تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۰۷ تير ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
اشرف بروجردی:

زنان اصولگرا کمتر سابقه کار اجرایی دارند/ آن‌هایی که فکر مى‌کنند کف رأی اصلاح‌طلبان رأی همتی است، خطا مى‌کنند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: باید در نظر داشت که زنان اصولگرا کمتر سابقه کار اجرایی دارند، به جز یکی، دو نفر. حالا اینکه آقای رئیسی از آنان استفاده می‌کند یا خیر را نمی‌دانم، اما به نظر من در مجموع ایشان بیش از دو نفر زن در بدنه دولت استفاده نخواهد کرد.

زنان اصولگرا کمتر سابقه کار اجرایی دارند/ آن‌هایی که فکر مى‌کنند کف رأی اصلاح‌طلبان رأی همتی است، خطا مى‌کنند

رویداد۲۴ اشرف بروجردی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص حضور زنان در کابینه سید ابراهیم رئیسی، اظهار کرد: اساساً کسی در دولت می‌تواند موفق عمل کند که سابقه کار اجرایی داشته باشد و مباحث را بشناسد و بتواند مسائل دستگاه‌ها را تمشیت کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: آقای رئیسی مرتب می‌گویند من از همه جناح‌ها استفاده می‌کنم که به نظر من این امر عملی نخواهد شد، به نظر من مطرح کردن چنین موضوعاتی برای سرگرم کردن اصلاح‌طلب‌ها و کاهش مطالبات مردمی است که انتخابات را کم‌رونق مى‌دانند. آن‌هایی هم که فکر مى‌کنند کف رأی اصلاح‌طلبان رأی آقای همتی است، خطا مى‌کنند، چون ۵۲ درصد رأی نداده‌ها و ۴ میلیون رأی باطله را محاسبه نکرده‌اند. ازطرفی وقتی به تیم ایشان در ستاد‌های استان‌ها و ستاد انتخاباتی مرکزی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که اکثرشان از اصولگرایان پایداری هستند، یعنی از نیرو‌های سفت و سخت اصولگرایی که مفاهیم اصولگرایی اولیه را نیز ندارند؛ اشخاصی که فکر می‌کنند امروز زمانی است که می‌توانند خواسته‌های خود را با حضور در قدرت و دولت محقق کنند و کار را پیش ببرند نه پاسخگویی به مردم.

وی به ضرورت حضور زنان در کابینه دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت:، چون آقای رئیسی بحث‌شان این است که از زنان در دولت استفاده خواهند کرد. من فکر نمی‌کنم که ایشان بیش از آقای روحانی از حضور زنان در کابینه استفاده کنند. به نظر من همان دو نفر را انتخاب خواهند کرد و احتمالاً این اشخاص از بین اصولگرایان انتخاب شوند، اما باید در نظر داشت که زنان اصولگرا کمتر سابقه کار اجرایی دارند، به جز یکی، دو نفر. حالا اینکه آقای رئیسی از آنان استفاده می‌کند یا خیر را نمی‌دانم، اما به نظر من در مجموع ایشان بیش از دو نفر زن در بدنه دولت استفاده نخواهد کرد.


بیشتر بخوانید: شرایط سخت جبهه اصلاحات در پسا انتخابات ۱۴۰۰
بروجردی با طرح این سوال که آیا به کارگیری مجدد نیرو‌هایی که هشت سال مملکت را نابود کردند، درست است؟ گفت: کسانی که آقای رئیسی از آن‌ها استفاده خواهد کرد، نباید ضعیف‌تر از وزرای دوره احمدی‌نژاد باشند. ممکن است از آن تیم استفاده نکنند، اما اکثرشان از همان طیف هستند.

این عضو حزب اتحاد ملت ادامه داد: کار مملکت‌داری کار سختی است؛ شما باید پاسخگوی میلیون‌ها نفر باشید و بتوانید همه را ببینید و مورد توجه قرار دهید و اگر تیم خوبی داشته باشید، شاید بتوانید اقدامی انجام دهید از طرفی دولت یکدست یعنی دولتی که در آن نمی‌توان به چیزی اعتراض کرد.

وی در خصوص لازمه ادامه حیات اصلاح‌طلبان به عنوان یک نیروی تاثیرگذار در قدرت نیز اظهار کرد: من معتقدم لازمه ادامه حیات اصلاح‌طلبان در گام اول بازتعریف آسیب‌های وارده به مجموعه حرکت اصلاح‌طلبی است که باید این کار را انجام دهند و سپس کار سازمان‌یافته و تشکیلاتی را پیش ببرند البته اگر این امکان برای آن‌ها فراهم شود، در غیر این‌صورت کار تشکیلاتی و سازمان‌یافته محقق نخواهد شد.

بروجردی اضافه کرد: شاید یکی از ضعف‌های اصلاح‌طلبان این بود که فاصله‌شان با مردم زیاد شده بود و گفتمان رایج اصلاح‌طلبی در جامعه اوج نگرفت. گفتمان باید شکل بگیرد تا مردم در عرصه بایستند و در هر شرایطی به اصلاح‌طلبی پاسخ مثبت دهند.

وی به انتخابات سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: در انتخابات سال ۹۶، چون اکثر مردم نمی‌خواستند کاندیدای اصولگرایان رای بیاورد، پشت آقای روحانی ایستادند. لازمه بقا اصلاح‌طلبان ارتباط عمیق با جامعه است یعنی باید برنامه داشته باشند و مدام به مدارس و دانشگاه‌ها سر بزنند. ما حتی با دانشگاهیان هم ارتباط قدرتمندی نداشتیم. با اساتید دانشگاه نیز گزینشی برخورد می‌کردیم. گزینشی برخورد کردن موجب شد که جامعه علمی کشور نسبت به آینده کشور و انتخابات بی‌تفاوت باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سید علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
0
0
بیخود کرده
نظرات شما
پیشخوان