تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۰

علامت‌های ساده کرونا که ناگهان خطرناک می‌شوند!

برای بیشتر افراد علائم کرونا به روش مشابه شروع می شود. با این حال، شدت آن به احتمال زیاد در روز پنجم برای افراد مستعد مشاهده می شود.

علائم خطرناک شدن کرونا

رویداد۲۴ بیشتر عفونت های ناشی از ویروس کرونا تقریبا 80 درصد آن خفیف هستند و افراد مبتلا تحت مراقبت های درست بهبود می یابند. با این حال، در موارد باقی مانده ویروس با ایجاد علائمی باعث شدت بیماری می شود و حتی روی عملکرد حیاتی بدن تاثیر می گذارد.
 
چه عاملی باعث ابتلا به کرونای شدید می شود؟
برای بیشتر افراد علائم کرونا به روش مشابه شروع می شود. با این حال، شدت آن به احتمال زیاد در روز پنجم برای افراد مستعد مشاهده می شود. شدت ناشی از آن در اکثر افراد به دلیل طوفان سیتوکین رخ می دهد که باعث می شود سیستم ایمنی از بدن خود با فعالسازی کشنده هایی با سلول های سالم را آزاد کند.

از نظر برخی شدت آن مستعد ژنتیکی یا بیماری های زمینه ای است. با این وجود، آنچه بیشتر پزشکان معتقدند این است که کمک به موقع پزشکی جان انسان ها را نجات می دهد. همچنین شناسایی علائمی که موارد خفیف ابتلا به کرونا را تشدید می کند مهم است. کمبود اکسیژن، نفس نفس زدن و عوارض حیاتی در اندام های بدن نشانه های جدی هشدار دهنده برای بستری فرد در بیمارستان است.

به اعتقاد اغلب پزشکان شدت و علائم هشدار دهنده کرونای شدید در هفته ابتدایی شروع عفونت قابل تشخیص است، بنابراین مداخله به موقع بسیار مهم تلقی می شود. به غیر از افت سطح اکسیژن، درد قفسه سینه یا نفس نفس زدن اینها برخی از علائم هشدار دهنده احتمالی برای بررسی در روزهای ابتدایی هستند که شدت بیماری را پیش بینی می کنند:


بیشتر بخوانید: ضروری‌ترین آزمایش‌ها برای بهبودیافتگان کرونایی


تب برطرف شده که برمی گردد
تب همچنان به عنوان کلاسیک ترین نشانه عفونت است. با جهش ویروس مشخص شده تب به تنهایی در همه موارد وجود ندارد. با این حال، برای افراد دارای تب افزایش درجه حرارت بدن که پس از 4 تا 5 روز کاهش نمی یابد نگران کننده است. طی 7 روز اول عفونت بیمار کرونا مثبت باید بسیار مراقب مدت دوام تب خود باشد.

در صورت عود کردن تب یک یا 2 روز پس از تسکین علائم باید نسبت به این تغییر وضعیت هوشیار باشد. تب غیرقابل کنترل یا تب بیش از 6 روز در کرونا نشانه نگرانی های اضافی یا حمله ویروس به بافت های سالم ناشی از التهاب است.

همین امر نیز به همین دلیل است که روزهای پنجم تا هفتم به عنوان نشانگرهای اساسی برای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته می شود زیرا این جدول زمانی سیتوکین ها است.
 
سرفه های عمیق و خشک
احتمال می رود با کرونا سرفه عمیق، تحریک کننده و مداوم وجود داشته باشد که به نظر می رسد از بین نمی رود. در صورت وجود احساس سرفه عمیق و خشک هشداری برای آلوده شدن ریه ها و اندام های تنفسی به شمار می آید.

سرفه مداوم همراه با تنگی نفس و تحریک می تواند نشانه ذات الریه باشد که عفونت کیسه های هوای ریز بدن است. سرفه خشک بدون خلط نیز با کرونا بسیار رایج است.

احتقان سینه
یکی دیگر از علائم مهم که باید در طول دوره نقاهت مراقب آن باشید هر نوع ناراحتی در قفسه سینه است. احساس درد، اختلال یا احتقان در هر زمان از شروع علائم نباید به راحتی نادیده گرفته شود.

در حالی که کرونا به طور عمده به دستگاه تنفسی فوقانی حمله می کند هنگام بازدم یا احساس درد شدید در اطراف قفسه سینه، هرگونه گرفتگی، احساس سوزش، خس خس سینه علامت گسترش ویروس در قسمت دستگاه تنفسی تحتانی و شدت آن است.

این علائم باید از همان روزهای ابتدایی تحت مراقبت قرار گیرند زیرا در غیر این صورت باعث عفونت شدید، ناراحتی تنفسی و طولانی شدن زمان بهبودی می شوند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان