تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵
علی صوفی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ خبر داد

تاکید «خاتمی» بر ادامه کار شورای عالی سیاست‎گذاری اصلاح‎طلبان

جوسازی هایی که از سوی برخی اعضا شورا عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان انجام می شود هیچ تاثیری بر روند کار نخواهد داشت .
رویداد۲۴-صوفی با اشاره به اینکه شورای عالی سیاست‎گذاری اصلاح‎طلبان نیاز به بازنگری‎هایی دارد، توضیح داد: کارگروهی از سوی آقای خاتمی تشکیل شده بود که البته کارشان به اتمام رسیده و دیروز گزارش نهایی را تقدیم کردند. شورا کار خود را در مرحله جدید آغاز خواهد کرد بنابراین جوسازی هایی که از سوی برخی اعضا انجام می‎شود هیچ تاثیری بر روند کار نخواهد داشت . اما با این وجود تلاش دوستان بر این است تا  اقنایی برخورد شود و آنها را همراه سازند . اگرچنین نشود شورا به کار خود ادامه خواهد داد و هیچ خدشه ای بر کار آن وارد نمی شود . 

شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان متشکل از دبیران کل احزاب  اصلاح طلب و برخی چهره های سیاسی از مهرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده است. وظیفه این شورا نظارت، صیانت و تنظیم یک سری اصول است که فعالیت اصلاح‎طلبان را همگرا و همسو می‎کند. 

اما این روزها به نظر می‎رسد در مورد برخی تصمیم‎گیری‎ها  اختلاف‎نظر به وجود آمده و ترکیب اعضا آن مورد مناقشه قرار گرفته است. احمدحکیمی پور، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از جمله منتقدانی است که در گفت‎وگویی مطرح کرده، ساز و کار جدید شورا عالی سیاستگذاری اصلاح‎طلبان را قبول ندارد. 

علی صوفی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره آمادگی برای حضور در انتخابات با توجه به اینکه برخی از اصلاح‎طلبان گفته اند، ساز و کار شورای سیاست‎گذاری اصلاح‎طلبان را قبول ندارند، به رویداد۲۴ گفت: آمادگی وجود دارد و شرایط نسبت به گذشته تفاوت چندانی نکرده است. این مناقشات قبلا هم در شورای هماهنگ جبهه اصلاحات وجود داشته، اما وقتی بحث‎ها به رای‎گیری گذاشته شد اکثریت همان سازو کار شورای عالی سیاست‎گذاری را قبول کردند. 

وی در این‎باره اضافه کرد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پیشنهاد تشکیل شورای سیاست‎گذاری که تلفیقی از شورای راهبردی و شورای هماهنگی اصلاحات است را ارائه کرده  که آقای خاتمی هم آن را پذیرفته است. 

صوفی در ادامه یادآور شد: این شورا متشکل از نمایندگان عضو شورای جبهه اصلاحات و تعددای از شخصیت‎های حقیقی که در مجموع 42 تن  هستند. 

این عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان اضافه کرد: درحال حاضر با توجه به ارزیابی شورای عالی سیاستگذاری با نظر سنجی استان‎ها و اعضای شورای عالی سیاستگذاری، مخالفتی دیده نشد و تقریبا اجماع وجود دارد. یکی از کسانی که نظر مثبتی نسبت به این مسئله داشت آقای خاتمی بود که علاوه برارزیابی مثبت، تاکید کرده است شورای عالی کار خود را به همین شیوه ادامه دهد. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه شورا نیاز به بازنگری‎هایی دارد، توضیح داد: کارگروهی از سوی آقای خاتمی تشکیل شده بود که البته کارشان به اتمام رسیده و دیروز گزارش نهایی را تقدیم کردند. شورا کار خود را در مرحله جدید آغاز خواهد کرد بنابراین جوسازی‎هایی که از سوی برخی اعضا انجام می‎شود هیچ تاثیری بر روند کار نخواهد داشت. اما با این وجود تلاش دوستان بر این است تا  اقنایی برخورد شود و آنها را همراه سازند. اگرچنین نشود شورا به کار خود ادامه خواهد داد و هیچ خدشه‎ای بر کار آن وارد نمی‎شود‎. 

صوفی درباره ورود اعضای جدید از فراکسیون امید مجلس به شورای عالی سیاستگذاری گفت: فراکسیون امید مجلس که در زمان شکل گیری شورا وجود خارجی نداشت، بنا است تعدادی از نمایندگان منتخب خود را برای حضور در جلسات معرفی کند و سهمیه ای برای آنان در نظر گرفته شده است. علاوه بر این احتمالا تعداد زنان حاضر در جلسات مورد بازنگری قرار می‎گیرد و افزایش خواهند یافت. 

وی درباره احتمال حضور اعضای شورای شهر در شورا عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تاکید کرد: دررابطه با حضور اعضای شورای شهر پیشنهاد ارائه شده است اما تا به امروز پاسخ مثبتی از سوی کارگروه دریافت نکرده ایم.

این عضو شورای عالی سیاست‎گذاری اصلاح طلبان با اشاره به این موضوع که تمرکز شورا  بر انتخابات شورای شهر است، گفت: تمرکز ما بر شورای شهر بیشتر از ریاست جمهوری است و به لحاظ گستردگی و تکثر کاندیداها کار سنگین و وقت‎گیری در پیش رو داریم. انتخابات ریاست‎جمهوری در دور دوم تقریبا تعیین شده است یعنی دولت مستقر به عنوان کاندیدای اصلی خواهد بود و اصلاح‎طلبان هم بنا ندارند از روحانی عبور کنند. 

صوفی در رابطه با احتمال عدم حضور عارف در دور جدید شورا، بیان کرد: آقای عارف حتما حضور خواهد داشت و رئیس شورا می‎شود.

این عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در این باره که عارف مطرح کرده بود در شورا حاضر نخواهد شد، ابراز کرد: به طور طبیعی زمانی که فعالیت شورا به پایان می‎رسد کار هیات رئیسه هم تمام می‎شود برای دور بعدی دوباره اعضا دور هم جمع می‎شوند و مجدد رای‎گیری برای هیات رئیسه انجام می‎دهند. بنابراین طبیعی است که دکتر عارف این مسئله را مطرح کند. گذشته از این بحث تا به امروز نام گزینه دیگری غیر از عارف را برای ریاست به گوش نرسیده است.
 
وی درباره حضور اعضای شورای شهر در شورا با توجه به عملکرد ضعیف برخی  به خصوص در مورد املاک نجومی،گفت: همان‎طور که از فراکسیون امید درخواست شده تعدادی از اعضا خود را معرفی کند با شورای شهر هم این موضوع در میان گذاشته شده است اگر این کار صورت گیرد، طبعا افرادی که اتهاماتی دارند یا دارای عملکرد ضعیفی باشند برای حضورشان در شورا تصمیم‎گیری می‎شود.

نظرات شما
پیشخوان