تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵
ناصر ایمانی در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

غیبت احمدی‌نژاد در انتخابات به سود اصولگرایان شد

یک تحلیلگر سیاسی اصولگرا درباره نفع یا ضرر نبود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ برای اصولگرایان، توضیح داد: شکی وجود ندارد نبود احمدی‌نژاد در انتخابات سال آینده به سود اصولگرایان تمام می‌شود. البته تنها اصولگرایان از این موضوع فایده نمی‌برند بلکه نیروهای دلسوز انقلاب و دولت نیز از این مسئله بی‌بهره نخواهند ماند.
رویداد۲۴- یک تحلیلگر سیاسی اصولگرا درباره نفع یا ضرر نبود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ برای اصولگرایان، توضیح داد: شکی وجود ندارد نبود احمدی‌نژاد در انتخابات سال آینده به سود اصولگرایان تمام می‌شود. البته تنها اصولگرایان از این موضوع فایده نمی‌برند بلکه نیروهای دلسوز انقلاب و دولت نیز از این مسئله بی‌بهره نخواهند ماند. 

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق که تا اوایل هفته گذشته آمدن یا نیامدن‌اش به صحنه سیاست به عنوان کاندیدا ریاست جمهوری سال آینده مشخص نبود پس از اعلام نظر شفاف مقام رهبری در نامه‌ای اعلام کرد که درانتخابات ۹۶ به عنوان نامزد انتخاباتی شرکت نخواهد کرد. 

شکی وجود ندارد که این عدم کاندیداتوری بیش ازهر طیف و گروه و جناحی برای اصولگرایان سودمند خواهد بود زیرا با حضور احمدی‌نژاد در انتخابات سال آینده، این طیف سیاسی دچار دو دستگی می‌شد و بخشی از جریان سیاسی مورد اشاره که به او علاقمند بودند راه خود را از منتقدین وی در بین اصولگرایان جدا می‌کردند. 

اما با مشخص شدن نبود احمدی‌نژاد درانتخابات سال آینده در صورتی که دوستداران او درصدد برنیایند یکی ازگزینه‌های نزدیک به رئیس جمهور سابق را به عنوان نامزد انتخاباتی معرفی کنند اصولگرایان به سادگی دور هم جمع می‌شوند و برای آینده بهتر خواهند توانست، تصمیم گیری کنند. 

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا در این رابطه که عدم حضور احمدی‌نژاد تا چه اندازه در طیف اصولگرا برای انتخابات سال آینده موثر بوده است، به رویداد۲۴ گفت: گروهی ازطیف اصولگرایان به احمدی‌نژاد تمایل داشتند و البته هنوز هم دارند این دسته امکان داشت دست به ترغیب احمدی‌نژاد را برای حضور در انتخابات سال آینده بزنند اما واقعیت این است که رئیس جمهور سابق برای اصولگرایان یک مشکل جدی بود که خوشبختانه برطرف شد. 

وی درباره نفع یا ضرر عدم حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ برای اصولگرایان، توضیح داد: شکی وجود ندارد نبود احمدی‌نژاد در انتخابات سال آینده به سود اصولگرایان تمام می‌شود. البته تنها اصولگرایان از این موضوع فایده نمی‌برند بلکه نیروهای دلسوز انقلاب و دولت نیز از این مسئله بی‌بهره نخواهند ماند. 

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه افزود: اعلام عدم حضور احمدی‌نژاد در انتخابات سال آینده از دو دستگی میان اصولگرایان جلوگیری می‌کند و به همین دلیل است که برخی نیروهای اصولگرا طرفدار احمدی‌نژاد به طور جدی با حضور او در انتخابات پیش رو مخالف بودند و البته گروهی هم به عکس، تمایل داشتند که رئیس جمهورسابق وارد میدان شود که با نامه منتشر شده از دفتر او این مشکل رفع شد. در میان کاندیداهای اصولگرایان آرای احمدی‌نژاد حالا هرتعداد که باشد به سبد کاندیدایی می‌رود که معرفی خواهد شد. 

ایمانی در این رابطه که آیا اصولگرا‌ها از کاندیداتوری احتمالی حسن روحانی برای دور بعد انتخابات حمایت خواهند کرد، گفت: احتمال حمایت از روحانی بسیار ضعیف است و هیچ دلیلی برای حمایت اصولگرایان ازرئیس جمهور فعلی برای دور بعد وجود ندارد. بین روحانی و اصولگرایان بسیاری از پل‌ها خراب شده است. بنابراین اصولگرایان دارای کاندیدا خواهند بود و از او حمایت می‌کنند. 

وی در این باره که آیا اصولگرایان دارای کاندیدایی که توان رقابت با حسن روحانی را داشته باشد، هستند ابراز کرد: روحانی دارای قد و قواره چندان بلندی نیست که رسیدن به آن سخت باشد به سادگی می‌توان از روی آن پرید زیرا در افکار عمومی عملکرد درخشانی ندارد. 

این فعالی سیاسی اصولگرا در این رابطه که با توجه به شرایط موجود آیا حمایت از روحانی به مصلحت نیست، گفت: در حال حاضر چنین نیست. البته در زمان‌های نزدیک انتخابات ممکن است با توجه به شرایط موجود به لحاظ جهانی و داخلی مصلحت‌هایی به وجود آید. 

ایمانی درباره کاندیداتوری نزدیکان احمدی‌نژاد، مانند جلیلی یا نیکزاد نیز یادآور شد: تصور نمی‌کنم اصولگرایان از کاندیداتوری نزدیکان احمدی‌نژاد حمایت به عمل آورند و احتمال اینکه نام آقایان جلیلی یا نیکزاد را در لیست خود قرار دهند بسیار ضعیف است. 

وی دراین رابطه که نزدیکان احمدی‌نژاد کاندیدا مجزا معرفی خواهند کرد، اضافه کرد: احتمال اینکه هواداران احمدی‌نژاد در صدد بر آیند تا کاندیدایی معرفی کنند، بسیار ضعیف است زیرا از آنجا که شانسی نخواهند داشت بنابراین ریسک نمی‌کنند.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان