تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
رویداد‌۲۴ گزارش می‌دهد؛

آخرین اخبار چهارمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

سه روز از مهلت ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری می‌گذرد و ستاد انتخابات کشور شاهد ثبت نام علی مطهری، محمود احمدی نژاد، سعید محمد، رستم قاسمی، حسین دهقان، محمود صادقی و ... بوده، در فرصت باقی مانده چه کسانی به ساختمان میدان فاطمی خواهند رفت؟

انتخابات ریاست جمهوری

رویداد۲۴ساعت ۸ صبح امروز جمعه چهارمین روز ثبت نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ آغاز شده است. ساعت ۱۸ پایان مهلت حضور برای ثبت نام اعلام شده اما بنا بر اعلام ستاد انتخابات کشور ثبت نام از افراد حاضر در ستاد انتخابات بعد از ساعت اعلامی هم انجام خواهد شد.

تاکنون ۲۱۱ نفر برای کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت نام کرده اند. ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از ۲۱ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۵ این ماه ادامه خواهد داشت. انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید:آخرین اخبار سومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰


در سه روز نخست چهره‌هایی چون محمدحسن نامی، سعید محمد، حسین دهقان، رستم قاسمی، صادق خلیلیان، محمود احمدی نژاد، محمود صادقی، علی مطهری، محسن مهرعلیزاده، رامین مهمانپرست، محمد عباسی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محمدحسن قدیری ابیانه، حسن سبحانی، زارع فومنی و قدرتعلی حشمتیان در انتخابات ثبت نام کرده اند.

در ادامه این گزارش اخبار و حواشی مربوط به چهارمین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری را می‌خوانید:

معاون وزیر کشور احمدی نژاد ثبت نام کرد

سردار افشار فرمانده اسبق بسیج برای کاندیداتوری انتخابات ثبت نام کرد. وی در دولت های نهم و دهم، معاون سیاسی و اجتماعی وزیر کشور بود.

آخرین اخبار چهارمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

فریدون عباسی ثبت نام کرد

فریدون عباسی، رییس کمیسیون انرژی مجلس و رییس سابق سازمان انرژی اتمی کشور با حضور در ستاد انتخابات برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. عباسی سابقه معاونت احمدی‌نژاد و ریاست سازمان انرژی اتمی را در دولت دهم در کارنامه دارد.

فریدون عباسی در حاشیه ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولتی که مبلغ آن هستم نخبگانی نام دارد و شعار ما بازگشت به مردم با صداقت است. کشور ما در دهه اخیر در شرایطی است که مناسبات جدید جهانی با توجه به گسترش فضای مجازی در حال شکل‌گیری است و مرز‌های جغرافیایی دچار تغییر شده است بنابراین لزوم ایجاد محاسبات و قطب‌بندی جدید شکل گرفته است و مقررات هم در آینده تغییر خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این زمان ما به یک قدرت منطقه‌ای و نوظهور تبدیل شده‌ایم که به دلیل بنیان‌های ایدئولوزیکی و دفاعی است که داریم، اما از نظر اقتصادی و مسائل فرهنگی از نظر داشتن قوانین مدونی در حوزه قضایی و قانونگذاری در حدی نیستیم که بتوانیم تمدن‌سازی نوین اسلامی را رقم بزنیم.

فریدون عباسی

تاجزاده برای ثبت نام وارد وزارت کشور شد

تاجزاده به همراه همسرش، فخری محتشمی پور برای ثبت نام وارد وزارت کشور شد.

 

سید مصطفی تاجزاده معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت دقایقی قبل با حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. در زمان ثبت‌نام فخرالسادات محتشمی‌پور همسر تاجزاده، او را همراهی می‌کرد.

وی پس از ثبت نام گفت:با بستن دهان منتقدان مخالفم و متعقد به حجابم ولی با حجاب اجباری مخالفم.

تاجزاده با بیان اینکه من با آمریکاستیزی مخالف هستم، گفت: مخالف راه حاکمیت هستم و مسیر آشتی و گفتگو را ترک نمی کنم.

تاجزاده

کدخدایی از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد

سخنگوی شورای نگهبان از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد. وی در جریان بازدید خود از محل ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، اعلام تعداد صندلی‌های مناظره‌ها توسط این شورا به صداوسیما را شوخی دانست و تکذیب کرد.

عباسعلی کدخدایی اظهار داشت: امسال با تدابیری که توسط وزارت کشور اندیشیده شد، خوشبختانه با توجه به مصوبه شورای نگهبان شاهد جشنواره ثبت نام نبودیم. ثبت‌نام‌ها روند متعادلی را طی کرد و در جشنواره ثبت‌نام مقداری رو به جلو بودیم و مشکلات گذشته را نداریم.

وی در رابطه با اینکه آیا صلاحیت داوطلبان در چارچوب مصوبه شورای نگهبان بررسی می‌شود، عنوان کرد: بله، شورای نگهبان این بار از بین افرادی که دارای شرایط هستند بررسی صلاحیت‌ها را انجام خواهد داد.

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با مطالبی که در خصوص اینکه این شورا صندلی‌های کاندیدا‌ها را به صدا و سیما اعلام کرده است، بیان کرد: این موضوع بیشتر به شوخی شبیه بود مانند اینکه وزارت کشور بگوید ما می‌دانیم چند نفر ثبت‌نام می‌کنند. شورای نگهبان بر اساس معیار‌های قانونی بررسی صلاحیت‌ها را انجام می‌دهد.

وی در مورد اینکه آیا مبنای شورای نگهبان همان رد صلاحیت‌های قبلی است، افزود: بار‌ها گفتم قانون ملاک ما است و قانون نفی‌ای برای ثبت نام افراد ندارد. همانطور که به داوطلبان انتخابات مجلس گفتیم، وضعیت افراد به موجب قانون تغییری نکرده است.

شاهین محمد صادقی ثبت نام کرد

یک نماینده ادوار مجلس برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. شاهین محمدصادقی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی سابقه نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه کازرون در ادوار هفتم و نهم و همچنین ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران را در کارنامه دارد.

انتخابات 1400

ایرج سفلی شاهوردی ثبت نام کرد

فرمانده پیشین حفاظت اطلاعات نیروی زمینی ارتش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد. سرتیپ ایرج سفلی شاهوردی فرمانده پیشین حفاظت اطلاعات نیروی زمینی ارتش با حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی شعار خود را «برای شماست که هستیم» عنوان کرد و از امنیت، رفاه، تولید و شایسته‌سالاری به عنوان رئوس برنامه‌های خود نام برد.

وزارت کشور

علیرضا متانی در ستاد انتخابات ثبت نام کرد

دبیرکل حزب ایثارگران و دفاع از قانون اساسی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد. علیرضا متانی دبیرکل حزب ایثارگران و دفاع از قانون اساسی با حضور در وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
انتخابات ریاست جمهوری

تعداد داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به ۳۰۴ نفر رسید

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: طی چهار روز ۳۰۴ نفر برای داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور مراجعه کردند. سید اسماعیل موسوی روز جمعه ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ پس از پایان ساعت ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: چهارمین روز از فرآیند ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید و طی چهار روز، ۳۰۴ نفر برای داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور مراجعه کردند.

وی افزود: فردا از ساعت ۸ صبح ثبت‌نام آغاز خواهد شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت. به طور قطع تمدیدی برای ثبت‌نام نخواهیم داشت و داوطلبانی که می‌خواهند در انتخابات پیش رو ثبت نام کنند در ۱۰ ساعت بازه زمانی روز شنبه به وزارت کشور مراجعه کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از داوطلبان خواست برای ثبت نام، پروتکل‌های بهداشتی را زمان ورود رعایت و از آوردن همراه خودداری کنند و حتما سایر موضوعات مربوط به مفاد قانونی را مطالعه کرده و اگر واجد شرایط برای ثبت نام هستند به وزارت کشور مراجعه کنند تا امکان ثبت نام برای آن‌ها فراهم شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان