تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

آمار قابل تامل از طلاق و ازدواج در دوران کرونا

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری تصریح کرد:  با توجه به آمار رسمی ثبت احوال در سال ۹۹ علیرغم پاندمی کووید ۱۹ به دلایل کاهش هزینه مراسمات و تشریفات حدود پنج درصد رشد ازدواج و حدود چهار درصد کاهش طلاق داشتیم.

آمار طلاق و ازدواج در دوران کرونا

رویداد۲۴ ابتکار با انتقاد از پرداختن صرف رسانه‌ها به مسائل مربوط به  "طلاق" و ازدواجهای نا موفق، تصریح کرد: در مقطعی در سال ۹۶ و ۹۷ فضای رسانه دائما درباره طلاق بزرگنمایی می‌کرد و دولت را متهم می‌دانست. من یک بار اعلام کردم که با این برخوردها جوانان را نسبت به ازدواج می‌ترسانیم و یک نگرانی درباره طلاق در ذهن آنها ایجاد می‌کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری تصریح کرد:  با توجه به آمار رسمی ثبت احوال در سال ۹۹ علیرغم پاندمی کووید ۱۹ به دلایل کاهش هزینه مراسمات و تشریفات حدود پنج درصد رشد ازدواج و حدود چهار درصد کاهش طلاق داشتیم که باید بر روی این روند رو به رشد کار کرد. نباید اجازه دهیم فضاسازی‌ها به ویژه از خارج کشور مانع از ازدواج جوانان در شرایط مناسبی که خود تشخیص می‌دهند شود.

به گفته وی، از جمله اقدامات این معاونت در راستای تسهیل ازدواج، مکاتبه با قوه قضاییه در سال گذشته در راستای ثبت شروط ضمن عقد در دفاتر ثبت ازدواج بوده است که به موجب آن قوه قضائیه بخشنامه‌ای را در این راستا ابلاغ کرد.


بیشتر بخوانید: ۵ میلیون مجرد در ایران؛ دهه شصتی‌ها رکوردار تجرد قطعی


وی معتقد است که باید شرایط را برای ازدواجی امن، سالم، مبتنی بر علاقه و با هدف رشد طرفین فراهم کرد.

ابتکار در ادامه به بیان لوایح تدوین شده این معاونت در راستای حفظ و استیفای حقوق خانواده پرداخت و اظهار کرد: اداره حقوقی و شورای فقهی حقوقی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری بر روی مجموعه‌ای از لوایح برای اصلاح قوانین مرتبط با خانواده کار کرده است. برای این لوایح پژوهشها و اسناد پشتیبان تهیه شده است. ۱۷ نشست تخصصی از سال ۹۷ تا کنون در قم و با حضور و مشورت صاحب نظران، دانشگاهیان و حقوقدانان حوزه برگزار کردیم.

وی ادامه داد: این نشست‌ها تعامل مهمی بود. با همکاری دانشگاه مفید در قم نشست‌های تخصصی خوبی برگزار شد که همگی مستند و تبدیل به کتاب شده‌ و قابل دسترس است. از جمله موضوعات پرداخته شده در این نشست‌ها شروط ضمن عقد، شرایط طلاق، مهریه، حضانت کودکان، خشونت علیه زنان، کودک همسری، حق زوج در طلاق، اجرت المثال زوجه، اصلاح قانون قتل در فراش بوده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ازدواج جوانان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان