تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

فایننشال تایمز: اصولگرایان به رئیسی امید انتخاباتی بسته اند

محتافظه کاران "ابراهیم رئیسی" را مردی می‌دانند که می‌تواند با فساد مقابله کرده و جبهه اصولگرایان را متحد کند.

فایننشال تایمز: اصولگرایان به رئیسی امید انتخاباتی بسته اند

رویداد۲۴ به گزارش سایت روزنو، روزنامه "فایننشال تایمز" با اشاره به این که به نظر می‌رسد اصولگرایان خواستار نامزدی "ابراهیم رئیسی" هستند می‌نویسد:"رئیسی در طول دو سال ریاست قوه قضائیه در ایران تلاش کرده تا فرزندان فاسد نخبگان ثروتمند ایرانی را پای میز محاکمه بکشاند نبردی که باعث محبوبیت او در میان اصولگرایان شده است.

در اظهارنظر‌های این ماه او، اما کم‌تر اثری از اصلاحات قضایی و بیش‌تر پرداختن به سیاست اقتصادی و خارجی دیده می‌شود علامت روشنی که برخی می‌گویند او قصد دارد رئیس جمهور شود و حتی به مقام‌های بالاتر از آن فکر می‌کند.

رئیسی ۶۰ ساله گفتگو با قدرت‌های جهانی برای لغو تحریم‌های وضع شده غرب علیه جمهوری اسلامی را بی معنی می‌داند. اظهارات او در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۸ ژوئن بیان می‌شود.

روحانی رئیس جمهوری میانه رو پس از دو دوره ریاست جمهوری کنار می‌رود و انتظار می‌رود اصولگرایان از زوال برجام ۲۰۱۵ استفاده کرده و به قدرت رسند. مذاکرات بر سر بازگشت دوباره امریکا به برجام در وین در جریان است، اما اصلاح طلبان مدعی هستند که اصوگرایان تلاش می‌کنند تا مسیر گفتگو را مسدود نمایند تا شانس خود را برای پیروزی در انتخابات افزایش دهند.


بیشتر بخوانید: انتخابات ۱۴۰۰ در جبهه اصولگرایان/ سکوت ابراهیم رئیسی می‌شکند؟


یک فعال اصولگرا، اما می‌گوید:"ایران یک کشور انقلابی است. اصلاح طلبان نمی‌تواند بگویند که ما یک بار شکست خوردیم لطفا فرصت دیگری برای گفتگو با امریکا به ما بدهید. هنگامی که در مذاکره شکست می‌خورید در انتخابات ریاست جمهوری نیز شکست خواهید خورد".

در حالی که بعید به نظر می‌رسد شورای نگهبان صلاحیت نامزد‌های احتمالی اصلاح طلبی، چون ظریف را تایید کند انتظار می‌رود نامزد محافظه کاری، چون رئیسی تایید صلاحیت شود به این دلیل که اصولگرایان بر این باورند که او از جذابیت و مقبولیت گسترده‌ای برخوردار است. رئیسی بیش‌تر دوران حرفه‌ای خود را در دادگستری گذرانده است و انتظار می‌رود اجماعی در میان گروه‌های سیاسی اصولگرا برای ایجاد دولتی قوی و ضد فساد ایجاد کند. به لطف اصلاحات او در قوه قضائیه میزان احکام تازه زندان ۱۱ درصد کاهش یافته است و میزان بخشش متهمان دو برابر افزایش یافته است".

این روزنامه در ادامه می‌افزاید:"رئیسی در سند قضایی ۶۹ صفحه‌ای که اواخر سال گذشته منتشر شد گفته بود که دو اولویت اصلی برای جمهوری اسلامی باید مبارزه با فساد و افزایش کارایی نظام باشد. او اشاره کرده که مردم باید آزادی برگزاری اجتماعات مسالمت آمیز را داشته باشند، آزادی رسانه‌ها باید بیش‌تر شده و دادگاه‌های سیاسی باید علنی برگزار شوند".

"فایننشال تایمز" با اشاره به این که اصولگرایان به رای دهندگان فقیرتر و قیمت کالا‌های اساسی اهمیت زیادی می‌دهند به نقل از "سعید لیلاز" تحلیگر اصلاح طلب می‌نویسد:"اصولگرایان ایران یکی از مادی‌ترین گروه‌های جهان هستند. آنان دائما در مورد گوشت، مرغ و تخم مرغ صحبت می‌کنند. آن روز‌ها که آنان در مورد حفظ ارزش‌های ایدئولوژیک صخحبت می‌کردند گذشته است.

خدیجه نظافتچی ۳۵ ساله می‌گوید ممکن است به رئیسی رای دهد شوهرش می‌گوید ممکن است رئیسی به نفع شان باشد او مرتبا به استان‌های فقیر سفر می‌کند تا مشکلات شان را برطرف کند. یک کارگر در مغازه میوه و تره بار نیز می‌گوید:"من قصد رای دادن ندارم، اما اگر رئیسی نامزد شود می‌توانم در تصمیم ام تجدیدنظر کنم به نظر می‌رسد رئیسی از سایر سیاستمداران بهتر است و با فساد مبارزه کرده است".

منبع: روز نو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
0
1
مبارزه با فساد با شعار واعمال سلیقه ای برخورد کردن نمیشه رسانه مستقل وازاد میخواد
نظرات شما
پیشخوان