تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

اشتباه بزرگ باشگاه استقلال!

کمتر کسی باور می‌کرد استقلال در خانه خودش آن با نتیجه ۲ برصفر مقابل تیم پایین جدولی ذوب آهن ببازد اما...

فرهاد مجیدی

رویداد۲۴  آبی‌پوشان تهرانی با ۳۴ امتیاز درحالی در رده سوم جدول لیگ برتر قرارگرفته بودند که امید داشتند با برتری برابر ذوبی‌ها خود را به دو مدعی اصلی قهرمانی یعنی پرسپولیس و سپاهان نزدیک کنند. ذوب آهن اما برای بقا می‌جنگید و با تمام وجود برابر تیم فرهاد مجیدی صف آرایی کرد و درنهایت هم به آنچه می‌خواست رسید.

این دیدار را همه دیدند اما نکته‌ای که از چشم‌ها دور ماند استقلال بدون فراز کمالوند بود. مربی با تجربه‌ای که نه به عنوان مدیرفنی بلکه یک دستیار سرد و گرم چشیده چه به لحاظ فنی و چه روحی و روانی کمک حال فرهاد مجیدی و آبی‌ها بود.

استقلال با همکاری فرهاد مجیدی و فراز کمالوند در لیگ قهرمانان آسیا خوش درخشید و درحضور الاهلی عربستان و الدحیل قطر به مرحله حذفی این رقابت‌ها صعود کرد. شاهدان عربستان گواهی می‌دهند فراز کمالوند به لطف سال‌ها تجربه و سرمربیگری در لیگ برتر و دسته اول چگونه پس از شکست استقلال برابر الدحیل، بازیکنان این تیم را جمع کرد و اجازه نداد آبی‌ها از لحاظ روحی و روانی به هم بریزند.


بیشتر بخوانید: ۴ استقلالی می‌خواهند جای فرهاد مجیدی را بگیرند!


در بحث فنی نیز استقلالی‌ها تأیید می‌کنند که سرمربی فعلی سایپا چه نقش پررنگی در رفع ایرادات تاکتیکی و اصلاح آن بازی می‌کرد. با این وجود مدیران باشگاه استقلال با اهمال و کم توجهی به راحتی اجازه جدایی این مربی با تجربه را صادر کردند تا فرهاد مجیدی دست تنها شود. در این میان سرمربی استقلال هم اشتباه بزرگی مرتکب شد. شاید در حین و بعد ازمسابقات لیگ قهرمانان آسیا برخی اخبار و نوشته‌ها حکایت از نقش پررنگ فراز کمالوند در موفقیت آبی‌ها در این رقابت‌ها داشت منتهای مراتب این موضوع هم به هوشمندی سرمربی برمی‌گشت.

شاید (بازهم تأکید می‌کنیم) شاید فرهاد مجیدی تصور کرده است برای اثبات توانایی خودش و اینکه بدون فراز هم می‌تواند موفق باشد با جدایی کمالوند و رفتن او به سایپا موافقت کرده باشد. اگر این طور باشد باز هم سرمربی جوان استقلال مرتکب اشتباه بزرگی شده است. کاردانی کمک مربی نشان دهنده درایت سرمربی در انتخاب دستیار است و بهتر بود فرهاد مجیدی ازدوست خودش می‌خواست به جای وسوسه شدن و رفتن به سایپا بماند و به موفقیت استقلال در فصل جاری کمک کند.

هرچند نمی‌توان همه تقصیرات شکست مقابل ذوب آهن را متوجه جدایی سرمربی فعلی سایپا دانست اما فرهاد مجیدی بدون کمالوند، فرود تلخی داشت!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان