تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
مربی اسبق تیم ملی:

با وطن فروش‌ها برخورد کنید!

مربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: آدم‌هایی که منافع ملی شان را به منافع مالی می‌فروشند چیزی جز لقب وطن فروش لایق شان نیست.

اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران

رویداد۲۴  در آستانه رویارویی تیم‌های ملی فوتبال کشورمان و کامبوج در سومین دیدار دور برگشت مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با یکی از مربیان اسبق تیم ملی فوتبال درباره پیروزی مقابل بحرین، رویارویی با کامبوج و حواشی تیم ملی صحبت کردیم.

ابراهیم قاسمپور درباره شرایط تیم ملی و لو رفتن لیست این تیم، چند ساعت پیش از رویارویی با بحرین حرف زد.
*متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

* بازی با کامبوج را چطور پیش بینی میکنید؟
- این دیدار خیلی برای ما سخت نیست. خوشبختانه ما بازی سخت مان را با برد پشت سر گذاشتیم و کسب نتیجه قابل قبول مقابل بحرین تا حد زیادی روحیه بالایی به تیم ما تزریق کرد. به همین خاطر فکر می‌کنم کادرفنی می‌تواند در این دیدار به برخی بازیکنان مانند سردار آزمون که خسته هستند استراحت بدهد. چون مسابقات به صورت فشرده و متمرکز برگزار می شود ما باید از این فرصت استفاده کنیم و نفرات ذخیره را هم محک بزنیم.

* منظورتان حفظ نفرات برای بازی با عراق است؟
- نفراتی مانند سردار که در خطر محرومیت با دریافت کارت زرد هستند، می توانند در این بازی استراحت کرده و یا بازیکنانی که در خطر مصدومیت به دلیل خستگی هستند در بازی جمعه نیمکت نشین باشند تا تیم ملی مان در دیدار با عراق با تمام قوا به میدان برود.


بیشتر بخوانید: ترکیب تیم ملی از طریق حفره در بخش رسانه‌ای لو می‌رود!


* بازی با بحرین را چطور ارزیابی کردید؟
- در آن دیدار با برنامه تر از دیدار با هنگ کنگ به میدان رفتیم در واقع مشخص شد اسکوچیچ که درباره بحرین گفته بود "من این تیم را مثل کف دستم میشناسم" کاملا درست بود. ما با بازی درون عمق خط دفاع بحرین و با تکیه بر بازیکنان لژیونرمان توانستیم به شکلی که می خواستیم به بحرین ضربه بزنیم و ارسال های مان هدف دارتر بود. گرچه هنوز روی ارسال ها مشکل داریم ولی در مجموع بازی خوبی ارائه کردیم که امید بخش بود.

* فکر می کنید تیم ملی بتواند از این گروه صعود کند؟
- مهمترین چیز این است که ما در باد این برد نخوابیم. بحرین جزو تیم‌های درجه ۲ آسیا است ولی همیشه گربه سیاه ما بوده است. در همه قاره ها برخی تیم ها مقابل یکسری از حریفان سخت می بازند یا اصلاً نمی بازند. ما شاید در بدترین روزهای مان دشوارترین تیم ها را هم برده باشیم اما گاهی مقابل برخی تیم ها مانند همین بحرین به مشکل برخوردیم. از روز اول همه می گفتند که تیم ایران قوی ترین تیم در این گروه است که این دلایل خاص خودش را دارد.

* چه دلیلی داشت؟
- ما تیم خوبی داریم که بازیکنان خوبی در آن حضور دارند. نه تنها نفرات اصلی بلکه ما نفرات ذخیره خیلی خوبی داریم که این دست کادر فنی را باز می گذارد تا بتواند با هر سیستمی که مد نظرش است در میدان حضور پیدا کند. ما در این مدت دیدیم که جهانبخش و مجید حسینی جزو بازیکنان نیمکت نشین ما بودند. با این همه ما باید بتوانیم با تمام قوا مقابل عراق بازی کنیم و با برنامه به میدان برویم. کادر فنی تیم ملی نباید بی محابا تیم را به میدان بفرستد.

* در این مدت اتفاق لو رفتن ترکیب تیم ملی باعث نگرانی اهالی فوتبال شد. شما با سابقه بازی و مربیگری در رده ملی، همچنین حضور در بالاترین سطح باشگاهی فوتبال، شاهد چنین پدیده‌ای بوده اید؟
- بله متاسفانه گاهی پیش می‌آمد که ترکیب تیم زودتر از اعلام رسمی در رسانه ها عنوان می شد. به یاد دارم زمانی که در اردوی تیم ملی بودیم یک نفر که تدارکات تیم بود و بعدها وارد کار رسانه شد به همین خاطر توسط آقای مهاجرانی از اردوی تیم ملی کنار گذاشته شد. این پدیده زشت مختص ایران نیست و باید انتظار چنین مشکلاتی را دور و بر تیم‌های مطرح داشت.

* چه کسی باید با این موضوع مقابله کند؟
- قطعاً! وقتی از بین یک تعداد کادرفنی مشخص یا کادر بازیکنان تیم، خبری اینچنینی به بیرون درز می کند، مشخص می شود که افراد ساده لوح یا فریب خورده در جمع آنها حضور دارند. افرادی که منافع باشگاهی و از آن بدتر منافع ملی شان را به پول می فروشند و چیزی جز لقب "وطن فروش" لایق شان نیست. کسی که ترکیب تیم ملی را در اختیار سایت ها یا شبکه های مجازی قرار بدهد به میهنش خیانت کرده است.

* چه نهادی باید با این موضوع مقابله کند؟
- مادامی که عزم ملی برای مقابله با این افراد وجود نداشته باشد این معضل برطرف نمی شود. اینکه عده ای در ارتباط با صفحات، شبکه ها یا سایت های شرطبندی به این شکل از پشت به تیم ملی شان خنجر می زنند باید شناسایی شوند. امیدوارم عزم راسخی برای مقابله با این مافیای خطرناک وجود داشته باشد تا کسی نتواند اینچنین خصوصی ترین مسائل درون تیم ملی را به بیرون منتقل کند.

منبع: دانشجو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان