تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حق رای ایران در سازمان ملل از تعلیق درآمد

یک سخنگوی سازمان ملل متحد جمعه تصریح کرد ایران حق رأی خود در مجمع عمومی این سازمان را که به دلیل عدم پرداخت بدهی تعلیق شده بود مجدداً به دست آورده است.

حق رای ایران در سازمان ملل

رویداد۲۴  خبرنگار خبرگزاری رویترز گزارش داده ایران بعد از کمک آمریکا به تسهیل انتقال وجوه بلوکه‌شده در کره جنوبی، حداقل مبلغ مورد نیاز برای برخورداری از حق رأی (حدود ۱۶ میلیون دلار) را پرداخت کرده است.


بیشتر بخوانید: توضیح ظریف درباره بدهی ایران به سازمان ملل/ آمریکا مانع شد


«مجید تخت روانچی»، نماینده ایران در سازمان ملل متحد این خبر را تأیید کرد. او در توییتر نوشت: «تحریم‌های غیرقانونی آمریکا مردم ما را قط از دارو محروم نکرده است؛ این تحریم‌ها موجب شده‌اند ما توانایی پرداخت بدهی‌های معوقه خود به سازمان ملل را هم نداشته باشیم.»

وی در ادامه اضافه کرد: «بعد از ۶ ماه فعالیت در این خصوص، سازمان ملل امروز اعلام کرد این وجوه را دریافت کرده است. تمامی تحریم‌های غیرانسانی باید همین الان رفع شوند.»

بانک‌مرکزى حق عضویت ایران را پرداخت کرد

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد که سهم مشارکت و حق عضویت دولت ایران در سازمان ملل متحد به مبلغ بیش از ۱۶ میلیون دلار توسط بانک‌مرکزی پرداخت شد.

این بانک مبلغ مذکور را برای سهم مشارکت و حق عضویت دولت ایران در سازمان ملل متحد از محل منابع مسدودی ایران در کره‌جنوبی پرداخت کرد.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ایران ، سازمان ملل
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
0
0
دقیقا در روزی که حق رای ایران مجدد فعال شد! امارات به عنوان یکی از اعضای غیر دایم شورا امنیت انتخاب میشه!
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان