تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۵ تير ۱۴۰۰

معرفی بهترین روش ­های کاشت ابرو

ابرو های سالم و پرپشت از بارزترین مشخصه ­های یک چهره زیبا و جذاب است. در واقع سلامت و زیبایی ابرو در گیرایی صورت افراد به حدی است که شاعران قدیمی در نوشته­ های خود به توصیف ابروی معشوق می­پرداختند.

بهترین روش ­های کاشت ابرو

رویداد۲۴ ابرو های سالم و پرپشت از بارزترین مشخصه ­های یک چهره زیبا و جذاب است. در واقع سلامت و زیبایی ابرو در گیرایی صورت افراد به حدی است که شاعران قدیمی در نوشته­ های خود به توصیف ابروی معشوق می­پرداختند. با این مثال می­توان به اهمیت و جایگاه ابروها در صورت پی برد؛ اما متاسفانه گاهی به دلایل مختلف ابروها دچار ریزش شده، نازک و کم­پشت می­شوند و نیاز است که به دنبال روش های کاشت ابرو طبیعی باشیم. حال موارد زیر از جمله دلایل این اتفاق است.

  • اصلاح نادرست ابرو
  • خشکی و شکنندگی به علت رنگ کردن
  • اختلالات هورمونی مثل تیروئید
  • استرس و بیماری­های روانی
  • بارداری
  • مصرف داروهای پیشگیری
  • صدمات فیزیکی و سوختگی

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره کاشت ابرو

در برخی حالت­ ها آسیب در ساقه ابرو اتفاق می­افتد که با گذشت زمان و رویش موهای جدید، ترمیم ابرو به طور طبیعی صورت می­گیرد. اما در برخی اوقات، آسیب به ریشه و از بین رفتن فولیکول مو اتفاق می­افتد که عدم رشد مجدد مو را به همراه دارد. برای پر نشان دادن ابرو می­توان از وسایل آرایشی استفاده کرد اما این روش دائمی نبوده و دردسرهای خاص خود دارد. در این جا می­خواهیم راهکار دائمی برای حل معضل کچلی یا کم­پشت بودن ابروها را معرفی کنیم. این راهکار کاشت ابرو نام دارد. کاشت ابرو یا پیوند طبیعی مو عملی است که برای پر کردن نواحی ناقص و خالی ابرو، توسط جراح زیبایی انجام می­شود. در این مطلب به معرفی بهترین روش ­های کاشت ابرو می­پردازیم.

کاشت ابرو چیست ؟

پیوند مو یا کاشت ابرو طبیعی عملی است ک طی آن مو از قسمتی مثل بنا گوش برداشته شده و در قسمت­های خالی ابرو کاشته می­شود. در واقع موهای مقاوم به ریزش شخص را در ناحیه ابرو می­کارند تا نواحی خالی پر شود و ترمیم صورت گیرد. این عمل بسته به میزان کم­پشتی ابرو و روش انجام، معمولا 4 تا 5 ساعت زمان می­برد و به دلیل حساسیت به تخصص و دقت بالایی نیاز دارد.

بهترین روش ­های کاشت ابرو

انواع روش های کاشت ابروی طبیعی

کاشت ابرو با روش FUE

در روش FUE برای پیوند ابرو از موهای گردن و پشت سر استفاده می­گردد و در واقع بانک مو از خود شخص است. پس از استخراج فولیکول و در زمان کاشت، با دقت زیادی باید عمل کرد تا فولیکول مو در زاویه صحیحی قرار گیرد. از مزایای کاشت ابرو به روش FUE دائمی بودن آن است. این روش نیاز به تکرار مجدد ندارد و تا پایان عمر زیبایی ابروهای شما حفظ می­شود. در این روش ظاهر ابرو به صورت طبیعی بهبود می­یابد و حالت غیرعادی پیدا نمی­کند. برای کاشت ابرو به روش FUE نیازی به بیهوش کردن شخص نیست و بی­حسی موضعی کفایت می­کند، ضمن آنکه هیچ زخم عمیقی ایجاد نخواهدشد. التهاب و قرمزی که در روش FTE به وجود می­آید، در عرض یک هفته یا کمتر از بین می­رود و پس از 6 ماه ابروهای شما کاملا ترمیم و پرپشت می­شود.

کاشت ابرو با روش نیوگرافت

دائمی و طبیعی بودن نتیجه کار، اصلی­ترین مشخصه روش نیوگرافت است. در این روش از یک هفته قبل، بیمار نباید رنگ و اصلاح انجام دهد. بسته به تشخیص پزشک، بی­حسی یا بیهوشی صورت می­گیرد. عمل پیوند باید با توجه به تقارن ابرو و یکدستی انجام شود به همین دلیل نیاز به تخصص بالایی دارد. پس از برداشت مستقیم فولیکول­های مو به تعداد مورد نیاز، پزشک با سوزن در محل ابرو سوراخ­هایی ایجاد می­کند به صورت اصولی و مطابق با خط ابرو، عمل کاشت را انجام می­دهد.

روش نیوگرافت بدون ایجاد زخم بوده و نیازی به جدا کردن پوست یا بخیه ندارد به همین دلیل، با خونریزی و عفونت همراه نیست. درصورتی که این کاشت ابرو با روش نیوگرافت در مراکز معتبر و توسط یک متخصص انجام شود، نسبت به روش­های قدیمی کاشت ابرو ایمن­تر بوده و عوارض کمتری به دنبال دارد. در غیر این صورت ممکن است بیمار عوارضی همچون درد و التهاب، کبودی خفیف، خارش، سوزش و ایجاد کیست را تجربه کند.

کاشت ابرو با روش FUT

تارموهای موردنیاز در روش FUT از پشت سر یا پشت گوش شخص برداشته می­شود تا قدرت کافی برای رویش و پر کردن ابرو را داشته باشد. پس از استریل و بی­حس کردن ناحیه کاشت و بانک مو، فولیکول مو برداشته شده و در قسمت برش­ها بخیه زده می­شود. سپس فولیکول­ها را شست­وشو می­دهند تا چربی و خون از بین رفته و آماده کاشت شوند. سپس با سوزن مخصوص تارها را در محل مورد نظر می­کارند. به دلیل ظرافت موهای قسمت بناگوش که در این روش بانک مو محسوب می­شود، پس از عمل کاشت، ابروها در عین زیبایی حالت طبیعی خود را حفظ می­کنند. در محل بخیه باید مراقبت­های لازم صورت گیرد تا عفونت ایجاد نشود.

کاشت ابرو با روش SUT

در کاشت ابرو به روش SUT برداشت فولیکول با دستگاه مخصوصی که پانچ­هایی با قطر کم دارد، انجام می­شود. با برش خفیف در اطراف واحدهای فولیکولی، تارهای لازم استخراج می­شوند. از این رو زخم­ها در روش SUT کوچک و سطحی هستند و در زمان کمتری بهبود می­یابند. به دلیل استفاده از دستگاه­های پیشرفته، کاشت ابرو با این روش سریع­تر انجام می­شود.

کاشت ابرو با روش FIT

در روش FIT پزشک با کمک میکروسکوپ و موچین مخصوص، فولیکول­ها را از بانک مو جدا و آماده کاشت می­کند. سپس با دستگاه، برشی به اندازه یک ملی­متر در ناحیه موردنظر ایجاد کرده و فولیکول مو را در آن قسمت پیوند می­زند. در این روش به دلیل کوچک بودن برش­ها، نیازی به بخیه نیست. از آنجا که جداسازی فولیکول­ها در روش FIT تک به تک صورت می­گیرد، زمان بیشتری برای انجام آن نیاز است. در این روش تارهای ابرو کوتاه هستند و خیلی رشد نمی­کنند. از این رو برای کسانی که به داشتن موی کوتاه در قسمت ابرو علاقه دارند، روش مناسبی به شمار می­آید.

کاشت ابرو طبیعی توسط دکتر نوایی

کاشت ابرو طبیعی توسط دکتر نوایی

اگر به دنبال یک کلینیک و دکتر مناسب برای کاشت ابروی خود هستید پیشنهاد میکنم به کلینیک تخصصی دکتر نوایی مراجعه کنید، کلینیک دکتر نوایی در اصفهان به شما در جهت زیباتر شدن چهره تان و داشتن یک ابروی طبیعی کمک بسزایی خواهد کرد چرا که کاشت ابرو را با جدیدترین متد روز پزشکی با هزینه بسیار مناسب برای شما انجام خواهند داد.

برای دریافت مشاوره از کلینیک تخصصی دکتر نوایی میتوانید با شماره 09109105484 در تماس باشید یا به سایت رسمی آن به آدرس (hairheadface.com) مراجعه کنید.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان