تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
حمیدرضا ترقی:

دولت آینده باید نارضایتی‌ها را به حداقل برساند/ آرای باطله نماد نارضایتی از وضع موجود است

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: این نارضایتی‌ها و اعتراض‌ها وظیفه دولت آینده را سخت و دشوار می‌کند. طبیعتا دولت آینده باید بنشیند و برای جلب رضایتمندی عام مردم در ابعاد سیاسی و اقتصادی برنامه‌ریزی کند و این نارضایتی را به حداقل برساند و بقیه اقشاری را که با صندوق رأی فاصله گرفتند جذب کند.

دولت آینده باید نارضایتی‌ها را به حداقل برساند/ آرای باطله نماد نارضایتی از وضع موجود است

رویداد۲۴ حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه و فعال سیاسی اصولگرا در خصوص آرای باطله در سیزدهمین دور از انتخابات رئیس‌جمهوری گفت: آرای باطله به طور کل نماد نارضایتی از وضع موجود است. این نارضایتی در قشر‌های مختلف به شکل‌های گوناگونی بروز و ظهور کرد. برخی کلا در انتخابات شرکت نکردند. برخی هم شرکت کردند، ولی رأی سفید دادند و برخی هم در آن برگ رأی چیز‌هایی نوشتند که رأی محسوب نشود. در واقع آرای باطله خودش بروز و ظهور اعتراض کلی و اعلام نارضایتی به وضع موجود است. هرچند این نارضایتی‌ها بیشتر اقتصادی است، ولی شامل مسائل سیاسی هم می‌شود. ولی در مجموع این‌ها افرادی بودند که آمدند مشارکت کرده باشند و در عین حال هم اعتراض خود را به وضع موجود نشان دهند.

به گزارش روزنامه همدلی، ترقی افزود: این نارضایتی‌ها و اعتراض‌ها وظیفه دولت آینده را سخت و دشوار می‌کند. طبیعتا دولت آینده باید بنشیند و برای جلب رضایتمندی عام مردم در ابعاد سیاسی و اقتصادی برنامه‌ریزی کند و این نارضایتی را به حداقل برساند و بقیه اقشاری را که با صندوق رأی فاصله گرفتند جذب کند.


بیشتر بخوانید: گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه رئیسی ادامه دارد


فعال سیاسی اصولگرا در پایان سخنان عنوان کرد: در نظرسنجی‌هایی که صورت گرفته است، این طور موارد را نمی‌توانیم مشاهده کنیم که مردم اولویتشان آزادی‌های سیاسی و فرهنگی باشد و گفته باشند که این مسائل به عنوان علت نارضایتی‌شان است. چرا که اولا شرایط سیاسی در کشور به نفع آن جریانات بوده است و به ضررشان نبوده است. در بعد آزادی اجتماعی هم ولنگاری که الان هست که مانع فعالیت آن‌ها نبوده است و هرکاری دلشان خواسته انجام داده‌اند. بیشتر انگیزه‌ها اقتصادی و معیشتی و عدم تحقق وعده‌های دولت خصوصا در زمینه برجام است. خیلی این‌ها امید داشتند و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای روی این موضوع کردند. انواع امید‌ها را به سیاست خارجی بسته بودند، ولی هیچ کدام محقق نشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان