تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

عباس عبدی درباره سخنان رهبری: ظریف هم همین را گفته بود

عباس عبدی درباره سخنان رهبری و واکنش ایشان به فایل صوتی ظریف نوشت وزیر خارجه هم همین را گفته بود

واکنش عباس عبدی به سخنان رهبریرویداد۲۴ عباس عبدی درباره سخنان امروز مقام معظم رهبری که سیاست خارجی در وزارت‌خارجه تعیین نمی‌شود در توئیتی نوشت: رهبری نظام به درستی تاکید کردند که سیاست خارجی در وزارت‌خارجه تعیین نمی‌شود و آن‌ها سیاستگذار نیستند. آقای ظریف هم همین را گفته بود. حالا اصولگرایان بفرمایند که آقای عراقچی در وین در حال سیاستگذاری است یا اجرای سیاست بالادستی؟

عبدی در این باره نوشت: رهبری نظام به درستی تاکید کردند که سیاست خارجی در وزارت‌خارجه تعیین نمی‌شود و آنها سیاستگذار نیستند. آقای ظریف هم همین را گفته بود. حالا اصولگرایان بفرمایند که آقای عراقچی در وین در حال سیاستگذاری است یا اجرای سیاست بالادستی؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عباس عبدی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
1
1
دولتمردان ایران همیشه مجریان سیاستهای بالادستی بوده اند، در دو سده اخیر تا کنون هم همواره این سیاستهای بالادستی در خارج از ایران و خارج از اراده ایرانیان توسط روسیه، انگلیس، آمریکا، جدیدا چین تعیین شده است! تفاوت اکنون با دوره قاجار و پهلوی آن است که این تصمیمات تحت عنوان فرمایشهای ملوکانه اعلام می شد و اکنون تحت عنوان حکم و امر ولی فقیه اعلام می شود. فرمایشهای ملوکانه تنها الزام سیاسی داشتند اما اکنون فرمایشهای فقیهانه و یا در واقع تصمیمات قدرتهای بزرگ نه تنها الزام سیاسی بلکه الزام شرعی نیز دارند. به ترتیبی که اگر ما تابع تصمیمات قدرتهای بزرگ نباشیم نماز و روزه و آخرت مان درست نیست!
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
0
منتقدین ظریف بیشتریت اسناد و انتشار و ساخت سندشون متعلقه به خارج از ایرانِ و داخل رو به هیچ ونه خودی حساب میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
سیاست خارجی براساس منافع ملی باید باشه نه اینکه هرکه وزیر خارجه شد خودش یه ساز بزنه حالا سیاست خارجه آمریکا براساس منافع اسرائیل هستش آمریکایه قدرت حساب میشه تابع سیاست اسرائیل وگرنه توافق برجام آخرش به اینجا نمی‌رسید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان