تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

قراردادهای فرمالیته‌ در انتظار استقلال؟

بحث تمدید قراردادهای استقلال یکی از مهم‌ترین موضوعات این روزهای آبی‌پوشان است و این درحالی است که باشگاه استقلال در این موضوع گذشته قابل دفاعی نداشته است.

قرارداد بازیکنان استقلال

رویداد۲۴ استقلال این روزها تحت هدایت فرهاد مجیدی، روزهای پرتلاطمی را می‌گذراند و آبی‌پوشان در رقابت‌های مختلف توانستند نتایج مختلف و قابل توجهی را به دست بیاورند. شکست در داربی ۹۵ اما تب این روند را داغ‌تر کرده است. براستی استقلال برای رسیدن به موفقیت پایدار و حفظ شالکه‌ی این تیم چه برنامه‌ایی برای تمدید قرارداد بازیکنانش دارد؟

با نزدیک شدن به پایان فصل و تمام شدن یک فصل دیگر از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، سوال همیشگی هواداران از باشگاه استقلال، بحث فراردادهای بازیکنان استقلال است که همچنان مشخص نیست چه بازیکنانی قرار است با استقلال تمدید کنند. از طرفی همچنان لیست فرهاد مجیدی برای فصل بعد مشخص نشده است و باید منتظر ماند و دید چه زمانی این مساله سر و شکل خودش را می‌گیرد.

همانطور که مشخص است قراردادهای بازیکنانی همچون سیدحسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمد نادری، هروویه میلیچ، آرش رضاوند، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، ارسلان مطهری و شیخ دیاباته به پایان خواهد رسید و در این رابطه حجت نظری سخنگوی باشگاه استقلال می‌گوید: مدیرانی که الان در باشگاه مسوولیت دارند، نشان دادند که می‌توانند سابقه منفی نداشته باشند.

ما توانستیم شاکله تیم را حفظ کنیم. هر چند علی کریمی و روزبه چشمی از ما جدا شدند و بازیکنان خوبی در ادامه راه به ما اضافه شدند و این نشان می‌دهد تجربه کار ما منفی نیست و تلاش می‌کنیم همین فضا را ادامه دهیم و می‌خواهیم در مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا موفق باشیم و تلاش می‌کنیم به عنوان میزبان این بازی را برگزار کنیم و امیدوارم این اتفاق بیفتد. تلاش ما این است تیم را تقویت کنیم تا نتایج خوبی کسب کنیم.

با وجود به اتمام رسیدن قراردادهای بازیکنان مهم استقلال، تا اینجای کار معلوم نشده است که باشگاه استقلال چه برنامه‌ای برای تمدید قراردادها خواهد داشت. با توجه به اسامی گفته شده وجود دارد، به نظر می‌رسد مجیدی به نظر اکثر بازیکنان ذکر شده نیاز داشته باشد.


بیشتر بخوانید: سرنوشت قهرمانی پرسپولیس به دست استقلال افتاد؟


*قراداد فرمالیته، سیاست سابق باشگاه استقلال!
در دوره مدیریت احمد سعادتمند، سیاست جالبی شکل گرفت و او برای تمدید قراردادها، اقداماتی انجام داد تا بتواند در بحث تمدید قرادادها موفق عمل کند. شاید همه به یاد داشته باشند که روزبه چشمی مدافع وقت استقلال قراردادش با آبی‌پوشان به پایان رسیده بود و گمانه‌زنی‌های بسیاری در خصوص جدایی او مطرح شده بود اما پیش از فصل گذشته رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، باشگاه استقلال عکسی از چشمی و سعادتمند منتشر کرد که نشان می‌داد این بازیکن با استقلال قرارداد خود را تمدید کرده است.

در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، سایت‌های قطری در خصوص جدایی این بازیکن مطالبی را منتشر کردند که در همان موقع باشگاه استقلال در رسانه‌ رسمی خود این خبر را تکذیب کرد اما بعد از پایان این رقابت‌ها او به ام‌صلال قطر پیوست. در گیر و دار این اتفاقات سعادتمند پس از برکناری‌اش از مدیرعاملی باشگاه استقلال گفت: روزبه چشمی تحت شرایطی با من قرارداد بست که گفت اگر نتواند خانواده‌اش را راضی کند، از استقلال می‌رود. مگر من به جای روزبه چشمی، محمدحسین مرادمند را نیاوردم؟

این درحالی بود که رسانه‌ها و مدیران باشگاه استقلال از قرارداد و بند جدایی چشمی صحبت می‌کردند اما اصل ماجرا بر این بوده که هیچ قراردادی میان چشمی و استقلال وجود نداشته و همه چیز فرمالیته میان طرفین شکل گرفته است و سعادتمند تنها به این علت با چشمی عکس یادگاری انداخت تا دیگر بازیکنان  استقلال را تشویق کند تا بتواند قراردادهای‌شان را تمدید کند.

*مددی و چالش‌های پیش رو
از دوره حضور مدیریت جدید استقلال، شاید یکی از بازیکنانی که می‌توانست در استقلال بماند اما راهی قطر شد، علی کریمی بود. طبق اطلاعات دریافت شده، علی کریمی قرار بود با سعادتمند، قراردادی یک فصله به ارزش ۱۰ میلیارد تومان امضا کند اما دوره حضور سعادتمند در استقلال ادامه‌دار نشد تا کریمی هم قید حضور در جمع آبی‌پوشان را بزند.
با این وجود استقلال در فصل پیش‌رو و برای نقل و انتقالات فصل آینده چالش‌های بزرگی در پیش خواهد داشت. باید دید سیاست‌های مددی مدیرعامل استقلال برای قراردادهایی که قرار است امضا شود به چه صورت خواهد بود و چه سیاست‌هایی برای بازیکنانی که قرار است با استقلال تمدید کنند، در نظر گرفته می‌شود؟

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان