تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

صعود چشمگیر استقلال و پرسپولیس در رنکینگ جهانی

 تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس ایران در تازه‌ترین رده‌بندی باشگاه‌های جهان صعود چشمگیری داشته‌اند.

 رنکینگ جهانی فوتبال

رویداد۲۴  بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز (۳۱ فروردین) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار گرفت.

سرخپوشان پایتخت با ۱۶۱۲ امتیاز و با ۱۰ پله صعود نسبت به رده بندی پیشین در رتبه ۱۰۲ جهان ایستادند. همچنین پرسپولیس مانند رده بندی پیشین در رده پنجم آسیا جای گرفته است.

تیم استقلال با ۱۵۴۴ امتیاز، مانند رده بندی پیشین در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران جای گرفته است. آبی پوشان پایتخت در قاره آسیا با یک پله صعود نسبت به هفته قبل به رتبه دهم رسیده اند و در سطح جهانی با ۲۳ پله صعود، در رده ۱۹۷ قرار دارند.

سپاهان با ۱۴۹۴ امتیاز، سومین تیم برتر فوتبال ایران است. طلایی پوشان اصفهانی با یک پله سقوط نسبت به هفته قبل در رتبه ۱۸ قاره کهن قرار گرفته اند. این تیم در سطح جهان نیز با ۸ پله سقوط نسبت به هفته قبل در رتبه ۳۰۵ جای گرفته است.


بیشتر بخوانید: تیم‌های ایرانی در چه شرایطی در آسیا رقیب هم می‌شوند؟


در این رده بندی تیم‌های فولاد، تراکتور، پدیده و صنعت نفت آبادان هم به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا هفتم فوتبال ایران جای گرفته‌اند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا، جایگاه ۲ تیم اول نسبت به رده بندی پیشین تغییر داشته و تیم الهلال عربستان با ۱۶۵۲ امتیاز صدرنشین شده و کاوازاکی ژاپن با ۱۶۵۱ امتیاز به رتبه دوم سقوط کرده است. جونبوک موتورز کره جنوبی نیز با ۱۶۴۶ امتیاز بدون تغییر نسبت به هفته گذشته در رتبه سوم جای گرفته است. تیم الدحیل قطر با ۱۶۱۵ امتیاز همچنان در رتبه چهارم قرار دارد.

در رده‌بندی جهانی نیز جایگاه ۴ تیم نخست جدول تغییری نداشته و تیم فوتبال بایرن مونیخ با ۲۰۸۱ امتیاز مانند هفته گذشته در صدر جدول ایستاده است. پس از سرخپوشان آلمانی، منچسترسیتی با ۲۰۲۰ امتیاز در رتبه دوم قرار دارد.
رئال مادرید نیز با ۱۹۶۷ امتیاز و بدون تغییر نسبت به هفته گذشته در رتبه سوم ایستاده است.
اینترمیلان با ۱۹۵۴ امتیاز و بدون تغییر نسبت به هفته گذشته در رتبه چهارم جای گرفته است.
بارسلونا با ۱۹۲۹ امتیاز به رتبه پنجم صعود کرده است.

۱۰ تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان:
بایرن مونیخ
منچسترسیتی
رئال مادرید
اینترمیلان
بارسلونا
منچستریونایتد
پاری سن ژرمن
اتلتیکومادرید
لیورپول
آتالانتا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال ، پرسپولیس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان