تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

کدام جریمه‌های پلیس دو برابر می‌شوند؟

جانشین پلیس راهور ناجا گفت: جریمه‌های رانندگی در سال ۱۴۰۰ افزایشی نداشته است.

کدام جریمه‌های پلیس دو برابر می‌شوند؟

رویداد۲۴ سردار سید تیمور حسینی در خصوص اینکه آیا جریمه سفر و تردد غیرمجاز در طرح محدودیت‌های کرونایی در صورت عدم پرداخت در شمول دوبرابری شدن قرار می گیرند یا خیر؛ اظهار داشت: دوبرابری شدن یا نشدن مبالغ جریمه، اساساً به نوع ابلاغ بستگی دارد نه به خود تخلف.

جانشین پلیس راهور ناجا تصریح کرد: دو نوع جریمه داریم؛ تخلفاتی که با دوربین‌‌های هوشمند ثبت شده و برای آن جریمه صادر می‌شود و جرایمی که توسط مامور اعمال قانون شده و جریمه به صورت تسلیمی و الصاقی ثبت می شود.

وی افزود: اگر جریمه از نوع تسلیمی یا الصاقی باشد مشمول قانون دوبرابری می‌شوند یعنی اگر در بازه زمانی مربوطه پرداخت نشوند مبلغ جریمه دو برابر می‌شود.


بیشتربخوانید: همه چیز در مورد جرایم رانندگی؛ از پیامک‌های اشتباهی تا تخلفات کرونایی!


سردار حسینی به پیشنهاد پلیس راهور و مصوبه مجلس مبنی بر بخشودگی مبلغ دو برابری جرایم تا پایان سال ۹۹ اشاره و اعلام کرد: بر این اساس جرائمی که تا پایان سال ۹۹ به علت عدم پرداخت، دوبرابر شدند به پایه اولیه خود بازگشته و رانندگان فرصت دارند تا پایان دی ماه مبلغ اصلی را پرداخت کنند.

وی در خصوص انتشار جدولی مبنی بر افزایش میزان و مبلغ جرایم رانندگی در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد: آمار و ارقام منتشر شده در فضای مجازی صحت نداشته و تا این لحظه مبلغ جرائم رانندگی نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان