تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
معاون حقوقی رئیس جمهور:

دولت به پرونده واگذاری املاک شهرداری ورود می‌کند

مجید انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد بررسی پرونده واگذاری املاک شهرداری به افراد خاص در دولت گفت: شورای شهر، شهرداری و سازمان بازرسی به این مسئله ورود پیدا کرده‌اند، البته اگر جایی لازم باشد، دولت نیز ورود پیدا خواهد کرد، اما بررسی این مساله فعلا در حوزه کاری حداقل معاونت حقوقی نیست.

رویداد۲۴-مجید انصاری، در مورد بررسی پرونده واگذاری املاک شهرداری به افراد خاص در دولت گفت: شورای شهر، شهرداری و سازمان بازرسی به این مسئله ورود پیدا کرده‌اند، البته اگر جایی لازم باشد، دولت نیز ورود پیدا خواهد کرد، اما بررسی این مساله فعلا در حوزه کاری حداقل معاونت حقوقی نیست.

وی در پاسخ به اینکه راهکار دولت برای کاهش فساد در مدیریت شهری چیست؟ اظهار کرد: در دولت یازدهم برای مبارزه ریشه‌ای با فساد  به ویژه فسادهای سازمان یافته در هر دستگاهی، برنامه‌ای جامع پیش‌بینی و اقدامات بزرگی در ستاد مبارزه با مفاسد انجام شده است که عمده این برنامه‌ها به اصلاح روش‌های اداری و زیرساخت‌های نرم‌افزاری مانند اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح نظام گمرکی قطع ارتباط میان مودیان و ممیزان مالیاتی و کارشناسان گمرکی باز می‌گردد.

معاون رئیس جمهور توضیح داد: همچنین استقرار دولت الکترونیک برای برچیدن امضاهای طلایی که در اختیار اشخاص است، کاهش مجوزهایی که به حدود 2500 الی 2600 مورد می‌رسند و می‌توانند؛ بستری برای رانت یا فساد باشند نیز در مبارزه با فساد بسیار موثر است.

انصاری با اشاره به اینکه لایحه شفاف‌سازی آماده شده و به زودی به مجلس ارائه می‌شود، توضیح داد: با این لایحه رانت‌های اطلاعاتی در عرصه‌های بازرگانی، تجاری، مجوزها و موافقت‌هایی که منشا فساد بوده برچیده می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه مسائل بانکی نیز که یکی از بسترهای فسادزا بوده است؛ اصلاح نظام بانکی، تقویت نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری از جمله اقداماتی است که دولت برای مبارزه ریشه‌ای با مفاسد انجام داده است که امیدواریم با تکمیل و عملیاتی شدن آن شاهد فساد کمتری در  همه زمینه‌ها باشیم.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان