تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

اینفانتینو: اعضای سوپرلیگ اروپایی با عواقب انتخاب خود مواجه می‌شوند

رییس فدارسیون بین المللی فوتبال (فیفا) اعلام کرد که «در مخالفت این نهاد جهانی با سوپرلیگ اروپایی هیچ تردیدی وجود نداشته و موضع فیفا با موضع ابتدایی آن متفاوت و جدی‌تر خواهد بود.»

اینفانتینو: اعضای سوپرلیگ اروپایی با عواقب انتخاب خود مواجه می‌شوند

رویداد۲۴ دوازده باشگاه برتر اروپا دوشنبه هفته جاری برای راه اندازی یک تورنمنت انحصاری که به شکلی چشمگیر دورنمای محبوب‌ترین ورزش جهان را تغییر می‌دهد، موافقت خود را اعلام کردند.

«جیانی اینفانتینو» در جریان کنگره یوفا در سوئیس اظهار داشت: تنها کاری که ما در فیفا می‌توانیم انجام دهیم و در انجام آن هم قاطع هستیم این است که با ایجاد سوپرلیگ مخالفت کنیم؛ سوپرلیگی که یک فروشگاه خصوصی و انحرافی اساسی از نهاد‌های جاری، لیگ‌های فعلی، فدراسیون‌ها، یوفا و فیفا است.

وی افزود: در مخالفت فیفا با این پروژه هیچ تردیدی وجود ندارد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط سازماندهندگان این تورنمنت باشگاه‌های آث میلان، یوونتوس، اینترمیلان، رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، چلسی، آرسنال، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام به طور مشترک حضور خود را در این تورنمنت اعلام کردند.


بیشتر بخوانید: زلزله در تمام ارکان فوتبال اروپا/ سوپر لیگ اروپا چیست؟


اعلام رسمی راه‌اندازی و آغاز به کار قریب الوقوع این تورنمنت موج انتقادات را از سوی رهبران جهان، لیگ برتر انگلیس، ستارگان فوتبالی و هواداران را به همراه داشته است.

«فلورنتینو پرز» رییس باشگاه رئال مادرید که ریاست این سوپرلیگ را برعهده دارد، تاکید کرده است که عملی شدن تهدید یوفا برای محروم کردن باشگاه‌های حاضر در این تورنمنت از حضور در عرصه بین المللی و اروپایی از جمله لیگ قهرمانان، «غیرممکن» است، اما اینفانتینو نسبت به اقدام قوی‌تر از سوی فیفا تهدید کرده است.

وی در این باره گفت: وظیفه ما این است که از الگوی فوتبال اروپا حفاظت کنیم بنابراین اگر برخی باشگاه‌ها تصمیم بگیرند که راه دیگری را در پیش بگیرند، آن‌گاه باید با عواقب تصمیم‌شان هم مواجه شوند. آن‌ها در قبال انتخاب‌های خود مسوول هستند.

اینفانتینو تاکید کرد: شما یا با ما همراه هستید یا نه؛ نمی‌توانید نصفه و نیمه باشید. در مورد این موضوع فکر کنید؛ این انتخاب باید کاملا و یقینا شفاف و روشن باشد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فیفا ، فوتبال اروپا
نظرات شما
پیشخوان