تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

گزارش رسانه چینی از نشست روز گذشته کمیسیون مشترک برجام در وین

رسانه چینی در تحلیلی به نشست وین پرداخت.

گزارش رسانه چینی از نشست روز گذشته کمیسیون مشترک برجام در وین

رویداد۲۴ به نقل از سوث چاینا مورنینگ پست، دیپلمات‌ها می‌گویند پیشرفتی در گفتگو‌های وین در مورد توافق هسته‌ای ایالات متحده و ایران حاصل شده است.

دیپلمات‌های چین، آلمان، فرانسه، روسیه و انگلیس گفتند که برای رسیدن به توافق آینده به کار و زمان بیشتری نیاز دارند.

هدف نهایی این توافق جلوگیری از تولید بمب هسته‌ای توسط ایران است، کاری که ایران اصرار دارد نمی‌خواهد انجام دهد.

دیپلمات‌های عالی‌رتبه از چین، آلمان، فرانسه، روسیه و انگلیس در مذاکرات روز شنبه با محوریت بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌ای خود با ایران پیشرفت کردند، اما گفتند که آن‌ها برای انجام توافق آینده به کار و زمان بیشتری نیاز دارند.

پس از این نشست، میخائیل اولیانوف، نماینده عالی روسیه در توئیتر خود نوشت که اعضای برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام، امروز به پیشرفت مسلم در مذاکرات وین در مورد احیای توافق هسته‌ای اشاره کردند.


بیشتر بخوانید: بلومبرگ مدعی شد: ایران و آمریکا به توافق رسیدند


اولیانوف نوشت: کمیسیون مشترک در پایان هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهد. در این بین، کارشناسان به پیش نویس عناصر توافق آینده ادامه خواهند داد.

اگرچه هنوز نمی‌توانیم به طور کامل پیش‌بینی کنیم که چه زمانی و چگونه می‌توانیم به توافق برسیم، اما این روند رو به جلو است، اگرچه به کندی پیش می‌رود.

عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران گفت: خیلی زود است که هیجان‌زده شویم، اما دلایلی برای خوش بینی محتاطانه داریم. هیچ عجله‌ای وجود ندارد، اما هدف شرکت‌کنندگان این است که تقریباً طی سه هفته گفتگو‌ها را با موفقیت به پایان برسانند.

سه کشور اروپای غربی که در این مذاکرات شرکت داشتند، جزییات بیشتری ارائه دادند.

دیپلمات‌های ارشد که نامشان منتشر نشده در این باره گفتند: ما کار زیاد و زمان کمی داریم. با این اوصاف، ما امیدوار بودیم که در این هفته پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان