تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
کنعانی‌مقدم:

اصولگرایان ائتلاف نکنند، انتخابات دو مرحله‌ای می‌شود/ دولت آینده ۴ ساله خواهد بود

کنشگر سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه اگر افرادی که از جریان اصولگرایی در انتخابات حاضر هستند،‌ با یکدیگر ائتلاف نکنند، انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود، تاکید کرد که دولت ائتلافی نمی‌تواند مسکلات کشور را حل کند و چه بسا خودش مشکلی برای کشور شود برای همین هم دولت آینده ۴ ساله خواهد بود.

اصولگرایان ائتلاف نکنند، انتخابات دو مرحله‌ای می‌شود/ دولت آینده ۴ ساله خواهد بود

رویداد۲۴ حسین کنعانی‌مقدم، درباره اینکه آیا جریان اصولگرایی روی یک نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری ائتلاف خواهد کرد، اظهار داشت: با توجه به آرایش سیاسی که نامزده‌های انتخابات ریاست جمهوری از جریان اصولگرایی، مستقل و اصلاح‌طلبی پیدا کرده‌اند و با توجه به اینکه بیشتر این افراد وابسته به جریان اصولگرایی هستند، رقابتی درون جریان اصولگرایی شکل می‌گیرد؛ این افراد خیلی جدی در مناظرات شرکت خواهند کرد و به تبیین مواضع خودشان خواهند پرداخت.

وی افزود: با توجه به اینکه آن‌ها رقیب قوی ندارند، این رقابت همچنان ادامه پیدا می‌کند و این آقایان به نفع هیچ کسی کنار نمی‌روند؛ انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود؛ در دور دوم بحث ائتلاف کردن روی یک فرد مشخص بیشتر وجود دارد، تا اینکه بحث تعدد نامزد‌ها مطرح شود.

این کنشگر سیاسی اصولگرا درباره اینکه آیا مهرعلیزاده و همتی به نفع فرد خاصی کنار می‌کشند یا تا آخر در کورس رقابت خواهند ایستاد، گفت: در عرصه رقابت‌ها برخی هیزم انتخابات هستند، یعنی می‌آیند انتخابات را گرم کنند و خودشان بسوزند. برخی کبریت بی‌خطر هستند، یعنی حضور دارند و ادای رقابت هم درمی‌آورند، اما چون رای نمی‌آورند، فقط می‌خواهند به عنوان مولفه حضور در انتخابات خودشان را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات پیش رو رقابت مبتنی بر «گفتمان» است، بیان کرد: یعنی گفتمان اصلاح‌طلبی که آقای مهرعلیزاده آن را خواهد گفت، گفتمان کارگزارانی که آقای همتی مطرح می‌کند و گفتمان انقلابی و اصولگرایی که آقایانی که در جریان اصولگرایی هستند، مطرح خواهند کرد؛ اگر یکی از این گفتمان‌ها غالب شوند، افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهند و بتوانند تغییر فاز ایجاد کنند، فارغ از اینکه آن شخص چه کسی است، مردم رای خواهند داد.

عضو جبهه ایستادگی اضافه کرد: این افراد هئیت دولت خودشان را در افکار عمومی مطرح کنند؛ فرضا آقای مهرعیزاده یا آقای همتی بگویند با چه کسانی می‌خواهند دولت تشکیل دهند و افرادی هم که می‌خواهند وزیر شوند بیایند و تا آخر از ایده‌های خود دفاع کنند. در این انتخابات شخص مهم نیست بلکه گفتمان غالب خواهد شد و مدیریت دولت آینده را به عهده می‌گیرد.

وی درباره احتمال کنار کشیدن جلیلی به نفع رئیسی، تاکید کرد: در این دوره از انتخابات باید دولت ائتلافی شکل بگیرد و شورای ائتلاف و وحدت، جبهه پایداری و ایستادگی و مجموعه‌هایی که مطرح هستند، ائتلاف کنند و یک نفر را وزیر خارجه، یک نفر را دبیر شورای عالی امنیت ملی و یکی را هم معاون اول و... کنند؛ اگر این تقسیم کار صورت گیرد، آقای رئیسی رای می‌آورد در غیر این صورت رای نخواهند آورد.


بیشتر بخوانید: مملکت متعلق به چند نفر خاص نیست/ رد صلاحیت‌های فله‌ای و بی‌حساب و کتاب، دموکراسی در کشور را نابود کرد


کنعانی‌مقدم درباه اینکه برخی به جریان اصلاح‌طلبی تهمت می‌زنند که با معرفی نکردن نامزد انتخاباتی، سعی در تحریم انتخابات دارند، گفت: هر جریانی به مردم توصیه کند که وارد جریان انتخابات نشوند، باید خودش را از چارچوب‌ها خارج بداند؛ چرا که برخلاف همه اصول قانون اساسی، رای مردم و مردم‌سالاری که جز ارکان حاکمیت ما است، را نقض کرده است؛ افرادی که به مردم توصیه می‌کنند که مردم وارد عرصه انتخابات نشوند، به مردم نیز جفا می‌کنند. یعنی کسی که رای نداده فردا نمی‌تواند مدعی شود که دولت آینده خوب یا بد عمل کرده است. کسانی که انتخابات را بایکوت می‌کنند، نمی‌توانند به عنوان مدعی و منتقد دولت آینده وارد عرصه سیاسی شوند.

وی درباره اینکه با تصمیم شورای نگهبان جریان اصلاح‌طلبی نماینده مدنظر خود را در انتخابات ندارد، گفت: شورای نگهبان سیاسی برخورد نکرده و سعی کرده که بر اساس مُرّ قانون عمل کند و افرادی مثل لاریجانی، دهقان، رستم قاسمی، سعید محمد و دیگرانی را که جزو جریان اصولگرایی و انقلابی بودند را هم رد کردند. ما به افرادی که تایید صلاحیت نشده بودند، توصیه کردیم که درخواست حکم حکومتی کنند، اما هیچکدام حاضر نشدند چنین کاری کنند؛ مثل دوره‌ای که آقای مهرعلیزاده و معین درخواست حکم حکومتی کرده بودند.

دبیرکل حزب سبز با بیان اینکه این نشان می‌دهد که این آقایان نیز رغبتی برای رقابت تنگاتنگ نداشتند؛ تاکید کرد: انتخابات دو مرحله‌ای می‌شود و رئیس‌جمهوری هم که انتخاب می‌شود چهار ساله خواهد بود چرا که اگر رئیس‌جمهور حداقلی شکل بگیرد، دولت آینده نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند و چه بسا یک دوره بیشتر نتواند زمام امور را در دسترس داشته باشد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
0
0
خدا وکیلی خجالت هم خوب چیزیه!!!!!!!!
نظرات شما
پیشخوان