تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

بودجه وزارت ورزش در لایحه ۱۴۰۰/ افزایش ۶۵ میلیاردی بودجه ۱۰ فدراسیون

با اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از سوی دولت و در نهایت تصویب آن از سوی مجلس شورای اسلامی، بودجه ورزش کشور نیز دستخوش تغییراتی شد.

بودجه ۱۴۰۰ وزارت ورزش

رویداد۲۴ مبلغ مندرج در ستون متفرقه وزارت ورزش و جوانان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ معادل ۳۷۹ میلیارد و ۳۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود که پس از اصلاحیه دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی به رقم ۵۶۰ میلیارد تومان در قانون بودجه سال جاری تغییر پیدا کرده است.

میزان افزایش بودجه عمومی هزینه‌ای وزارت ورزش

علاوه بر این میزان بودجه عمومی وزارت ورزش و جوانان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ معادل ۶۶۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که پس از اصلاحیه دولت و تصویب مجلس به ۷۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در قانون بودجه سال جاری افزایش یافت. باید خاطرنشان کرد که از این رقم ۱۰ میلیارد تومان مربوط به فدراسیون ناشنوایان و ۶۵ میلیارد تومان مربوط به ۱۰ فدراسیون ورزشی است.

افزایش اعتبارات فدراسیون‌های ورزشی موضوع ردیف ۱۲۸۵۰۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

افزایش حدود ۲ برابری بودجه عمومی پارالمپیک

هم‌چنین بودجه کمیته پارالمپیک پس از لایحه اصلاحی بودجه از دولت در سال ۱۴۰۰ در ردیف بودجه عمومی هزینه ای از ۵۸ میلیارد تومان به ۱۰۸ میلیارد تومان در قانون بودجه سال جاری پس از تصویب مجلس شورای اسلامی افزایش یافت.


بیشتربخوانید: ناگفته‌های خادم: سلطانی‌فر جفای بزرگی به ورزش ایران کرد

بودجه وزارت ورزش

بر اساس لایحه بودجه سال جاری، مجموع بودجه وزارت ورزش در بخش جاری و عمرانی معادل یک هزار و ۴۸۱ میلیارد و ۱۵۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برآورد شد؛ بر اساس این لایحه، بودجه جاری وزارت ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۰ معادل یک هزار و ۱۳۴ میلیارد و ۵۵۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و بودجه عمرانی این وزارت‌خانه در سال آینده معادل ۳۴۶ میلیارد و ۶۰۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برآورد شد.

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۰، بودجه وزارت ورزش و جوانان جمعا یک هزار و ۴۸۱ میلیارد و ۱۵۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بخش جاری و عمرانی بود که با اصلاحیه صورت گرفته در بخش بودجه عمومی هزینه‌ای و افزایش رقم آن از ۶۴۴ میلیون و ۴۰۰ میلیون تومان به ۷۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان (افزایش ۷۵ میلیارد تومانی)  بر اساس اصلاحیه لایحه سال ۱۴۰۰ و تصویب آن از سوی مجلس شورای اسلامی، جمعا به عدد یک هزار و ۵۵۶ میلیارد و ۱۵۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

این درحالی است که در سال ۹۹ میزان بودجه مصوب سال گذشته وزارت ورزش و جوانان در بخش جاری معادل ۷۸۱ میلیارد و ۹۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، هم‌چنین بودجه عمرانی این وزارتخانه ۲۶۰ میلیارد و ۹۸۴ میلیون تومان مصوب شد تا بودجه وزارت ورزش و جوانان در سال ۱۳۹۹ معادل یک هزار و ۴۲ میلیارد و ۹۰۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شود.

بودجه کمیته ملی المپیک

بودجه جاری کمیته ملی المپیک بر اساس لایحه بودجه تقدیمی از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۶۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و بودجه عمرانی این کمیته سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شد، تا در مجموع بودجه جاری و عمرانی کمیته ملی المپیک در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۶۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون باشد.

باید خاطرنشان کرد که بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۹ بودجه جاری مصوب کمیته ملی المپیک ۱۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و بودجه عمرانی آن ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود که نشان دهنده بودجه مصوب جاری و عمرانی ۱۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی کمیته ملی المپیک در سال ۹۹ است.

بودجه کمیته ملی پارالمپیک

بودجه کمیته ملی پارا المپیک در سال آینده بر اساس لایحه پیشنهادی دولت در بخش جاری ۷۰ میلیارد تومان و در بخش عمرانی معادل یک میلیارد تومان برآورد شده بود که جمعا معادل ۷۱ میلیارد تومان بود که با افزایش ۵۰ میلیارد تومانی بودجه عمومی هزینه‌ای در قانون بودجه سال ۱۴۰۰، در مجموع به عدد ۱۲۱ میلیارد تومان رسید. گفتنی است بودجه جاری این کمیته در سال ۹۹ بر اساس قانون بودجه معادل ۵۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و در بخش عمرانی معادل ۱۰۰ میلیون تومان مصوب شد که جمعا حاکی از بودجه ۵۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی کمیته ملی پارالمپیک در بخش جاری و عمرانی طی سال گذشته بود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بودجه ، وزارت ورزش
نظرات شما
پیشخوان