تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
کنعانی‌مقدم:

منتخب مردم تلاش خود را در جهت تحقق وعده‌ها معطوف کند/ تشکیل دولت فراجناحی، لازمه اجرای اهداف گام دوم انقلاب

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: مسئولان فعلی، فرد پیروز انتخابات و نامزد‌های رقیب باید پس از پایان انتخابات، رقابت‌ها را کنار گذاشته و رفاقت، مودت و همکاری آغاز شود و همه تلاش خود را در جهت تحقق وعده‌های داده شده معطوف کنند.

منتخب مردم تلاش خود را در جهت تحقق وعده‌ها معطوف کند/ تشکیل دولت فراجناحی، لازمه اجرای اهداف گام دوم انقلاب

رویداد۲۴ کارشناس مسائل سیاسی حضور مردم در انتخابات را خنثی‌کننده جنگ روانی و رسانه‌ای سنگین دشمن علیه جمهوریت خواند و گفت: اکنون کشور نیازمند یک فضای آرام و توأم با همدلی و همکاری میان قوای مختلف و گروه‌های سیاسی است و باید رقابت‌ها را کنار گذاشته و رفاقت، مودت و همکاری آغاز شود و همه تلاش خود را برای تحقق وعده‌های داده شده معطوف کنند. 

به گزارش ایکنا، حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل سیاسی و دبیرکل حزب سبز، درباره پیام حضور مردم ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ملت ایران در این انتخابات توانست در مقابل جنگ روانی و رسانه‌ای تمام عیار و سنگین دشمن علیه انقلاب اسلامی و جمهوریت نظام با تدابیر و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب بایستند و بر آن غلبه کنند.

وی افزود: دشمن در قالب این جنگ روانی و رسانه‌ای به دنبال ناامید کردن مردم از حضور در انتخابات و القای به بن‌بست رسیدن جمهوری اسلامی بود، اما به مصداق آیه «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» (مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید) نتیجه خلاف خواست دشمنان شد و همانطور که خداوند وعده داده بود «وَ مَکَروا وَ مَکَرَ اللهُ وَ اللهُ خَیرُ الماکِرین» محقق شد و این پیروزی بزرگی بود.

پایان رقابت، آغاز رفاقت

کنعانی مقدم درباره اهمیت تقویت فضای همدلی و همراهی با دولت جدید برای استقرار آن در فضایی آرام و منطقی گفت: قطعا مسئولان فعلی، فرد پیروز انتخابات و نامزد‌های رقیب باید پس از پایان انتخابات، رقابت‌ها را کنار گذاشته و رفاقت، مودت و همکاری آغاز شود و همه تلاش خود را در جهت تحقق وعده‌های داده شده معطوف کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: امروز برای حل مشکلات کشور نیازمند یک فضای آرام و توأم با همدلی و همکاری میان قوای مختلف و گروه‌های سیاسی هستیم. البته اگر نقدی هم وجود دارد باید به تعبیر آیه «وجادلهم بالتی هی احسن» با گفت‌وگوی احسن و اخلاقی و عالمانه کار را دنبال کنند. هر چقدر این فضای همکاری، همدلی و برادری در کشور گسترش پیدا کند خداوند نیز عنایت و نصرتش را نصیب مسئولان و مردم می‌کند.

وی ابراز کرد: خداوند در قرآن به مسلمانان تذکر می‌دهد که به یاد بیاورید که شما با هم دشمن بودید و اختلاف داشتید، اما خداوند بین شما دوستی و برادری ایجاد کرد. این برادری و وحدت یکی از رموز موفقیت امت اسلامی است که باید در داخل کشور نیز بین جریان‌ها و گروه‌های سیاسی توسعه پیدا کند.


 بیشتر بخوانید: آرای باطله ؛ بیان اعتراضات سیاسی مردم یا شوخی با انتخابات؟


لزوم همکاری با دولت جدید برای تحقق وعده‌ها

دبیر کل حزب سبز بیان کرد: به نظر می‌رسد باید کشور را در آستانه استقرار دولت جدید به سمت آرامش، وحدت و همدلی حرکت داد تا وعده‌های داده شده به مردم را عملی کرد.

کنعانی مقدم درباره اینکه نفس این فضای همدلی و آرامش پس از برگرای انتخابات چه پیامی به اقتصاد، جامعه و سیاست خارجی می‌دهد، گفت: هرچقدر به دنبال تنش‌زدایی در درون و ایجاد وحدت داخلی حرکت کنیم پایه‌های نظام جمهوری اسلامی مستحکم می‌شود و به تعبیر امام خمینی (ره) رمز پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم همین وحدت و همدلی است. قرآن هم می‌فرماید: «وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا» (و نعمت خدا را بر خود یاد کنید: آنگاه که دشمنان [یکدیگر]بودید، پس میان دلهاى شما الفت انداخت، تا به لطف او برادران هم شدید) و این خط مشی قرآن برای امت اسلامی است.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: وقتی مردم به حاکمیت اعتماد پیدا می‌کنند و امنیت اقتصادی حاکم می‌شود و تنش‌ها کاهش پیدا می‌کند، منابع و سرمایه‌های مالی خود را به عرصه اقتصاد وارد می‌کنند. کشور هم با توجه به تحریم‌های خارجی و مشکلات داخلی اگر بتواند به این منابع داخلی اتکا کند می‌توان به عبور از گردنه فشار‌های حداکثری اقتصادی دشمن امیدوار بود، اما اگر در درون دچار تشتت و اختلاف و منازعه شویم فضای اقتصادی دچار ناامنی می‌شود و همین سرمایه‌های اندک داخلی در خانه‌ها محبوس می‌ماند و وارد چرخه تولید و سرمایه‌گذاری نمی‌شود.

وی تصریح کرد: از این منظر تداوم و تقویت فضای آرامش و همکاری با دولت جدید اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی را ارتقا می‌دهد و این اثر مثبت روانی خود را بر اقتصاد کشور می‌گذارد و یک امیدواری عمومی نسبت به آینده ایجاد می‌کند.

تشکیل دولت فراجناحی، لازمه اجرای اهداف گام دوم انقلاب

کنعانی مقدم درباره اهمیت تشکیل یک دولت فراجناحی و متناسب با اقتضائات گام دوم انقلاب گفت: بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب نقشه راهی است که باید عملیاتی شود و همه قوا از جمله قوه مجریه و رئیس‌جمهور موظف هستند این نقشه راه را تبدیل به برنامه عملیاتی کنند.

دبیر کل حزب سبز یادآور شد: در چنین فضایی اگر بنا باشد مطالبات جناحی و گروهی و حزبی را وارد عرصه عمل کنیم این نقشه راه کلان فراموش می‌شود؛ لذا ضرورت فراجناحی عمل کردن رئیس‌جمهور بدین خاطر است که نقشه راه او بیانیه گام دوم انقلاب است نه نقشه راه جناح و گروه سیاسی متبوعش.

وی در پایان اظهار کرد: همچنین رئیس‌جمهور باید تلاش کند توان سایر گروه‌ها و جریان‌های سیاسی را به سمت اجرای این نقشه راه سوق دهد تا کشور از فضای درگیری‌های جناحی و سیاسی به سمت همکاری در جهت اجرای این برنامه کلان تغییر وضعیت دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان