تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

آب پاکی شورای شهر روی دست شهردار تهران/ حناچی قول داد کاندیدای ریاست جمهوری نشود

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حناچی قبلا بر اساس میثاق با اعضای شورا قول داده کاندیدای ریاست جمهوری نشود، گفت: از زبان محسن هاشمی نشنیده ام می خواهد رئیس جمهور شود.

پیروز حناچی کاندید انتخابات 1400 می‌شود؟

رویداد۲۴ چند ماه بیشتر به پایان فعالیت شورای پنجم باقی نمانده و حاشیه های این شورا همزمان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و شورای ششم افزایش یافته، کرونا هم در پایتخت در حال جولان است و آمار متوفیان کرونا روز به روز در حال افزایش، شهر تهران این روزها بیشتر از گذشته با مشکلات مختلف مواجه شده و مطالبات شهروندان از مدیران شهری بیشتر شده است.

درباره موضوعات مختلف از جمله کرونا در پایتخت، لغو طرح ترافیک، تعطیلی بوستان‌ها، خرید واکسن توسط شهرداری تهران، نمره شورای شهری‌ها به حناچی و شائبه‌های علاقه شهردار تهران برای ورود به پاستور و مباحث دیگر با محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران به بحث و گفت‌وگو نشستیم که جزئیات آن به شرح ذیل است.

تعداد فوتی‌ها در پایتخت دو بار تک رقمی شد

تعداد فوتی‌ها در پایتخت یکبار اردیبهشت سال گذشته و یک بار اواسط اسفند سال پیش یک رقمی شد ولی به ناگهان در حال حاضر طی یک ماه آمار فوتی‌ها سه رقمی شده است و این مسأله بسیار نگران‌کننده بود همچنین یک سوم آمار فوتی‌ها در کل کشور مربوط به پایتخت است و ما به شدت نگران شرایط کرونا هستیم عادی‌انگاری بدترین آسیب را ایجاد کرد و مردم باید هر چه بیشتر نسبت به رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی اهتمام داشته باشند.

نگرانی از طوفان کرونای هندی در پایتخت

بر اساس اخبار واصله که از هند گزارش شده متأسفانه روزانه 350 هزار نفر مبتلا به کرونا می‌شوند و این موج جدیدی از نگرانی‌ها را در جهان ایجاد کرده نخست‌وزیر هند هم اعلام کرده که کرونا طوفانی شده بنابراین این مسأله مؤید آن بوده که باید حداکثر رعایت و توجه‌ها را داشته باشیم.

استفاده از مترو فقط برای موارد ضروری باشد/تعطیلی بازار نشان از تشدید خطر کرونا

بسیاری از کارشناسان بهداشتی و حتی مردم معتقدند که مترو و اتوبوس از محل‌های اصلی انتقال کرونا است نظر شما در این زمینه چیست و آیا لغو طرح سبب کاهش مسافران مترو می‌شود؟

راهکار مقابله با کرونا در شرایط حاد این بیماری در پایتخت در خانه ماندن و تعطیلی و محدودیت‌ها است و زمانی که بازار تعطیل می‌شود این بدان معنا بوده که مردم کمتر از مترو استفاده کنند و مگر برای موارد ضروری مثلا تهیه غذا و دارو از خانه بیرون نیایند تفریح و سفرهای غیرضروری را باید تعطیل کرد تا بتوان موج چهارم را مهار کنیم تجربه نشان داده که هر جا که رعایت پروتکل‌ها صورت گرفته به نفع‌مان بوده و تا کنون با همین سبک موج کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم در تهران اردیبهشت سال قبل آمار کرونا تک رقمی شد و به 9 نفر در روز رسید چرا حالا نتوانیم دوباره به آن شرایط باز گردیم؟

میزان رعایت پروتکل‌ها متأسفانه در پایتخت کم شده است

میزان رعایت پروتکل‌ها متأسفانه در پایتخت کم شده چرا که عادی‌انگاری صورت گرفته عید دیدنی‌ها و اجتماع‌های قبل از نوروز و در فروردین نتیجه‌اش شرایط حاد کنونی شد در کشورهایی مانند فرانسه تجمع بیش از 10 نفر حتی در خانه‌ها هم ممنوع است و اگر ساکنین آپارتمان‌ها گزارشی بدهند از این دورهمی‌ها خودداری خواهد شد بنابراین در کشور به ویژه پایتخت هم باید مراسم‌های عروسی، عزا و هر تجمعی حتی در خانه‌ها لغو شود و دورهمی‌ها با تعداد اندک آن هم با فاصله و باز بودن درها جهت جریان هوا صورت گیرد.

شهرداری تهران هفته‌های اخیر اعلام کرد که بوستان‌های تهران به دلیل شرایط حاد کرونایی تعطیل شده است ولی روزانه تعداد زیادی از شهروندان به بوستان‌ها مراجعه می‌کنند نظر شما در این زمینه چیست و آیا امکان تعطیلی کامل بوستان‌ها وجود دارد؟

 ما نمی‌توانیم مانند کشورهایی مثل چین دورتا دور بوستان‌ها و پارک‌ها را پر از سرباز کنیم این مدل قرنطینه برای شهرهای ما به ویژه تهران قابلیت اجرایی ندارد البته از اول هم این چنین قرنطینه را نپذیرفتیم و اجرایی نکردیم ولی با ارشاد، راهنمایی و گفت‌وگو می‌توان مشکل را برطرف کرد و رسانه ملی و سایر رسانه‌ها در فضای مجازی و سمن‌ها می‌توانند اطلاع‌رسانی‌ها را جهت فرهنگ‌سازی انجام دهند.

بررسی خرید واکسن توسط شهرداری تهران در صحن شورا

شهرداری تهران جهت خریدن واکسن کرونا به چه صورت است و این موضوع گفته می‌شود که قرار بوده در صحن شورا مورد بررسی قرار گیرد نظرتان را در این زمینه بفرمایید.

شرایط تحریم‌ها نقل و انتقال واکسن کرونا به سختی خواهد بود ولی با این وجود شهرداری تهران اقدامات لازم را جهت خریداری واکسن انجام دهد سازمان‌هایی مانند بهشت‌زهرا(س)، پسماند، پاکبان‌ها، بازارهای میوه و تره‌بار، تاکسیرانی، اتوبوسرانی و فروشگاه‌های شهروند همچنین گرمخانه‌ها از جمله مراکزی هستند که تأمین واکسن برای آنها ضروری بوده که البته وزارت بهداشت بر اساس سند ملی واکسن اقداماتی را جهت تأمین واکسن انجام داده است ولی اگر بتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم و از توان شهرداری‌ها برای تأمین و خرید واکسن استفاده شود کمک کنیم و قرار است این موضوع در صحن شورای شهر هم فردا مطرح شود و اعضای شورا نظرات‌شان را بیان کنند. همچنین بودجه مورد نظر در این زمینه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

آمار مبتلایان و متوفیان کرونا در شهرداری و شورای شهر 

آمار مبتلایان و متوفیان کرونا در شهرداری و شورای شهر تهران چه تعداد بوده است؟

آمار دقیقی از شهرداری ندارم ولی در شورای شهر سه نفر به دلیل کرونا جانشان از دست داده‌اند و در شهرداری، تاکسیرانی و اتوبوسرانی بیشترین آمار متوفیان کرونا را به خود اختصاص داده‌اند سازمان بهشت‌زهرا (س) و پسماند هم از این موضوع مستثنی نبوده البته از زمان ابتدای شیوع کرونا رعایت پروتکل‌ها در شهرداری پایتخت و سازمان‌های مربوطه به خوبی انجام گرفته و غربالگری‌ها مدنظر بوده و همچنان ادامه دارد. تهیه واکسن برای نیروهای شهرداری بسیار حائز اهمیت است تعداد گسترده‌ای از آتش‌نشانان احتمال درگیری با کرونا دارند و 50 هزار نفر در گرمخانه‌ها پذیرش شده‌اند بنابراین این افراد در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند در مورد رانندگان و بازارهای میوه و تره‌بار هم که صحبت‌ها انجام گرفته و در مورد میزان مبتلایان نیز بیش از 3 هزار نفر مبتلا در شهرداری به این بیماری وجود داشته است.

میزان هزینه‌ها برای کرونا در شهرداری تهران چقدر بوده است؟

هزینه‌هایی که شهرداری انجام داده به صورت مستقیم و غیرمستقیم بوده و این در حالی است که درآمد بخش‌های مختلف شهرداری به شدت کاهش یافته آمار مسافران مترو از 2.5 میلیون مسافر در روز قبل از کرونا به حتی 200هزار نفر در روز در شرایط کرونا رسید و اتوبوسرانی هم به دلیل کاهش مسافر ضررهای زیادی داشته است 80 تا 100هزار راننده تاکسی هم با کاهش آمار مسافران مواجه بوده اند از طرفی ابتدای شیوع کرونا سم‌پاشی و ضدعفونی نقاط مختلف شهر از شمال تا جنوب انجام گرفت و شاید بتوان گفت چند هزار میلیارد تومان تا کنون کرونا منابع شهرداری را جذب کرده همچنین خانه‌های سلامت همراهی خوبی با سایر نهادها داشته و حتی به افراد مسن نیز بسته‌هایی جهت کمک در شرایط کرونا ارائه شد.

شرط گذاشته ایم حناچی به پاستور نگاه نداشته باشد

شنیده‌ها حکایت از علاقه‌مندی پیروز حناچی شهردار تهران جهت رفتن به پاستور و شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان کاندیدا و مخالفت برخی در شورا را دارد آیا این موضوع میان اعضای شورای شهر مطرح شده و نظر شما در این زمینه چگونه است؟

خیر، این موضوع صحت ندارد بعد از رفتن محمدباقر قالیباف شهردار سابق پایتخت برای شهرداران شرط گذاشتیم که نگاه به پاستور را کنار بگذارند این که حناچی می‌خواهند رئیس‌جمهور شود فقط شایعه است و مدیریت شهری کنونی نگاهی به پاستور ندارد اعضای شورای شهر هم نگاهی به مجلس و دولت از ابتدای شورای پنجم نداشته‌اند چرا که از ابتدای میثاقی در این زمینه مطرح شد و شهردار تهران وعده داد و پایبند به آن میثاق است.

اکنون دو تا سه ماه به انتخابات مانده و با اطمینان می‌توانم بگویم حناچی نگاهی به پاستور ندارد البته در زمان های گذشته شهرداران سابق نگاه به پاستور داشتند تاریخ افتتاح اتوبان امام علی و پل صدر را نگاه کنید؟ تاریخ افتتاح آنها حکایت از رویکرد پاستوری شهردار را داشته ولی پس از آن ما قول گرفتیم نگاه شهرداران به داخل شهر با شهرداری باشد.

از زبان محسن هاشمی نشنیده ام می خواهد رئیس جمهور شود

نظر شما در مورد محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره انتخابات ریاست جمهوری هم مشابه حناچی است؟

در مورد آقای هاشمی این اطمینان نیست البته از زبان ایشان نشنیده‌ام که بگویند حتما کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری هستم به هر حال این دوره شهری و شورای شهر در حال اتمام است ولی قبلا در شهرداری قبل از آنکه دوره فعالیت‌شان تمام شود رویکرد به پاستور داشتند. همچنین این مسأله مورد توجه باشد که فعالیت در شورای شهر شغل محسوب نمی‌شود.

نمره 15 شورای شهری ها به حناچی

نمره‌ای که شما به پیروز حناچی شهردار تهران بابت عملکرد آن در شهرداری می‌دهید چند است؟

نمره 15 تا 16؛ بالاخره شرایطی سختی به دلیل حضور ترامپ، تحریم‌ها،‌کرونا و گستردگی مسائل وجود داشت ولی با این وجود حناچی 90 درصد بودجه را تأمین کرد و رویکرد شورا که در برنامه سوم آمده بود تقریبا توسط حناچی محقق شد از نابودی باغ‌ها جلوگیری و باغ‌های جدیدی هم خریداری شد.

پس چرا 4 تا 5 نمره کمتر به حناچی نمرده دادید؟

شما انتظار دارید من به حناچی 20 بدهم؟!‌به هر حال حناچی می‌توانست بهتر هم عمل و تلاش کند استحقاق مردم پایتخت و شهروندان بیشتر از این بود. ولی با این وجود حناچی در اجرای طرح تفصیلی، محافظت از باغات، تأمین آسفالت برای پایتخت و بدهکار نکردن شهر و حتی پرداخت بدهی‌های قبلی به خوبی عمل کرد و نباید از آن چشم‌پوشی کرد.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
0
حتما هم اگه بیاد رئیس جمهور میشه ولی تو خواب ،یه تیکه گوشت که افتاده روی صندلی ،نه سرد میشه نه گرم
نظرات شما
پیشخوان