تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۰ تير ۱۴۰۰
محمود صادقی:

جریان اصلاحات از فرصت دوری از قدرت برای بازسازی خود استفاده کند/ باید در دوره همکاری با میانه‌روی میزان مسئولیت اصلاح‌طلبان را مشخص می‌کردیم

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:جریان اصلاحات باید از فرصت دوری از قدرت برای بازسازی خودش و نیروهایش استفاده کند و دست به یک اصلاح بزند.

جریان اصلاحات از فرصت دوری از قدرت برای بازسازی خود استفاده کند/ باید در دوره همکاری با میانه‌روی میزان مسئولیت اصلاح‌طلبان را مشخص می‌کردیم

رویداد۲۴  محمود صادقی، درباره این که گفته می‌شود برای اداره کشور بد نیست تمامی ارکان یکدست شود و حتی اگر برخی از جریان‌های سیاسی هم در این مابین حذف شوند مسئله‌ای پیش نمی‌آید، گفت: در گذشته ما چنین وضعیتی را در دولت‌های نهم و دهم تجربه کردیم، حال سوال اینجاست اگر یکدست شدن قوا به معنای این باشد که یک اراده‌ای در کشور به صورت برنامه‌ریزی شده بنا بر حذف جناح‌های سیاسی و همسو کردن قوا داشته باشد، این خطرناک است.

به گزارش ایلنا، این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکدست شدن قوا عملا هم باعث کاهش سرمایه اجتماعی و هم باعث محروم شدن مدیریت کشور از مشارکت بخش قابل توجهی از نیرو‌های سیاسی در بدنه اجتماعی می‌شود که این کار خطرناک برای کشور بسیار ضایعه دارد.

وی افزود: این‌که بگوییم بعد از یک دوره ۱۰ ساله دوباره زمینه برای جریانی باز می‌شود، حرف درستی نیست چراکه عملا با حذف یک جناح ضایعه ایجاد می‌شود و از سوی دیگر فرصت برگرداندن آن دیگر وجود ندارد!

صادقی خاطرنشان کرد: اگر مقصود این باشد که در یک رقابت سالم و عادلانه‌ای گردش قدرت صورت گیرد و به طور تصادفی هر سه قوه همسو شوند، یعنی طی یک فرآیند دموکراتیک باشد که اشکالی ندارد، اما اگر مدیریت شده باشد، ما توسعه سیاسی در کشور نخواهیم داشت.


بیشتر بخوانید: اصلاحات باید در سمت مردم قرار گیرد/ اصلاح‌طلبان باید از لاک صرف قرار گرفتن در قدرت خارج شوند


صادقی در پاسخ به این سوال که در جریان انتخابات شاهد که با قهر بدنه اجتماعی اصلاحات بودیم این جریان چه اصلاحاتی باید انجام دهد، گفت: باید رفتن از قدرت را نه تهدید بلکه یک فرصت تلقی کنیم، معتقدم این زمان برای اصلاح‌طلبان می‌تواند فرصت مناسب‌تری فراهم کند تا به بازیابی و خودسازی خود و نیروهای‌شان بپردازند و شاید به نوسازی تشکیلاتی و هم‌چنین رجوع بیشتر به جامعه و بدنه بپردازند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان یک دوره ائتلافی را در ۸ سال آقای روحانی تجربه کردند، البته این تجربه خیلی موفقی نبود؛ چراکه در حقیقت در نحوه ائتلاف‌بندی و همکاری با جناح‌های معتدل و میانه از ابتدا باید کاردرست انجام می‌شد تا میزان مسئولیت اصلاح‌طلبان مشخص می‌شد.

وی گفت: در این فرصت، اصلاح‌طلبان این زمینه را دارند با دقت تشکیلات خودشان را بازسازی و تقویت کنند و با مطالبات مردمی بیشتر درگیر شوند و خودشان را برای آینده آماده کنند.

صادقی بیان کرد: البته اصلاح‌طلبان در حال حاضر که قدرت در دست اصولگرایان است، می‌توانند با کارشناسی و ارائه دیدگا‌های خودشان حتی به رئیس‌جمهور جدید و مجلس نقش خودشان برای حل مشکلات اساسی از جمله در زمینه اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و روابط بین‌الملل بدون چشم‌داشتی را ایفا کنند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان