تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۰۵ تير ۱۴۰۰

واکسن تک دوزی اسپوتنیک لایت به بازار روسیه عرضه شد

این واکسن را مرکز ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه (سازنده اسپوتنیک وی) ساخته است.

واکسن تک دوزی اسپوتنیک لایت به بازار روسیه عرضه شد

رویداد۲۴ میخاییل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه از عرضه اولین سری واکسن کرونای تک دوزی "اسپوتنیک لایت" به بازار روسیه خبر داد.

به گزارش ایرنا از رادیو روسی اسپوتنیک، موراشکو روز شنبه گفت: روز گذشته مرحله کنترل واکسن اسپوتنیک لایت به پایان رسید و نخستین سری این واکسن به بازار عرضه شد.

به گفته وزیر بهداشت روسیه، تا پایان ماه ژوئن جاری (تا روز چهارشنبه)، ۲.۵ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک لایت برای مصرف عمومی عرضه خواهد شد و در ماه‌های آینده حجم تولید انبوه این واکسن افزایش خواهد یافت.

موراشکو خاطرنشان کرد که اسپوتنیک لایت برای واکسن زدن به افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند و نیز برای زدن واکسن دوم به افرادی که برای بار نخست واکسن کرونا زده اند استفاده خواهد شد.


بیشتر بخوانید: واکنش جهانپور به توییت جنجالی‌اش/ «منظورم مافیای واردات بود، نه منتقدان»


وزیر بهداشت روسیه این را نیز گفت که در شهر‌های بزرگ میزان ابتلا به کرونا افزایش می‌یابد و باید حتما با واکسن زدن، مصونیت خود را در این مورد تامین کرد.

ستاد مقابله با کرونا در روسیه در آخرین گزارش خود امروز اعلام کرد که در شبانه روز اخیر در روسیه ۲۱ هزار و ۶۶۵ نفر به کرونا مبتلا یا تست کرونای آن‌ها مثبت بوده، ۶۱۹ نفر بر اثر این بیماری جان سپرده و ۱۴ هزار و ۳۴۷ نفر هم بهبود یافته اند.

صندوق سرمایه گذاری‌های مستقیم روسیه که مدیریت تولید و فروش واکسن را در این کشور به عهده دارد روز ۱۶ اردیبهشت ماه اعلام کرد که واکسن تک دوزی «اسپوتنیک لایت» به ثبت رسید.

این واکسن را مرکز ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه (سازنده اسپوتنیک وی) ساخته است.

واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه با اسپوتنیک وی از اواسط دی ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان