تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

وال استریت ژورنال: احتمال دارد ویروس کرونا در آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان چین تولید شده باشد

مقامات آمریکا ادعا می‌کنند مدارکی دارند که نشان می‌دهد ویروس کووید-۱۹ در آزمایشگاه ووهان چین ساخته شده است.

وال استریت ژورنال: احتمال دارد ویروس کرونا در آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان چین تولید شده باشد

رویداد۲۴ به نقل از وال استریت ژورنال، بررسی یک گزارش در مورد منشا ویروس کرونا در آمریکا نشان می‌دهد فرضیه تولید ویروس کووید-۱۹ در آزمایشگاهی در ووهان چین براساس یک سری اطلاعات محرمانه و مدارک طبقه بندی شده صحیح است و نیاز به مطالعات بیشتر و دقیقتر دارد.

این تحقیقات که از اواخر حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید در آزمایشگاه "لیورمور" کالیفرنیا آغاز شده بود، حالا نشان می‌دهد به استناد یک سلسله مدارک و شواهد طبقه بندی شده این ادعا باید مورد بررسی‌های بیشتر قرار گیرد و احتمال انتشار آن از یک مرکز ویروس شناسی در شهر ووهان زیاد است.

در روز‌های گذشته نیز جو بایدن به مقامات اجرایی آمریکا دستور داد تا بررسی‌های دقیقتری در مورد منشا ویروس کرونا انجام دهند تا مشخص شود این ویروس به طور طبیعی از یک حیوان به انسان منتقل شده یا ناشی از یک حادثه آزمایشگاهی بوده است.

به گفته منابع خبری، آزمایشگاه "لارنس لیورمور" که مسئول انجام تحقیقات بر روی این موضوع است یک آزمایشگاه اطلاعاتی – امنیتی است که به بررسی ژنوم‌های مختلف ویروس سارس که در نهایت به تولید کووید -۱۹ شده می‌پردازد. دانشمندان آمریکایی تلاش دارند با بررسی‌های دقیق بر روی ژنتیک ویروس نحوه تکامل و گسترش آن در جهان را تعیین کنند.

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در حال حاضر دو سناریوی محتمل برای منشا ویروس کرونا را به صورت همزمان بررسی می‌کنند؛ این که منشا از تماس با یک حیوان آلوده بوده یا اینکه ویروس محصول یک نشت آزمایشگاهی در چین است.

به استناد یک سری اطلاعات محرمانه که در زمان دونالد ترامپ جمع آوری شده و به تازگی منتشر شده است، در نوامبر ۲۰۱۹ سه محقق چینی که در آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان فعالیت داشتند برای مدتی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در ووهان بستری شده اند.

مقامات آمریکا چه در زمان دونالد ترامپ و چه در زمان جو بایدن مدام مقامات چینی را به پنهان کاری و عدم شفافیت در مورد منشا ویروس کرونا محکوم کرده اند؛ ادعایی که البته هر بار پکن آن را رد کرده است. ترامپ در نشست اخیر حزب جمهوری خواه در ایالت کارولینای شمالی بار دیگر مدعی شد این ویروس از آزمایشگاه ووهان به بیرون نشت کرده است و پکن باید ده هزار میلیارد دلار به کشور‌های دیگر غرامت پرداخت کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، چین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان