تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

تشدید اختلاف میان واشنگتن و تل‌آویو بر سر برنامه هسته‌ای ایران

مقامات آمریکایی و صهیونیستی مدعی افزایش تنش میان واشنگتن و تل‌آویو به دلیل مذاکرات اخیر برجام شدند.

بازگشت آمریکا به برجام

رویداد۲۴ پایگاه خبری آکسیوس دیرروز (چهارشنبه) از ادعای یک مقام آمریکایی و یک مقام رژیم صهیونیستی درباره تشدید تنش‌ها میان واشنگتن و تل‌آویو بر سر مذاکرات اخیر درباره برنامه هسته‌ای ایران در وین خبر داد.

بنابر اعلام این پایگاه خبری، یک مقام آمریکایی مدعی شد: «اختلافات بین دولت آمریکا و اسرائیل بر سر پرونده هسته‌ای ایران عمیق‌تر شده است.»

این مقام ارشد دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، می گوید: «تل‌آویو معتقد است که واشنگتن نگرانی‌های اسرائیل درباره ایران را به اندازه کافی در نظر نگرفته است.»

این مقام آمریکایی همچنین اعلام کرد کابینه رژیم صهیونیستی «از بحث درباره مذاکرات با دولت بایدن خودداری کرده است.»


بیشتر بخوانید: چرا اسرائیل و اصولگرایان نگران توافق ایران و آمریکا در وین هستند؟


همچنین آکسیوس از ادعای یک مقام رژیم اشغالگر در این باره نیز خبر داد و به نقل از او نوشت: «تل آویو معتقد است که دولت بایدن در مورد جلسات وین کاملاً شفاف نبوده است. واشنگتن از تل آویو انتقاد کرده که همه جزئیات اقدامات خود علیه ایران را اطلاع نداده است.»

رژیم صهیونیستی مدعی است: «دولت بایدن درباره پیشنهاداتی که از سوی آمریکا در مذاکرات وین مطرح می‌شود، به طور مثال درباره لغو تحریم‌های غیر هسته‌ای ایران، با اسرائیل شفاف نبوده است.»

بنابر اعلام این پایگاه خبری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در نظر دارد روز پنج‌شنبه (فردا) نشستی به همراهی «بنی گانتز» وزیر جنگ و «گابی اشکنازی» وزیر خارجه این رژیم، برگزار کند و به رایزنی درباره مسائل مطرح شده در مذاکرات وین بپردازد.

روز گذشته نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، و با حضور هیئت‌های ایران و ۱+۴ در وین برگزار شد.

اتحادیه اروپا پس از این نشست به منظور جمع‌بندی موارد بحث شده بیانیه‌ای منتشر کرده و اعلام کرد: «افراد حاضر در مذاکرات، اقدامات لازم را بررسی کردند. این اقدامات در راستای لغو تحریم‌ها، بازگشت آمریکا به برجام و احیای کامل توافق هسته‌ای خواهد بود.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان