تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۰۷ تير ۱۴۰۰

آخرین جزئیات روند واکسیناسیون در کشور/ تزریق واکسن پاستور به زیر ۱۸ ساله‌ها

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای افراد زیر ۱۸ سال واکسن موجود نیست و واکسیناسیون فعلا شامل حال دانش آموزان نخواهد شد اما در صورت تایید واکسن پاستور این واکسن برای دانش آموزان مفید خواهد بود.

روند واکسیناسیون کرونا در ایران

رویداد۲۴ علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در آیین اعزام ۹۲ دستگاه پایگاه بهداشت سیار به مناطق عشایری در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بعد از وقفه ایجاد شده در زمینه تحقیقات واکسن مشکلات برطرف شد و هیچ‌گونه کمبودی در زمینه دوزدوم واکسن‌هایی که تزریق شده وجود ندارد گفت: این واکسن‌ها تامین و توزیع شده است.

وی گفت: به دانشگاه های علوم پزشکی نیز ابلاغ شده است افراد بالای ۷۰ سال که دوز اول واکسن را دریافت نکرده‌اند نیز با اعلام فراخوان نسبت به دریافت اول واکسن اقدام کنند.

رییسی عنوان کرد: از هفته آینده قریب به یک میلیون و ۷۰۰ هزار دوز واکسن ایرانی و خارجی به صورت هفتگی واکسن به دست ما خواهد رسید و این روند شش هفته ادامه پیدا خواهد کرد و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته حدود ۹ میلیون دوز واکسن به دست ما می‌رسد و به محض اینکه پارت اول به دست ما رسید واکسیناسیون افراد ۶۵ سال به بالا را شروع می‌کنیم و هفته بعد نیز فراخوانی برای افراد ۶۰ سال به بالا داریم که در صورت واکسیناسیون آنها فاز دوم به پایان می‌رسد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص واکسیناسیون بیماران خاص و جانبازان نیز توضیح داد: واکسیناسیون جانبازان ۵۰ درصد به بالا انجام شده است و در برخی از استان‌ها نیز جانبازان ۴۰ درصد نیز واکسن دریافت کرده‌اند و جانبازان ۲۰ درصد نیز در فاز بعد واکسینه می‌شوند

وی گفت: در مرداد ماه دو کار بسیار مهم انجام می شود که بر این اساس واکسیناسیون اساتید دانشگاه و معلم ها در دستور کار قرار دارد.


بیشتر بخوانید: واکسن کرونای ایرانی باید تاییدیه جهانی داشته باشد/ پشت سنگر خودکفایی پنهان نشویم


وی با بیان این که بازگشایی مدارس با برنامه‌ریزی صورت خواهد گرفت اظهار داشت برای افراد زیر ۱۸ سال واکسن موجود نیست و واکسیناسیون فعلا شامل حال دانش آموزان نخواهد شد که راننده های سرویس مدارس و کارکنان آموزش و پرورش واکسینه خواهند شد نیاز است آموزش و پرورش فاصله گذاری اجتماعی در کلاس ها را رعایت کرده و تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس کاهش پیدا کند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه به شدت به دنبال این موضوع هستیم که واکسیناسیون زودتر انجام شود گفت: خوشبختانه واکسن پاستور در حال نهایی شدن است و در صورتی که نتایج بالینی آن با موفقیت طی شود برای افراد زیر ۱۸ سال مفید خواهد بود و می‌توان برای واکسینه کردن این افراد از آن استفاده کرد.

رییسی افزود: در حال حاضر شکل فرم واکسن تولید داخل در کشور وجود دارد که یکی از آنها واکسن برکت بود که با موفقیت تزریق آن آغاز شده است. 

وی گفت: برخی از افراد در فضای مجازی اعلام می‌کنند که فاز ۳ واکسن برکتی نشده است و این موضوع توجه نمی‌کنند که در حال حاضر همه واکسن‌های دنیا در فاز ۳ مطالعات بالینی تزریق شده اند و اعتماد مقام معظم رهبری به واکسن ایرانی بزرگترین حس اطمینان بخشی به افراد جامعه است.

رییسی افزود: مجوز مصرف اضطراری واکسن پاستور نیز تا هفته آینده صادر خواهد شد و سایر واکسن‌ها نیز تا دو ماه آتی وارد بازار خواهند شد. و از شهریور ماهانه ۱۰ میلیون واکسن به دست ما خواهد رسید و ما کمبود واکسن نداریم و گروه هدف ما تا پایان امسال واکسینه خواهند شد.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان