تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

جنجال پرچم قطر؛ لژیونر پرسپولیسی تغییر ملیت می‌دهد؟

رامین رضاییان ستاره پرسپولیسی فوتبال ایران و شاغل در فوتبال قطر نمی‌تواند برای تیم ملی قطر بازی کند.

 رامین رضائیان در قطر

رویداد۲۴  قرار دادن پرچم قطر در بخش بیوگرافی پیج اینستاگرام رامین رضاییان شایعه ساز شده و در فضای مجازی از پیوستن او به تیم ملی قطر برای بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ خبر می‌دهند.

رامین رضاییان مدافع راست تیم ملی ایران بعد از کنار رفتن مارک ویلموتس در لیست سیاه قرار گرفت و هیچگاه به تیم ملی دعوت نشد. رامین که در قطر بازی می‌کند این روزها در پیج اینستاگرامی خود پرچم قطر را در بخش بیوگرافی قرار داده و با این کار حاشیه ساز شده است. در فضای مجازی گمانه زنی می‌کنند که رامین قصد پیوستن به تیم ملی قطر را دارد تا فرصت بازی در جام جهانی ۲۰۲۲ را پیدا کند اما چنین اتفاقی ممکن است رخ دهد؟

کشور قطر برای موفقیت در جام جهانی ۲۰۲۲ هزینه هنگفتی را متحمل شده و سران این کشور وقتی به این نتیجه رسیدند که شانسی برای صعود به جام جهانی از طریق بازی های مقدماتی ندارند تصمیم به میزبانی این رقابت‌ها گرفتند. میزبانی که حرف و حدیث زیادی پشت سر آن شنیده شده است.


بیشتر بخوانید: بلاتکلیفی رامین رضائیان در قطر


قطر برای حضور پر قدرت در این رقابت‌ها همه امکانتش را بسیج کرده و دلارهای فراوانی به پای ستاره‌های دنیا می‌ریزد. حفظ ژاوی در قطر به عنوان مربی یکی از سرمایه گذاری‌های سران این کشور است. قطری‌ها چک سفید امضا را نیز جلوی گوآردیولا قرار دادند که البته او نپذیرفت. تیم چند ملیتی قطر آماده جام جهانی می‌شود و عجیب نیست که در این راه با پول‌های هنگفت بازیکن‌های دیگر کشورها را جذب کنند اما جذب ستاره تیم ملی ایران امکان پذیر نیست.

در یک سال اخیر علی قربانی و حجت حق‌وردی با تغییر ملیت برای تیم ملی آذربایجان بازی کردند ولی در مورد رامین رضاییان شرایط فرق می‌کند.

طبق قوانین فیفا اگر بازیکنی سه سال برای کشورش بازی نکند می‌تواند ملیت خود را تغییر دهد. آخرین بار رامین رضاییان در بازی با عراق برای تیم ملی ایران به میدان رفت که مربوط به آبان ماه سال ۱۳۹۸ می‌شود و تا آبان سال ۱۴۰۱ نمی‌تواند تغییر ملیت بدهد. این یعنی رامین نمی‌تواند در جام جهانی تابستان ۱۴۰۱ برای قطر بازی کند. البته قانون مهمتری هم وجود دارد که بعد از سه سال هم رامین نتواند برای هیچ کشوری بازی کند. رامین رضاییان به دلیل بازی در جام جهانی برای تیم ملی ایران امکان تغییر ملیت ندارد و پرونده قطری شدن او برای همیشه بسته می‌ماند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان