تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

از کی‌روش تا اسکوچیچ، بهانه علیه وریا!

 وریا با بیش از ۱۰۰ بازی برای استقلال اکنون به عنوان یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان آبی شناخته می‌شود و تردیدی نیست کمترین حقش حتی در روز‌هایی که چندان آماده به نظر نمی‌رسد نیز دعوت به تیم ملی است

وریا غفوری

رویداد۲۴ تردیدی نیست وریا غفوری در سال‌های اخیر یکی از تأثیرگذار‌ترین بازیکنان استقلال بوده و با عملکرد خیره‌کننده‌اش رضایت حداکثری هواداران را جلب کرده است. وریا حتی در روزهایی که از آمادگی صددرصدی به دور بوده، آنقدر قابلیت داشته که در بازی‌های مهم عصای دست مربیانش باشد.

این واقعیت در بازی برگشت مقابل الدحیل کاملاً ثابت شد و وریا که به ظاهر در اوج آمادگی دیده نمی‌شد، توانست با یک نفوذ سریع و فریب مدافعان الدحیل توپی را برای قایدی مهیا کند که شماره 10 استقلال راهی جز گلزنی پیش روی خود نبیند و دروازه الدحیل را فرو بریزد تا استقلال از مهلکه شکست مقابل این تیم رها شود.

اثرگذاری وریا در استقلال، پیش‌تر نیز بارها و بارها به اثبات رسیده بود و خوش‌سلیقگی است اگر او را در میان 5 بازیکن آماده 5 سال اخیر استقلال نیز قرار دهیم.

او با بیش از 100 بازی برای استقلال اکنون به عنوان یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان آبی شناخته می‌شود و تردیدی نیست کمترین حقش حتی در روزهایی که چندان آماده به نظر نمی‌رسد نیز دعوت به تیم ملی است اما برخی جریان‌ها ظاهراً تلاش می‌کنند در هر شرایطی این بازیکن را از تیم ملی دور نگه دارند، حتی در روزهای اوج... .

این قصه از دوران حضور کارلوس کی‌روش کلید خورد و سرمربی آن روزهای تیم ملی بی‌جهت نام وریا را از لیست مسافران جام جهانی 2018 روسیه حذف کرد!


بیشتر بخوانید: تاثیرگذارترین بازیکنان استقلال در آسیا


کی‌روش در حالی که ضعف وریا در عملیات دفاعی را بارها پیش کشیده بود، در تازه‌ترین بهانه‌جویی خود مدعی شد که وریا غفوری پست بازی‌اش را مدام عوض می‌کند در حالی که خود وریا دخلی در این تصمیم نداشت و وینفرد شفر بود که رأی به بازی او در پست دلخواهش می‌داد!

همین دلیل عجیب کافی بود تا وریا حضور در جام جهانی را از کف بدهد. هرچند که سرمربی تیم ملی بعد از جام جهانی از کرده خود ابراز پشیمانی کرد و دوباره نام وریا را در لیست مدعوین تیم ملی قرار داد تا این بازیکن به جام ملت‌های امارات برود! این تصمیم در حالی چشم استقلالی‌ها را گرد کرد که کی‌روش در جام ملت‌های استرالیا هم از وجود وریا غفوری بهره گرفته بود و مشخص نشد که سرمربی تیم ملی چرا فقط روی بازی نکردن وریا در جام جهانی حساس بود!

حالا نیز بعد از پایان دوران مربیگری کارلوس کی‌روش که با تصمیم‌های متناقض خود علیه وریا همه را به شگفتی وا می‌داشت، همان رویه در تیم ملی ادامه دارد و اسکوچیچ نیز جرقه‌های حذف وریا از تیم ملی را در رقابت‌های انتخابی جام جهانی روشن کرده تا اگر احیاناً تیم ملی به جام جهانی هم رفت جایی برای ورود دوباره این بازیکن به تیم ملی نباشد در حالی که وریا همین حالا وضعیت بهتری در قیاس با مهدی تیکدری دارد و با همین آمادگی یقیناً اثرگذاری بیشتری در قیاس با این بازیکن دارد.

با این حال اما وقتی می‌بینیم که اسکوچیچ نیز درباره وریا همان بهانه‌هایی که کی‌روش پیش‌تر به زبان می‌آورد را تکرار کرده به این باور می‌رسیم که ماجرای بازی کردن وریا در تیم ملی را باید تمام شده دانست و این بازیکن احتمالاً نمی‌تواند شانسی برای تجربه حضور در جام جهانی فوتبال پیش روی خود متصور باشد.

اسکوچیچ نیز معتقد است که وریا در عملیات دفاعی بازیکن موفقی نیست- این بهانه را کی‌روش نیز بارها تکرار می‌کرد هرچند که در آخرین مرحله از حذف وریا جا‌به‌جایی پست را هم بهانه کرده بود- احتمالاً اسکوچیچ در آینده سن وریا را هم دلیلی بر عدم دعوت از این بازیکن اعلام خواهد کرد اما باید از سرمربی تیم ملی پرسید که تیم ملی در گروهی که دو تیم آن جزو تیم‌های درجه چهار فوتبال آسیا محسوب می‌شوند و مدعیان دیگر (بحرین و عراق) نیز در شرایط عادی همواره زیر پرچم فوتبال ایران بوده‌اند آیا دعوت نشدن بازیکنی با ظرفیت وریا بخصوص در فار هجومی می‌تواند دلیل محکمه‌پسندی باشد؟

آیا تیم ملی قرار است در رقابت‌های آتی مقابل این تیم‌ها هم دفاع کند که اسکوچیچ اینگونه از دعوت نشدن وریا به تیم ملی دفاع کرده است؟!
به نظرمی‌رسد ماجرا چیز دیگری است... .

برچسب ها: وریا غفوری ، استقلال
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان