تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

گرمایش زمین عامل یک سوم مرگ های ناشی از گرمازدگی

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، بین سالهای ۱۹۹۱ و ۲۰۱۸، بیش از یک سوم از کل مرگ و میرهایی که در آنها گرما نقش داشته، ناشی از گرم شدن کره زمین به خاطر عوامل انسانی بوده است.

گرمایش زمین

رویداد۲۴  به نقل از ساینس دیلی، محققان دانشگاه لندن با همکاری دانشگاه برن داده‌های مربوط به ۷۳۲ منطقه از ۴۳ کشور جهان را بررسی کردند و برای اولین بار به نقش تغییرات اقلیمی ناشی از اقدامات انسانی در افزایش خطر مرگ و مر به خاطر گرما پی بردند.

به طور کلی، برآوردها نشان می‌دهد که ۳۷٪ از کل مرگ‌های ناشی از گرما در تابستان‌های اخیر به دلیل گرم شدن کره زمین به دلیل فعالیت‌های انسانی بوده است. این درصد مرگ و میرهای ناشی از گرما در آمریکای مرکزی و جنوبی (به عنوان مثال تا ۷۶٪ در اکوادور یا کلمبیا) و آسیای جنوب شرقی (بین ۴۸٪ تا ۶۱٪) بالاترین بود.

به گفته محققان، این یافته‌ها شواهد دیگری بر لزوم اتخاذ سیاست‌های جدی برای کاهش گرمایش در آینده و اجرای مداخلات برای محافظت از جمعیت در برابر عواقب نامطلوب قرار گرفتن در معرض گرما است.


بیشتر بخوانید: کمبود آب بزرگترین مشکل ایران


دکتر «آنا ویسدو کابررا»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه برن، در این باره می‌گوید: «ما پیش بینی می‌کنیم که در صورت عدم اقدام در مورد تغییرات آب و هوایی، میزان مرگ و میرهای مربوط به گرما ادامه یابد. تاکنون، میانگین دمای کره زمین فقط حدود ۱ درجه سانتیگراد افزایش یافته است که این کسری از چیزی است که در صورت عدم کنترل رشد انتشار گازهای گلخانه‌ای، می‌توانیم با آن مواجه شویم.»

گرم شدن کره زمین از چندین طریق بر سلامتی ما تأثیر می‌گذارد، از تأثیرات مستقیم مرتبط با آتش سوزی و آب و هوای بی نهایت گرم، تا تغییرات در گسترش بیماری‌های منتقله از راه‌های دیگر. شگفت آورترین مسئله ممکن است افزایش مرگ و میر ناشی از گرما باشد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان