تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

اگر فشار خون بالا دارید، این خوراکی معجزه می‌کند

سبک زندگی بی تحرک و رژیم غذایی نامناسب منجر به فشار خون می‌شود و با رژیم غذایی مناسب می‌توان از بروز این عارضه جلوگیری کرد.

 فشار خون بالا

رویداد۲۴  الکساندر میروشنیکوف، متخصص تغذیه در روسیه روی آنتن کانال تلویزیونی مسکو ۲۴ در مورد محصولاتی که به کاهش فشار خون کمک می‌کنند گزارشی را مطرح کرد.

به گفته او، برای کاهش فشار خون اول از همه توجه به سیب ضروری است. سیب حاوی فیبر بوده که تأثیر مثبتی بر سیستم گوارش دارد و به کاهش کلسترول و فشار خون کمک می‌کند. مقدار استاندارد روزانه برای پیشگیری از فشار خون بالا یک یا دو سیب است.
بیشتر بخوانید: حقایقی درباره فشارخون بالا
علاوه بر این، چغندر یک محصول مهم در مبارزه با فشار خون شریانی است همچنین حاوی پکتین و اکسید نیتریک بوده که مسئول اتساع عروق هستند. با افزایش فشار خون، پزشک نوشیدن آب چغندر را توصیه می‌کند.

همچنین باید تا حد امکان زردآلو خشک مصرف کنید، زیرا دو سوم ارزش روزانه پتاسیم را می‌توان در این میوه خشک خاص یافت. پتاسیم برای تنظیم انقباض عضله، از جمله انقباض عضله قلب و گشاد شدن عروق لازم است. اسید چرب امگا ۳ همچنین برای سیستم قلبی عروقی مفید به شمار می‌رود.

بیشتر از همه امگا ۳ در ماهی وجود دارد. برای کسانی که از فشار خون بالا رنج می‌برند، شاه ماهی مناسب است البته نباید از محصولات حاوی پروتئین گیاهی مانند حبوبات و نخود غافل شد. دکتر توصیه می‌کند که آن‌ها را به عنوان یک غذای جانبی دو تا سه بار در هفته استفاده کنید.
 
منبع: صدآنلاین
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان