تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

هشدار؛ در فضای باز هم ماسک بزنید

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه جهش ویروس کرونایی قدرت انتقال را بیشتر کرده است از مردم درخواست کرد تا در فضای باز نیز ماسک بزنند.

راه های پیشگیری از ویروس کرونا

رویداد۲۴  طبرسی با اشاره به روند بالای مرگ و میر‌ها و عدم ثبات شرایط کرونایی تاکید کرد:مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و همچنان رعایت کنند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: امیدواریم با پوشش گسترده‌تر واکسیناسیون شاهد اخبار امیدوارکننده تری در آینده باشیم.

وی ادامه داد: جهش ویروس کرونایی قدرت انتقال را بیشتر کرده است و از این رو وجود ذرات معلق کرونا در هوا و انتقال آن در فضا‌های بسته از همان ابتدای شیوع این بیماری مطرح بود.
طبرسی افزود: بسیاری از افراد با اینکه همه جا ماسک می‌زنند و مهمانی هم نرفتند، اما به دلیل استفاده از آسانسور به کرونا مبتلا شده اند.


بیشتربخوانید: ایران همچنان چشم انتظار واکسن کرونا/ چه زمانی زندگی به حالت عادی بازمی‌گردد؟


رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به انتقال ویروس از سطوح به انسان گفت: اگر دست افراد به محیط و سطوح آلوده به ویروس برخورد داشته باشد باید مرتبا دست‌ها را شسته و ضدعفونی کنند و دست به چشم و دهان نزنند و در عین حال از ماسک هم استفاده کنند.

وی افزود: در صورتی که این ویروس از تاریخ ویروس‌های دیگر تبعیت کند بعد از دو سال چرخش و انجام واکسیناسیون احتمالا و تا یک سال دیگر از چرخش می‌افتد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان