تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

آخرین اخبار پنجمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

ثبت نام از داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ در حالی امروز برای پنجمین روز متوالی در جریان است که علی لاریجانی و محسن هاشمی در نخستین ساعت با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور اقدام به ثبت نام کردند.

ابراهیم رئیسی

رویداد۲۴ از ساعت ۸ صبح امروز شنبه پنجمین روز و البته آخرین روز ثبت نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ آغاز شده است. ساعت ۱۸ پایان مهلت حضور برای ثبت نام اعلام شده اما بنا بر اعلام ستاد انتخابات کشور ثبت نام از افراد حاضر در ستاد انتخابات بعد از ساعت اعلامی هم انجام خواهد شد.

آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در حالی آغاز می‌شود که در روزهای گذشته ۳۰۴ نفر نام‌نویسی خود را نهایی کرده‌اند.

در چهار روز نخست ثبت نام چهره‌هایی همچون محمدحسن نامی، سعید محمد، حسین دهقان، رستم قاسمی، سردار علی رضا اقشار، سید مصطفی تاج زاده، فریدون عباسی، صادق خلیلیان، محمود احمدی نژاد، محمود صادقی، علی مطهری، محسن مهرعلیزاده، رامین مهمانپرست، محمد عباسی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، شاهین محمد صادقی ،محمدحسن قدیری ابیانه، حسن سبحانی، زارع فومنی و قدرتعلی حشمتیان در انتخابات ثبت نام کرده اند.


بیشتربخوانید: آخرین اخبار چهارمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰


در ادامه این گزارش اخبار لحظه به لحظه و حواشی سومین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را می‌خوانید:

علی لاریجانی ثبت نام کرد

۸ صبح امروز علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور حاضر شد و برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. 

لاریجانی که در ساعات اولیه امروز شنبه وارد ستاد انتخاباتی کشور شده بود، بعد از ثبت نام به پرسش خبرنگاران پاسخ داد. او در سخنانی اعلام کرد که مسئله امروز ایران نه با اقدامات نمایشی پوپولیستی، نه با کلید جادویی و نه با سوپرمن بازی قابل حل است. 

لاریجانی درباره تصمیمش برای حضور در انتخابات نیز گفت: رایزنی با کسی نداشتم و آنچه مصمم کرد که ثبت‌نام کنم، این بود که شرایط ایران به نحوی است که افرادی که وارد عرصه شدند نمی‌توانند شرایط را سامان دهند.

وی افزود: این خط تخریبی است و بداخلاقی است وگرنه بعد از انقلاب ملاحظه کردید کدام دولت‌ها مشابه هم بودند. هرکس ایده‌هایی دارد و من راه سومی برای حل مشکلات کشور دارم. رئیس سابق مجلس اظهار داشت: من بصورت مستقل وارد عرصه شدم و با کسی رایزنی نداشتم و در روز‌های اخیر به این نتیجه رسیدم و بنایی برای شرکت نداشتم، اما با برخی مراجع نیز تماس داشتم.

لاریجانی تاکید کرد که دولت من هیچ ربطی به دولت روحانی ندارد.

آخرین اخبار پنجمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

محسن هاشمی ثبت نام کرد 

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و فرزند آیت‌الله هاشمی نیز با حضور در وزارت کشور، برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ثبت نام کرد . 

آخرین اخبار پنجمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

فیروز آبادی در انتخابات ثبت نام کرد

ابوالحسن فیروز آبادی رئیس شورای عالی فضای مجازی با حضور ستاد انتخابات کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

شمس‌الدین حسینی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد

وزیر اقتصاد دولت دهم در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد. سید شمس‌الدین حسینی نماینده مجلس یازدهم و وزیر اقتصاد دولت دهم دقایقی قبل با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

شمس الدین حسینی

مسعود پزشکیان ثبت‌نام کرد

وزیر بهداشت دولت اصلاحات کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد. مسعود پزشکیان نماینده ادوار هشتم، نهم، دهم و یازدهم تبریز در مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت دولت اصلاحات با حضور در ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. دختر پزشکیان وی را برای ثبت‌نام همراهی می‌کند. مسعود پزشکیان بعد از ثبت‌نام در انتخابات گفت: من کاندیدای پوششی جهانگیری نیستم و با قدرت در صحنه خواهم بود.

وی افزود: اگر در جبهه اصلاحات آن هم اصلاحات به معنای وحدت، همصدایی و همدلی، نیرو‌هایی که هستند به صحنه بیایند، در نهایت آن نظر مردم است که تعیین‌کننده است. اگر اقبال به فردی بیشتر از نفر دیگری باشد، باید به نفع آنکه رای‌اش بیشتر است کنار رفت.

مسعود پزشکیان

عباس آخوندی ثبت نام کرد

عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

عباس آخوندی

ابراهیم رئیسی بیانیه صادر کرد

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه با صدور بیانیه‌ای از حضور در انتخابات خبر داد. 

قرار است وی امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای حضور در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند.

در بیانیه وی آمده است: اینجانب برای ایجاد تحول در مدیریت اجرایی کشور، و مبارزه بی‌امان با فقر و فساد، تحقیر و تبعیض، با احترام به همه نامزدها و گروه‌های سیاسی، به صورت مستقل به صحنه آمده‌ام.

مصطفی کواکبیان ثبت نام کرد

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

دبیرکل حزب مردم سالاری پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت شرکت سهامی نیست. هیچکدام از روسای دولت‌های قبلی حزبی نبودند و بیاید برای یک بار هم شده دولت حزبی روی کار بیاوریم و این امر را تجربه کنیم.

ضرغامی ثبت نام کرد

عزت الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما برای ثبت‌نام در انتخابات در ساختمان وزارت کشور حضور یافت.

علیرضا زاکانی ثبت نام کرد

علیرضا زاکانی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت‌نام کرد.

وی پس از ثبت نام گفت: تصمیم اینجانب تا دیروز نیامدنی بود و همه تلاش خود را معطوف به تبیین شرایط سخت کشور و انسجام جبهه انقلاب نمودم، اما آرایش جدیدی در صحنه رقابت شکل گرفته است. تمام نماد‌های فساد، اشرافیت سیاسی و ناکارآمدی به صحنه آمده‌اند. مسببین وضع اسفبار فعلی و حامیان آن‌ها طلبکارانه به عرصه آمده‌اند و سودای دولت سوم روحانی را در سر می‌پرورانند. در پاسخ به نیاز جبهه انقلاب و با اهتمام به منطق وحدت، پذیرفتم به میدان بیایم تا ان‌شاءالله با زمین زدن شبکه فساد و نفوذ، ایرانی قوی و پیشرفته محقق شود.علیرضا زاکانی

ابراهیم رئیسی وارد وزارت کشور شد 

سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، وارد وزارت کشور شد.

سید عباس نبوی در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد

عضو موسس دفتر تحکیم وحدت و مدیر مؤسسه تمدن و توسعه اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ ثبت‌نام کرد.

سید عباس نبوی رئیس موسسه تمدن و توسعه اسلامی دقایقی قبل با حضور در وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد

سید ابراهیم رییسی رئیس قوه قضائیه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم با حضور در محل ثبت نام وزارت کشور نام نویسی کرد.

وی پس از ثبت نام گفت: من خود را رقیب فساد و ناکارآمدی می‌دانم. در کنار مهم بودن قوه قضاییه، با یک امر دارای اولویتی روبرو هستیم. مسئله قوه مجریه. وضعیت معیشت و مشکلات مردم. گرانی و بیکاری. سفره مردم و وضعیت اقتصادی جامعه.

رئیسی افزود: معیشت مردم دغدغه جدی برای انسان ایجاد میکند. در یک دولت قوی ناامیدی‌ها می‌تواند تبدیل به امید شود. حضور من در انتخابات به شکل مستقل است، حضورم نافی حضور دیگران نیست.

وی تاکید کرد: من خود را رقیب فساد و ناکارآمدی می‌دانم. من رقیب جناح‌ها نیستم.

 

زریبافان برای انتخابات ثبت‌نام کرد

مسعود زریبافان رئیس اسبق بنیاد شهید با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

محمد خوش‌چهره در انتخابات ثبت‌نام کرد

«محمد خوش‌چهره» نماینده مجلس در دوره هفتم با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

اسحاق جهانگیری ثبت نام کرد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای ثبت‌نام در انتخابات در ساختمان وزارت کشور حضور یافت. وی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل نیامدن برادر خوبم آقای دکتر ظریف و تعدادی دیگر از کسانی که می‌توانستند این مسئولیت را بپذیرند و اینکه جبهه اصلاحات ایران و جمعی از فعالان مدنی و سیاسی و جوانان از من خواستند، برخلاف میل شخصی با توکل به خدا از قبول مسئولیت شانه خالی نمی‌کنم.

 بغض جهانگیری هنگام خواندن بیانیه مطبوعاتی

محسن رهامی ثبت نام کرد

«محسن رهامی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرد.

محمد شریعتمداری ثبت نام کرد

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد و برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرد.
 
محمد شریعتمداری، وزیر کار، در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اینکه اگر رد صلاحیت شود چه خواهد کرد گفت: برای رد صلاحیت خود دلیلی نمی‌بینم، اما اینکه چه کار می‌کنم شاید بیمه همه‌شان را قطع کنم!
محمد شریعتمداری
 
شریعتمداری در پاسخ به سوالی درباره احتمال رد صلاحیت خود از سوی شورای نگهبان به طنز گفت: اگر رد صلاحیت شوم شاید بیمه‌شان را قطع کنم.
 

 محسن رضایی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که از چندی پیش گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری تقویت شده بود در ساختمان وزارت کشور حاضر شد تا برای چهارمین‌باز نامزد کرسی ریاست جمهوری در سیزدهمین دوره انتخابات شود.

رئیس کل بانک مرکزی ثبت نام کرد

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
 
عبدالناصر همتی
 
ثبت نام محسن رضایی در انتخابات تکذیب شد

خبرگزاری دولت حضور محسن رضایی در وزارت کشور برای ثبت نام را تکذیب کرد.

سعید جلیلی ثبت نام کرد

سعید جلیلی برای ثبت نام در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری راهی وزارت کشور شد.

سعید جلیلی بعد از ثبت‌نام گفت: این انتخابات نباید به‌گونه‌ای باشد که لفاظی‌های ضعیف و بی‌اعتبار به برنامه‌ها و مسائل واقعی مردم غلبه کند.

وی افزود: کشور را با نمایش نمی‌توان اداره کرد؛ در هشت سال گذشته این تجربه خود را به خوبی نشان داد. نمایش نمی‌تواند جای کار واقعی را بگیرد.
سعید جلیلی
 
*زهرا شجاعی دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب برای ثبت‌نام در انتخابات وارد وزارت کشور شد.

محسن رضایی در انتخابات ثبت نام کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در وزارت کشور برای شرکت در سیزدهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. محسن رضایی پس از ثبت نام در کنایه به لاریجانی و جهانگیری گفت:  یک عده اینجا زیر گریه زدند؛ یک عده گفتند نه چکش نه کلید! پس شما کجا بودید؟ شما عامل بدبختی مردم بودید؛ اگر مجلس و دولت گذشته درست عمل می‌کردند آیا امروز گرفتار می‌شدیم؟

وی افزود: اقتصاد پادگان یا دادگاه نیست، اما جای فلسفه‌بافی هم نیست. اقتصاد از فلسفه‌بافی آسیب جدی دیده است. اقتصاد یک علم است، اما متاسفانه علم اقتصادی ندارند.

منتجب‌نیا هم وارد وزارت کشور شد

رسول منتجب نیا با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.
رسول منتجب نیا

حق‌شناس در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد

عضو شورای شهر تهران در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

محمدجواد حق‌شناس با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.
 
حق شناس
 

پایان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری / امروز ۲۸۸ نفر ثبت نام کردند

رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که مجموعا تعداد ۵۹۲ نفر برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که از این تعداد، ۴۰ نفر از خانم‌ها و ۵۵۲ نفر از آقایان بودند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات کشور امروز ۲۸۸ نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Sweden
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
2
غریبه نیاد داخلمون.
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
2
به نظر شما این یک توهین به مردم نیست که آقای رئیسی اعلام کرده که برای مبارزه با فساد به صحنه ریاست جمهوری وارد شده است آقای رئیسی برای مبارزه با فساد اگر میتوانستید ویا می خواستید همان قوه قضائیه بهترین پست بود ولی افسوس .......
ناشناس
|
Sweden
|
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
1
حجت السلام رئیسی اگه انتخاب شد.رو خواهشا شما رسانه ها یکشبه ایت الله نکنید.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان