تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

كمبود معلم مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه در تمام مناطق کشور با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه است.

كمبود معلم

رویداد۲۴  محمود امانی در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: با وجود همه این مشکلات تلاش می کنیم با ساماندهی معلمان و دبیران، کلاس درس بدون معلم در مهرماه امسال نداشته باشیم.

وی با اشاره به سطح مطلوب استاندارد‌های آموزشی در بخش کیفیت یادگیری و یاددهی و رشد دانش آموزان در استان گفت: دین و اعتقادات دانش آموزان در کنار تربیت جسمی و بدنی برای ما مهم است چرا که فرد با اخلاق و مؤمن با بدن سالم در ساحت علمی، حرفه‌ای و اجتماعی و سیاسی می‌تواند به فرد مفید در کشور تبدیل شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آذربایجان شرقی را در حوزه‌های مختلف یادآور شد و ادامه داد: آذربایجان شرقی می‌تواند الگوی موفق اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور باشد.

استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست تأمین به موقع بودجه آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و گفت: صرف اعتبارات در مدارس و دانشگاه‌ها، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.


بیشتر بخوانید: ترک تحصیل‌های‌ کرونایی؛ آمار عجیب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در ایران


پورمحمدی با اشاره به جذب یک هزار معلم در آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: نیاز ما استخدام بیش از ۱۵ هزار کادر برای مدارس و کلاس‌های درس است لذا نیازمند ساز و کار مناسب برای جذب معلم هستیم.

وی با به سابقه علمی و تاریخی تبریز و آذربایجان با دانشگاه «ربع رشیدی» اشاره کرد و گفت: تبریز ۷۴۰ سال قبل دانشگاه بین المللی داشت. مغول هرجا رفت، کتاب سوزی کرد، ولی تبریزی‌ها همان مغول‌ها را دانشگاه ساز کردند. بنابراین تبریز نیازمند توجه بیشتر است.

استاندار افزود: ایران مدرن مدیون آذربایجان است چرا که واکسیناسیون را عباس میرزای تبریزی وارد ایران کرد و صنعت چاپ از تبریز به ایران توسعه یافت. اما با این سابقه و تاریخ، شرم می‌کنیم که در برخی مناطق استان مانند شهرستان چاراویماق دانش اموزانی هستند که در کانکس تحصیل می‌کنند.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان