تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نمازی در گفتگو با رویداد‌۲۴:

رئیسی وارد انتخابات ۱۴۰۰ شده که اعاده حیثیت کند/ ادعای مستقل بودن رئیسی باور کردنی نیست

نمازی عضو حزب کارگزاران بر این عقیده است که ابراهیم رئیسی به امید حمایت بخشی از حاکمیت قوه قضاییه را رها کرده و وارد رقابت‌های انتخاباتی شده است.

محمد علی نمازی

رویداد۲۴ همچنان در دو سوی انتخابات ریاست جمهوری نام علی لاریجانی و ابراهیم رئیسی به همراه انبوهی از نامزدهای پوششی و یا ضربه گیر دیده می‌شود. علی لاریجانی فیلم های تبلیغاتی منتشر می‌کند، به کلاب هاوس آمده و به سوالات خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ داده، به اشتباهات خود در گذشته اذعان می‌کند و از ضرورت صداقت می‌گوید. در مقابل ابراهیم رئیسی با این شعار که مستقل آمده و رقیبش فساد و ناکارآمدی است، تا اینجای کار به حمایت سراسری صدا و سیما و دیگر نهادهای نظامی و حاکمیتی دلخوش کرده و با تکیه بر نظرسنجی‌ها وضعیت خود را مثبت ارزیابی کرده است.


بیشتربخوانید: کارنامه ابراهیم رئیسی درباره فیلترینگ / چرا رئیس دستگاه قضا درباره فضای مجازی اظهارنظر نمی‌کند؟


محمد علی نمازی عضو حزب کارگزاران به رویداد ۲۴ می‌گوید: در مجموع ترک قوه قضاییه و حضور در انتخابات برای بدست آوردن پست ریاست جمهوری اصلا کار درست و خوبی نبود. به هرحال او با حکم رهبری منصوب شده بود و کارش را هم به خوبی پیش می‌برد. اگر کسی واقعا قصد خدمت کردن دارد، در همان جایگاهی که حضور دارد می‌تواند خدمت کند. ریاست قوه قضاییه جایگاه خوب و مهمی است که در همان جا اگر بتواند با مفاسد به خوبی برخورد کند، قوه مجریه و قوه مقننه نیز می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مگر قحط الرجال داریم که رئیسی بخواهد رئیس جمهور شود، گفت: ما نیرو‌های سیاسی و توانمند زیادی در کشور داریم که می‌توانیم اداره کشور و قوه مجریه را به آن‌ها بسپاریم، هنوز قحط الرجال نشده است. اینکه می‌گوید برای جایگاه و مقام در انتخابات ثبت نام نکرده ام نیز یک تعارف است، چه کسی می‌گوید که برای پست و مقام آمده‌ام؟ در ابتدای انقلاب مدیران آبروی خود را کف دستشان می‌گذاشتند و وارد میدان می‌شدند. در آن زمان به این افراد می‌گفتند یا دیوانه‌اند یا عاشق خدمت.

ادعای مستقل بودن در انتخابات ۱۴۰۰ قابل باور نیست

نمازی ادامه داد: از آنجایی که رئیسی در انتخابات دوره گذشته از روحانی شکست خورد، اکنون وارد رقابت‌ها شده است تا از این جهت اعاده حیثیت کند. البته باید بگویم که احراز صلاحیت برای ریاست قوه قضاییه سخت‌تر از ریاست جمهوری است. برای قوه قضاییه شما باید مجتهد عادل باشید که نکته بسیار مهمی است که گفتن آن آسان، اما در عمل بسیار سخت است. اما برای ریاست جمهوری اگر رجل سیاسی باشید و رای مردم را داشته باشید می‌توانید رئیس‌جمهور شوید. در قانون جدید برای تایید صلاحیت افراد آورده‌اند که باید سابقه اجرایی داشته باشند، خب با این نکته ابراهیم رئیسی سابقه کار اجرایی ندارد. بهتر بود در قوه قضاییه می‌ماند و کارش را می‌کرد. 

عضو حزب کارگزاران با بیان اینکه ادعای رئیسی مبنی بر ورود مستقل به انتخابات، نمایش نخ‌نما شده‌ای است، گفت: بعد از کنار رفتن آیت‌الله موسوی اردبیلی از ریاست قوه قضاییه، سایر روسای دیگری که آمدند همگی متعلق به جریان راست بودند. آقایان یزدی، شاهرودی، آملی لاریجانی و اکنون رئیسی، همگی از جریان اصولگرایی هستند. اینکه می‌گویند مستقل آمده‌ایم، مردم را نگران می‌کند که نکند حرف‌های نادرست دیگری هم بزنند.

رئیسی به حمایت بخشی از حاکمیت دل بسته

محمدعلی نمازی با بیان اینکه رئیسی شخصیت سخنوری نیست و در همه حوزه‌ها مطلع نیست، گفت: لاریجانی سه دوره رئیس مجلس بوده و ۱۲ سال در حال قانون گذاری، بررسی بودجه، تنظیم مسائل و مشکلات کشور بوده است. لاریجانی سخنور خوبی است و به خوبی صحبت می‌کند و آخوندزاده هم است. رئیسی قطعا مانند لاریجانی در مناظرات نمی‌تواند خوب ظاهر شود.

او ادامه داد: اگر جناح اصولگرا مصمم باشند که رئیسی انتخاب شود و اگر نهادهای نظامی و این قبیل نهادهای مشابه به حمایت از او وارد صحنه شوند، او می‌تواند در دو قطبی که با لاریجانی ایجاد می‌شود، پیروز میدان شود. بخشی از حاکمیت پشت و حامی رئیسی است. رئیسی حتما به برخی از امیدها و همراهی‌ها برای برد در انتخابات دل بسته است که قوه قضاییه را رها کرده است. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
زهرا زینل نیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
0
اگه شخصیت شیخ وروحانی بده چرا میگی لاریجانی اخوندزاده است پسرنوح هم پیغمبر زاده بود.رفسنجانی چه تجربه کشورداری داشت که رییس جمهور شد جز اینکه همیشه تو همه شبکه های سیما بود.چی شده کاندیدای صلاحیت احراز شده کم اوردین همه شدین مجیز گوی لاریجانی .تاحالا که منفور بود ورییس سیمای میلی بود وسایه اشو با تیر میزدین نمازی حیا کن دوبار گفتی رییسی دروغ میگه اینکه مستقل اومده واینکه دلش بند مقام نیست چند وقت دیگه همه میروید جاییکه اکبر ترکان رفت حیا کن
نظرات شما
پیشخوان