تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
رویداد‌۲۴ گزارش می‌دهد؛

آخرین اخبار سومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

سومین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ در حالی امروز در جریان است که گمانه‌زنی‌ها از ثبت نام قریب الوقوع ابراهیم رئیسی و علی لاریجانی در انتخابات حکایت دارد.

انتخابات 1400

رویداد۲۴ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه مصادف با عید فطر، سومین روز ثبت نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ آغاز شده است. ساعت ۱۸ پایان مهلت حضور برای ثبت نام اعلام شده اما بنا بر اعلام ستاد انتخابات کشور ثبت نام از افراد حاضر در ستاد انتخابات بعد از ساعت اعلامی هم انجام خواهد شد.

سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در پایان اولین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری، در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد: ۵۷ نفر از داوطلبان به ستاد ثبت‌نام مراجعه کردند و عملیات ثبت‌نام به مدت ۴ روز تا ۲۵ اردیبهشت ادامه پیدا خواهد کرد. در دومین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری نیز ۶۳ نفر دیگر  ثبت نام کردند و تا به اینجای کار مجموع ثبت نام کنندگان به رقم ۱۲۰ نفر رسیده است.


بیشتر بخوانید:پایان کار آقای دیپلمات برای انتخابات ۱۴۰۰ / آیا ظریف از وزارت خارجه هم برکنار شده است؟


مهمترین چهره دومین روز ثبت نام محمود احمدی نژاد بود که با حواشی متعددی همراه بود. رستم قاسمی و قاضی زاده هاشمی نیز از دیگر چهره‌های شناخته شده‌ای بودند که در دومین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات راهی ساختمان وزارت کشور شدند. سعید محمد نیز از جمله چهره‌هایی بود که در نخستین روز مهلت ثبت نام به ستاد انتخابات رفت. اخبار مربوط به دومین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را می توانید اینجا بخوانید.

در ادامه این گزارش اخبار لحظه به لحظه و حواشی سومین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را می‌خوانید:

*از ساعت ۸ صبح امروز روند ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در سومین روز متوالی آغاز شد.

عضو حزب همدلی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

بهمن لامعی رامندی عضو سابق هیات مدیره و معاون پیشین اتکایی و بین الملل بیمه ایران، مشاور دبیر کل حزب همت (همدلی مردم تحول خواه)، مدیرکل در استان های سیستان و بلوچستان و قزوین جزو اولین نفراتی بود که در روز سوم ثبت نام،‌ وارد ستاد انتخابات شد.

رامین مهمان پرست در انتخابات ثبت نام کرد

مهمانپرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه برای نامزدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

رامین مهمانپرست، سخنگوی اسبق وزارت خارجه پس از ثبت‌نام در انتخابات گفت: طرح ما برای برقرای عدالت در یارانه سوخت این است که سهمیه سوخت بر اساس کارت ملی داده شود تا فردی که ده خودرو دارد، ده برابر کسی که خودرو ندارد از یارانه استفاده نکند.

وی افزود: من گفتم سهمیه‌ای که تعلق می‌گیرد به لحاظ بین‌المللی لیتری ۲۰ هزار تومان است که شامل ۱۵ لیتر سهمیه بنزین و ۱۵ لیتر سهمیه گازوییل می‌شود. هرفردی در ماه ۳۰ لیتر یعنی به ارزش ۶۰۰ هزار تومان می‌تواند استفاده کند. اگر خریدار اجناس تولید داخلی باشد هم می‌تواند ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان استفاده کند.

رامین مهمانپرست

نامزدها پروتکل‌ها را رعایت کنند

رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در محل وزارت کشور خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی داوطلبان شد. وی در این باره گفت: ما دیروز شاهد بودیم که پروتکل‌ها توسط یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری رعایت نشد.

وی تاکید کرد: داوطلبان قبل از ثبت نام، به شرایط قید شده در قانون توجه کنند.

ثبت نام نماینده مجلس در انتخابات ریاست جمهوری

محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز در مجلس یازدهم با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

صباغیان پس از ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هدفی که بنده از حضور در عرصه انتخابات و ثبت نام دارم این است که تغییر رویکرد در مدیریت اجرایی کشور شکل بگیرد.  ادامه داد: به هرحال اکثریت دولت‌ها امروز در ایستگاهی متوقف شده اند که بقیه دولت‌ها متوقف شده بودند و بی عدالتی در جای خودش باقی مانده است، در حالی که هدف اصلی انقلاب اجرای عدالت بود کماکان جالی خودش باقی مانده است.

صباغیان به برنامه خود اشاره کرد و گفت: برنامه‌های متنوعی داریم که خاک می‌خورند، مدیران فراوانی داریم و داشتیم پس مشکل کجاست چرا این مسئله بدون حل باقی مانده است.

صباغیان

علی مطهری ثبت نام کرد

علی مطهری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد. وی پس از ثبت نام ابراز امیدواری کرد که رد صلاحیت نشود.

مطهری در جمع خبرنگاران گفت:افراد فکر نکنند شرکت و عدم شرکت ما در انتخابات فرقی نمی‌کند و فایده ای نخواهد داشت و کاری اصلاح نخواهد شد. ممکن است به همه مطالبات خودمان نرسیم ولی می‌توانیم به ۸۰ درصد آرزوهای خودمان برسیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نفع کاندیدای نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان کناره‌گیری می‌کنید؟ تاکید کرد: من به طور مستقل وارد عرصه انتخابات شدم و نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان هم به من توجهی نداشتند. اینکه در آینده و درآستانه روز انتخابات چگونه بشود بستگی به رای کاندیداها دارد و کسی که رای بیشتری دارد دیگران باید به او کمک کنند تا پیروز شود. بنده فعلا تصمیم برای اینکه به نفع کسی کنار بروم ندارم.

علی مطهری

محمود صادقی ثبت نام کرد

محمود صادقی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. 

وی در جمع خبرنگاران، گفت: آقای لاریجانی فردی با تجربه و مورد احترام من و اصلاح‌طلبان هستند، اما بر اساس مانیفست، اصلاح‌طلبان قرار است که کاندیدای اختصاصی خود را داشته باشد.

وی تاکید کرد: تصمیم عمومی در جبهه اصلاحات بر اساس خرد جمعی است و من هم به آن تمکین می‌کنم

محمود صادقی

ثبت‌نام داوطلب ۷۴ ساله در انتخابات؛ حلال مشکلات آمد!

پیرمردی که می‌گوید برای حل مشکلات آمده است، در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. وی گفت: ضمانت می‌دهد تمام مشکلات کشور را حل خواهد کرد و حلال مشکلات است.

وی ۷۴ سال دارد و با چند پوشه در دست از یکی از شهرستان‌های کشور خود را به تهران رسانده بود تا وارد کارزار انتخابات شود.

بازدید وزیر کشور از ستاد انتخابات کشور

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، برای بازدید از محل ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری وارد محوطه شد و از آنجا بازدید کرد. 

عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران گفت: امروز روز سوم ثبت‌نام است و تا دیروز آخر وقت دوستان ما در وزارت کشور ۱۳۰ نفر را ثبت نام کردند. از داوطلبانی که پروتکل‌های بهداشتی و قوانین را رعایت کردند تشکر می‌کنم.

وی درباره ابلاغیه جدید شورای نگهبان گفت: هیچ ابهامی در روند ثبت نام نیست،  هم شورای نگهبان قانونی اقدام کرده است و هم ما قانونی اقدام کرده‌ا‌یم. قانون انتخابات نه لغو و نه اصلاح شد و در ماده ۵۵ و ۵۹ قانون انتخابات این موضوع آمده که ماده ۵۹ دست ما را باز گذاشته که این مدارک و ویژگی ها را از داوطلبان بخواهیم.

رحمانی فضلی گفت: مدارک را رتبه بندی شده تحویل شورای نگهبان می دهیم. مقرر شده تا حرکت عظیمی مانند انتخابات را با تدبیر و هماهنگی حل کنیم.شورای نگهبان با توجه به سیاستگذاری‌های کلی نظام شرایط برای تفسیر رجل سیاسی مذهبی در نظر گرفته که ما هم در کنار آن این مدارک مانند تحصیلات، گواهی عدم سو پیشینه و سابقه مدیریتی را  تحویل می‌گیریم.

آخرین اخبار سومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

مهرعلیزاده در انتخابات ثبت‌نام کرد

محسن مهرعلیزاده معاون دولت اصلاحات با حضور در ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان