تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۰

مهره‌های مخفی یحیی گل محمدی در پرسپولیس

۴ گل توسط بازیکنان تعویضی در هفته‌های اخیر، نشان می‌دهد یحیی گل‌محمدی توانسته از مهره‌های پرتعداد تیمش استفاده مناسبی داشته باشد. نیم فصل اول، کمبود بازیکن در بسیاری از مسابقات تعویض‌های پرسپولیس را تشریفاتی کرده بود.

یحیی گل محمدی

رویداد۲۴ کامبک پرسپولیس مقابل ذوب آهن، باعث شد آن‌ها در کورس نزدیک با سپاهان جا نمانند. پرسپولیس، نیمه اول را بازنده به رختکن رفت و نیمه دوم، گل‌محمدی برای عوض کردن نتیجه دست به تغییرات گسترده زد. مهدی عبدی بین دو نیمه وارد زمین شد و شهریار مغانلو، دقیقه ۶۸ جای پهلوان را گرفت. مغانلو یک دقیقه بعد از ورود گل مساوی را زد و عبدی، تیم را برنده کرد. علاوه بر این دو گل، عبدی یک گل سالم دیگر هم زد که کمک داور به اشتباه آفساید گرفت. موفقیت تعویضی‌های پرسپولیس در این بازی، باعث شد تعویض‌های یحیی در هفته‌های اخیر بیش از قبل به چشم بیایند.

۴ از ۵

از ۵ گل آخر پرسپولیس در لیگ برتر، ۴ گل توسط بازیکنان تعویضی زده شده‌اند. بازی با ذوب آهن، هر دو گل پرسپولیس را بازیکنان تعویضی تیم یعنی شهریار مغانلو و مهدی عبدی زدند. در دربی تهران، تک گل بازی توسط عیسی آل‌کثیر بازیکن فیکس تیم زده شد. بازی قبل با سپاهان هم، گل پرسپولیس را آل‌کثیر تعویضی زد. او همین کار را، مقابل نساجی انجام داده بود. به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و دروازه حریف را باز کرد. این آمار، اهمیت تعویض‌های یحیی در هفته‌های اخیر را به خوبی نشان می‌دهد. او هر جا تیمش به تغییر نیاز داشته، دست به تعویض زده و موفق هم شده است. حتی در دربی تهران هم پرسپولیس پیروزی را علاوه بر گل آل‌کثیر، مدیون سیوی بود علی شجاعی بازیکن تعویضی تیم از روی خط دروازه انجام داد.
بیشتر بخوانید: چند ستاره پرسپولیس جدا می‌شوند؟

صفر مطلق

آمار خوب تعویضی‌های پرسپولیس، در شرایطی به دست آمده که آن‌ها نیم فصل اول، حتی یک گل هم توسط بازیکنان تعویضی نزده بودند. در آن مقطع محرومیت آل‌کثیر و نداشتن مهاجم، پرسپولیس را مجبور کرده بود هر هفته برای پر کردن جای خالی مهاجم، دست به تغییر بزند. دست گل‌محمدی روی نیمکت هم تقریبا بسته بود. مثلا در بازی رفت با استقلال، او فقط یک تعویض انجام داد و آرمان رمضانی را دقایق پایانی به زمین فرستاد. در شرایطی که تیم‌ها در هر بازی مجوز ۵ تعویض داشتند پرسپولیس علاوه بر دربی در دیگر بازی‌های حساس با سپاهان و تراکتور هم ۲ تعویض انجام داد. آرمان رمضانی و مهدی‌خانی، تعویض‌های ثابت گل‌محمدی بودند که عجیب نبود با وجود به دست آوردن موقعیت، نتوانند گلی برای این تیم بزنند.

تغییرات به موقع

نداشتن مهره مناسب، جواب یحیی به کم تعداد و ناموفق بودن تعویض‌هایش در نیم فصل اول بود. نیم فصل دوم اما، دست او بازتر شد و سرمربی پرسپولیس هم نشان داد در صورت داشتن مهره، زمان مناسب برای تغییر دادن در ترکیب تیمش را خوب می‌داند. سه تغییر مهم پرسپولیس در نیم فصل دوم خرید مهدی ترابی و شهریار مغانلو، در کنار بازگشت آل‌کثیر بودند. سه بازیکنی که دست گل‌محمدی در خط حمله را باز کردند.

ورود آن‌ها باعث شد یحیی علاوه بر روی نیمکت فرستادن حداقل یک مهره مهم هجومی در هر بازی، بتواند از امیری و نعمتی در خط دفاع استفاده کند. آل‌کثیر و مغانلو، هر دو به عنوان بازیکن تعویضی گل زده‌اند و این فرم خوب، مهدی عبدی را هم به اوج برگردانده است. دست بازی که می‌تواند سرعت گل‌محمدی را در کورس نزدیک با سپاهان، بیشتر از قبل کند.

فوتبال 360

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان