تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

چرا استقلالی‌ها محکوم به پیروزی هستند؟

تیم فوتبال استقلال امشب در حساس ترین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الدحیل قرار می‌گیرد و آبی پوشان در این بازی محکوم به پیروزی هستند.

لیگ قهرمانان آسیا

رویداد۲۴  در شب چهارم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، امشب استقلال در حالی به مصاف الدحیل می‌رود که با ۶ امتیاز و یک امتیاز کمتر از تیم رقیب، در رده دوم جدول قرار دارد و تیم الاهلی عربستان با ۴ امتیاز در جایگاه سوم این گروه ایستاده است.

آبی پوشان امشب این فرصت را دارند تا در صورت پیروزی در این بازی بار دیگر به صدر جدول صعود نمایند. تساوی در این دیدار به منزله حفظ فاصله یک امتیازی است و شکست احتمالی شاگردان مجیدی به معنی افزایش فاصله امتیازی تا ۴ امتیاز است. اما آنچه می‌تواند نگرانی این تیم را تشدید کند، فاصله امتیازی تیم الاهلی با آنهاست.

نماینده عربستان در این گروه فعلاً با ۴ امتیاز تیم سوم گروه است و آنها امشب با تیم «الشرطه» ای بازی دارند که بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارد و عدم صعودش به مرحله بعدی قطعی شده است.

با فرض پیروزی احتمالی الاهلی برابر الشرطه، می‌توان این تیم را ۷ امتیازی تصور کرد و در صورت شکست یا تساوی آبی پوشان، الاهلی (با ۷ امتیاز احتمالی) اگر از این تیم در جدول پیش نیفتد، همجوار آنها شده و این کار را برای بازی رو در رو بسیار مشکل می‌کند.


بیشتر بخوانید: صعود استقلال امشب در چه صورتی قطعی می‌شود؟


آبی پوشان در صورت پیروزی در بازی امشب، نه تنها از الدحیل عبور کرده و با ۲ اختلاف امتیاز نسبت به این تیم به صدر جدول صعود می‌کنند، بلکه فاصله (حداقل) ۴ امتیازی‌اش را هم با الاهلی حفظ می‌کند و با ضریب امنیت بالاتری در دیدارهای آینده به میدان می‌رود.

شرایط جدولی در این گروه به گونه‌ای است که در صورت پیروزی الاهلی مقابل الشرطه که کاملا قابل پیش بینی است، هر نتیجه‌ای هم که در بازی استقلال و الدحیل ثبت شود شرایط جدول این گروه قدری پیچیده می شود و ۳ تیم شانس صعود خود را حفظ می‌کنند. 

دیدار تیم‌های استقلال و الدحیل در شب چهارم رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۴۵ دقیقه بامداد روز یکشنبه ۵ اردیبهشت در شهر جده برگزار می‌شود.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان