیشنهادی کمیتهٔ برنامه‌ریزی و راهبرد‌ها و مصوب هیات رئیسه برای انتخاب نامزد واحد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به تصویب رسید. پس از تصویب این سازوکار و تا زمانی که مجمع عمومی تعیین می‌کند، هر فرد با پیشنهاد حداقل ۱۵ نفر از اعضای مجمع عمومی جبهه می‌تواند به‌عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری به جبهه پیشنهاد و معرفی شود.

انتخابات 1400رویداد۲۴  آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاحات ایران اعلام کرد که کلیات ساز و کار پیشنهادی کمیتهٔ برنامه‌ریزی و راهبردها و مصوب هیات رئیسه برای انتخاب نامزد واحد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به تصویب رسید.

آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاحات ایران از سومین جلسه مجمع عمومی این جبهه در سال ۱۴۰۰ گزارش داد:

روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ سومین جلسه مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران به ریاست بهزاد نبوی در فضای آنلاین برگزار شد.

ناطق پیش از دستور این جلسه جناب آقای رسولی بودند که نسبت به رد صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی شهرها در دور ششم در هیات‌های اجرایی به دلایل سیاسی اظهار نگرانی کردند.

در این جلسه کلیات ساز و کار پیشنهادی کمیتهٔ برنامه‌ریزی و راهبردها و مصوب هیات رئیسه برای انتخاب نامزد واحد اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ به تصویب رسید.

جزئیات این سازوکار شفاف و دموکراتیک چندمرحله‌ای که به تصویب رسید از این قرار است:

در مرحلهٔ اول: پس از تصویب این سازوکار و تا زمانی که مجمع عمومی تعیین می‌کند، هر فرد با پیشنهاد حداقل ۱۵ نفر از اعضای مجمع عمومی جبهه می‌تواند به‌عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری به جبهه پیشنهاد و معرفی شود. سپس مجمع عمومی درخصوص پذیرش اولیه این افراد رای‌گیری می‌کند و یک لیست از نامزدهایی که حداقل رای یک‌دوم اعضای مجمع را کسب می‌کنند، برای ارزیابی‌ آن‌ها در مرحلهٔ اول در مجمع عمومی جبهه تعیین می‌کند.

در مرحلهٔ دوم: از نامزدهای این لیست (که حداقل یک‌دوم اعضای مجمع به هر یک رای داده‌اند) دعوت شود در صورت تمایل برای پاسخ به پرسش‌ها و دفاع از اهداف راهبردی‌شان به جلسهٔ مجمع دعوت شوند و در جلسهٔ مجمع دربارهٔ مطلوبیت هر نامزد این لیست گفتگو شود.

در مرحلهٔ سوم: بعد از جلسات بررسی نامزدها در مجمع و در آخرین جلسهٔ مجمع عمومی جبهه پیش از ثبت نام نامزدها (پیش از ۲۱ اردیبهشت) برای یکایک نامزدها رای‌گیری شود و تنها نامزد یا نامزدهایی که حداقل دو سوم آراء اعضای مجمع را کسب کردند از طرف جبهه تشویق به ثبت نام شوند و سخنگوی جبهه فقط همین نامزد/نامزدها را به عنوان نامزدهای مورد حمایت جبهه اعلام عمومی کند.

در صورت داشتن چند نامزد مورد اجماع قبلی، مرحلهٔ چهارم انتخاب نامزد نهایی با نظرسنجی ملی معتبر است که در ایام تبلیغات انتخابات انجام می‌شود و تصویب جزئیاتش به جلسهٔ آیندهٔ مجمع موکول شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان