تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

تحلیل فنی از شکست شاگردان مجیدی در دربی/ چرا حواس استقلال جمع نیست؟

مجیدی برای ساختن استقلال و تبدیل این تیم به تیمی که دل از هواداران ببرد کار سختی در پیش دارد. او ابتدا باید فردی توانا، فنی و باتجربه را به کادرش اضافه کند تا حداقل در جام حذفی و ادامه‌ی رقابت‌های لیگ برتر در کنار آبی‌ها باشد.

فرهاد مجیدی

رویداد۲۴ استقلال خیلی بیشتر از پرسپولیس موقعیت به دست آورد، حتی موقعیت‌های خطرناکتری هم برای گلزنی به دست آورد که مثل همیشه با بی دقتی مهاجمان و بدشانسی از دست رفت.

استقلال این روزها نشانی از استقلالی ندارد که به راحتی دروازه‌ی حریفان را باز می‌کرد حتی اگر می‌باخت عدم حضور یک رهبر و لیدر قدر باعث شده تا بازیکنان نتوانند در لحظه‌های سخت که گریبانگیر تیم می‌شود جریان بازی را مدیریت کنند؛ نوعی حواس پرتی و عدم تمرکز کافی نزد آبی‌پوشان وجود دارد که حتی با وجود برتری نسبی آن‌ها نسبت به رقبا از کسب نتیجه باز می‌دارد.

بازی های دو هفته‌ی اخیر شاگردان فرهاد مجیدی با ذوب‌آهن و پرسپولیس نمونه‌ی کاملی برای این ادعا می‌باشد. اگر دقت کرده باشید حتی بازیکنان باتجربه‌ی استقلال که انتظار بیشتری از آن‌ها می‌رود و نباید تا این حد اسیر اشتباهات فردی و بی دقتی شوند، بارها و بارها توپهای حساسی که اغلب توپ های ساده‌ای برای تاثیری گذاری در جریان بازی هست را لو داد‌ه‌اند که اگر کمی با مسئولیت‌ و دقت بیشتری عمل کرده بودند مطمئنا نتیجه به دست آمده غیر از چیزی بود که حالا به دست آمده است. سوال اصلی از فرهاد مجیدی است؛ کسی که حالا مسئولیت فنی استقلال را به عهده دارد. چرا این شرایط بر تیم غالب شده است و چه اتفاقاتی در فضای تیمی و تمرینی استقلال رخ داده؟


بیشتر بخوانید: حاشیه باخت/پایان فرهاد فرا رسید؟


چرا تیم دیگر نمی‌تواند بازی های خوب و روان روزهای ابتدایی حضور شما را تکرار کند و توپ ها را به تور دروازه‌ی رقبا بچسباند. مطمئنا دلیل این اتفاق نمی تواتد تنها جدایی کمالوند باشد، هرچند بی تاثیر هم نیست چون او مدت کمی در استقلال بود و نمی‌تواند تا این حد تاثیرگذار بوده باشد. البته یکبار دیگر به مدیران باشگاه استقلال می‌گوییم که در قضیه‌ی جدایی کمالوند سهل‌انگاری صورت گرفت چون چنین مقطع و زمانی نمی‌تواند برای جدایی یک مربی مناسب باشد آن هم کسی که می‌توانست کمک حال مجیدی باشد.

به هرحال مجیدی برای ساختن استقلال و تبدیل این تیم به تیمی که دل از هواداران ببرد کار سختی در پیش دارد. او ابتدا باید فردی توانا، فنی و باتجربه را به کادرش اضافه کند تا حداقل در جام حذفی و ادامه‌ی رقابت های لیگ برتر در کنار آبی‌ها باشد. نکته‌ی بعدی آماده کردن دیاباته است که افتش کاملا به چشم می‌آید و عملکرد ضعیف او حتی اثر منفی روی عملکرد سایر نفرات تیم گذاشته است. نکته‌ی بعدی در مورد بازیکنان باتجربه تیم است که ظاهرا فرصت حضور در میدان را چندان جدی نمی‌گیرند اگر بنا به شکست خوردن تیم پس چه توفیری بین شما و جوانان تیم وجود دارد آیا بهتر نیست که فرهاد به جوانان فرصت بیشتری دهد تا حداقل آماده‌ی روزهای سخت شوند؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان