تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
حمیدرضا ترقی:

احتمال کسب رای لاریجانی از سوی جریان اصولگرا در انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: درباره کسب رأی علی لاریجانی از پایگاه اجتماعی اصولگرایان نیز معتقدم این احتمال وجود دارد، چون برخی‌ها اعتقادی به حمایت از نامزدی با شخصیت روحانی ندارند بنابراین بعضی‌ها ممکن است به سمت آقای لاریجانی گرایش پیدا کنند، چون آقای لاریجانی هنوز از کسوت اصولگرایی خارج نشده است

احتمال کسب رای لاریجانی از سوی جریان اصولگرا در انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد

رویداد۲۴حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در یادداشتی در نامه‌نیوز در مورد انتخابات نوشت که در ادامه می‌خوانید:

انتخابات ریاست جمهوری حالت ۳ قطبی پیدا می‌کند. البته قطب اصلاح طلبان ضعیف خواهد بود، اما نامزد جریان اعتدال قوی‌تر به نظر می‌رسد که با توجه به موضوع احیای برجام و احتمال رفع پاره‌ای تحریم‌ها ممکن است زمینه رأی قابل توجهی را داشته باشد. طرف اصولگرایان را نیز رئیسی نمایندگی می‌کند.

درباره کسب رأی علی لاریجانی از پایگاه اجتماعی اصولگرایان نیز معتقدم این احتمال وجود دارد، چون برخی‌ها اعتقادی به حمایت از نامزدی با شخصیت روحانی ندارند بنابراین بعضی‌ها ممکن است به سمت آقای لاریجانی گرایش پیدا کنند، چون آقای لاریجانی هنوز از کسوت اصولگرایی خارج نشده است؛ گرچه آقای لاریجانی خودش را ورای جناح بندی‌های سیاسی می‌داند، اما از جرگه اصولگر‌هایی هنوز کسی او را خارج نکرده است.

درباره سناریوی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری، بستگی دارد کدام یک از نامزد‌های آن‌ها تأییدصلاحیت شوند اگر طیف تندرو اصلاحات نامزدی نداشته باشد، آن‌ها به طرف نامزدی مثل آقای پزشکیان خواهند رفت که کمی دوز اصلاح طلبی اش کم باشد یا به سمت نامزد اجاره‌ای می‌روند.


بیشر بخوانید: نامزدی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ تا کجا می‌تواند در اصولگرایان انشقاق ایجاد کند؟


همچنین یک مرحله‌ای یا دو مرحله‌ای شدن انتخابات ریاست جمهوری، بستگی دارد مناظرات چقدر متأثر از شرایط اقتصادی تعیین تکلیف برجام قرار گیرد. گرچه کشیدن انتخابات به دور دوم ضعیف است، اما نمی‌توان احتمال آن را رد کرد.

نکته آخر میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری است که برخی معتقدند ما کمترین میزان مشارکت را شاهد خواهیم بود، اما من چنین اعتقادی ندارم، چون براساس نظرسنجی‌ها نسبت به هفته گذشته میزان مشارکت ۱۰ درصد اضافه شده و به ۴۲ درصد رسیده که این مسئله برآمد از فعال شدن نامزد‌ها و انتخاباتی شدن فضای کشور است. یقینا اگر مناظرات نامزد‌ها برگزار شود باز هم میزان مشارکت افزایش پیدا خواهد کرد و پیش بینی می‌شود به ۵۴ تا ۶۰ درصد برسد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
0
40 درصد بیشترنمیشه .وخدانکنه لاریجانی رای بیاره دولت سوم روحانی
نظرات شما
پیشخوان