تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰

دستگیری شکارچیان سابقه دار در آذربایجان شرقی

با ۱۴ ساعت تلاش سخت و مستمر محیط بانان فداکار اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی، شکارچیان غیرمجاز حیوانات بومی پارک ملی کیامکی در ارتفاعات کنتال دستگیر شدند.

دستگیری شکارچیان سابقه دار در آذربایجان شرقیرویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، هادی ناری رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جلفا ضمن اعلام خبر دستگیری شکارچیان غیرمجاز پارک ملی کنتال، اظهار داشت: در پی ورود شکارچیان به پارک ملی کنتال، ماموران اجرایی پاسگاه‌های ایری، کنتال و نوجه مهر شهرستان جلفا در یک ماموریت و گشت و کنترل سخت و نامحسوس ۱۴ ساعته موفق به دستگیری متخلفان شدند.

وی افزود: طی این عملیات شبانه که در صعب العبورترین منطقه پارک ملی کنتال انجام شد، ماموران اجرائی در ساعت ۴ صبح شکارچیان را در منطقه (جهنم دره سی) در حالی که خواب بودند دستگیر کرده و از متخلفان یک لاشه کل ۳ ساله، دو قبضه سلاح گلوله زنی و تعدادی فشنگ کشف و ضبط کردند.

ناری در ادامه یاد آور شد: متخلفان ۳ مرد میانسال حدود ۴۵ تا ۵۰ ساله بودند که پس از پرداخت ۲۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی و تکمیل پرونده برای تعیین تکلیف و صدور حکم قانونی در اختیار مقام قضائی قرار گرفتند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جلفا در ادامه تاکید کرد: با توجه به تلاش شبانه روزی محیط بانان شهرستان جلفا در حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش شهرستان، از همه دوستداران محیط زیست تقاضا داریم هرگونه تخلف زیست محیطی را به سامانه ۱۸۱۲ یا با شماره ۴۲۰۲۴۲۲۷ اطلاع دهند، تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن و پیشگیری از فجایع بعدی اقدام شود.

منبع: سازمان حفاظت محیط زیست

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان