تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۹ تير ۱۴۰۰

پروژه «چهار چشم» روایتی از بورکینافاسو

آدریان بیتیبالی عکاس اهل بورکینافاسو درک جالب و عمیقی از فرهنگ و سنن غرب آفریقا دارد. او با هنر عکاسی سعی کرده ناگفتنی‌های آداب و رسوم مردم این منطقه را در پروژه عکاسی‌اش به نام «چهار چشم» به تصویر کشد.

پروژهرویداد۲۴ مژده کریمی: آدریان پروژه جالبی را که پیوندی قوی با پیشینه شخصی‌اش دارد به تصویر کشیده است. پرتره‌ها و چشم‌انداز‌های آدریان بیتیبالی نشان می‌دهد که چگونه سنت‌ها و اعتقادات می‌توانند روی زندگی روزانه همه اعضای جامعه تاثیر بگذارد.

آدریان بیتیبالی هنرمندی است که عکاسی مستند را بصورت خود‌آموز یاد گرفته است. او از حرفه عکاسی بعنوان راهی برای بیان احساسات، شور و هیجانات و همچنین نیازی برای مستند کردن تغییرات اجتماعی استفاده می‌کند.

به گزارش رویداد۲۴ در مجموعه پیش رو که «چهار چشم» نامیده شده آدریان بیتیبالی واقعیاتی را که باعث اتهامات جادوگران شده را کشف کرده است. یک حرکت اجتماعی سنتی که ریشه در محرومیت اجتماعی آن متهمان دارد.

از آنجا که آدریان در کشور بورکینافاسو بزرگ شده توانسته است اهمیت مذاهب جامعه بورکینابی را از کودکی مشاهده کند. در میان ظهور این اعتقادات اتهامات جادوگران توجه این عکاس را به خود جلب کرد. این پروژه عکاسی نگاهی دارد به نقش کشیشان سنتی در عادات اجتماعی و این خود پرسش ایجاد می‌کند. سوالاتی از قبیل آنکه این افراد چه کسانی‌اند؟ و مجبورند چه ظرفیت‌هایی را مشخص کنند که نیروی شیطانی دارد؟ و اینکه آیا این کار‌ها اشتباه است؟ در تصاویر روز عکس‌های پروژه «چهار چشم» اثر آدریان بیتیبالی که سنن بورکینافاسو را روایت می‌کند را ببینید.

منبع: WORLDPRESS

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان