تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۰

آخرین ایستگاه خط ۳ مترو در آستانه افتتاح قرار گرفت

آخرين ايستگاه از خط 3 مترو تهران كه در واقع بيست و پنجمين ايستگاه آن محسوب می‌شود، ظرف هفته‌های آتی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مترو تهران

رویداد۲۴  به گزارش روابط عمومی و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام مديرعامل شركت مترو ضمن اعلام اين مطلب گفت: ايستگاه اقدسيه در بخش شمالی خط 3 مترو تهران كه عمليات عمرانی آن از سال 1391 آغاز شده است، پس از سال‌ها انتظار در آستانه افتتاح قرار گرفته است.

اين ايستگاه با 8 هزار مترمربع زيربنا، بين دو ايستگاه نوبنياد و شهيد محلاتی قرار داشته و با 8 رشته پله‌برقی و 5 دستگاه آسانسور افتتاح خواهد شد. طول سكوی ايستگاه 160 متر و عمق آن از سطح زمين 23 متر است و اميدواريم تا پيش از پايان ارديبهشت ماه، شاهد آغاز بهره‌برداری از آن باشيم.

مديرعامل شركت مترو، دلايل طولانی شدن تكميل ايستگاه اقدسيه را عمدتاً در 2 مورد مسائل حقوقی مرتبط با زمين اين ايستگاه و نيز مشكل تامين به‌موقع منابع مالی برای بهره‌برداری هرچه سريعتر از آن برشمرد.

گفتنی است خط 3 مترو تهران به طول تقريبی 37 كيلومترتا كنون با 24 ايستگاه در حال خدمت‌رسانی به مردم بوده و ايستگاه اقدسيه بيست و پنجمين ايستگاهی است كه در اين خط به بهره‌برداری می‌رسد. البته طراحی و اجرای يك ايستگاه تقاطعی از خط 3 با خط 2 مترو نيز در تقاطع خيابان‌های امام خمينی (ره) و حضرت وليعصر (عج) مجدداً در دستور كار شركت مترو قرار گرفته كه هنوز كارهای اجرايی آن آغاز نشده است.

ايستگاه اقدسيه در خيابان موحد دانش (اقدسيه)، نبش خيابان ندا قرار داشته و بهر‌ه‌برداری از آن در سنوات اخير مورد مطالبه عمومی شهروندان اين محدوده قرار داشته است.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان