تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۱ تير ۱۴۰۰

مدارس از اول مهر ماه بازگشایی می‌شود

حسینی گفت: مقرر شد با رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی و آموزشی مدارس کشور از اول مهرماه بازگشایی شوند.

شرایط بازگشایی مدارس

رویداد۲۴ سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران، گفت: چون عوارض ناشی از آموزش آنلاین و مجازی برای دانش آموزان بیشتر از آموزش حضوری است مقرر شد با رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی و آموزشی مدارس سراسر کشور از اول مهرماه بازگشایی شوند.

او با بیان اینکه برای تامین سلامت دانش آموزان، واکسن کرونا به معلمان در مردادماه تزریق خواهد شد، افزود: برای بازگشایی مدارس پروژه مهر با توزیع کتب درسی، برنامه سنجش سلامت جسمانی، آمادگی تحصیلی و ساماندهی معلمان، انتصاب مدیران و آماده سازی ۱۴ هزار کلاس درس در حال اجرا است.

    حسینی از استقبال ۷۰ درصدی دانش آموزان ایرانی در شبکه شاد اشاره کرد و گفت: با تجاربی که از آموزش مجازی در روز‌های کرونایی حاصل شد آموزش حضوری با تغییر اتی همراه است.

    او افزود: با وجود فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم برای آموزش حضوری مدارس تصمیم نهایی بازگشایی مدارس منوط به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا است.


    بیشتر بخوانید: بیش از ٢۵ میلیون دانش‌آموز پس از کرونا به مدرسه باز نمی‌گردند


    تامین تجهیزات هوشمند آموزشی برای دانش آموزان نیازمند

    حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خصوص تامین تجهیزات هوشمند آموزشی، گفت: برای ۳ میلیون دانش آموز که از امکانات آموزش مجازی برخوردار نبودند، ۲۹۰ هزار تبلت و گوشی هوشمند با مشارکت خیران خریداری و تحویل شد.

    او افزود: در بودجه امسال نیز ۵۰۰ میلیارد تومان برای تهیه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تبلت و گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است.

    حسینی با اشاره به ارائه ۳۳ هزار قلم کالای آموزشی میان دانش آموزان نیازمند مازندران، گفت: مازندران به همراه خوزستان رتبه نخست کشوری را در طرح هدایت آموزش و پرورش کسب کرد.

    او افزود: یک هزار ۱۵۰۰ قلم تبلت و گوشی هوشمند امروز برای مازندران برنامه ریزی شده است که ۵۰۰ مورد را وزارتخانه و مابقی را با توجه به امکانات داخلی استان تهیه و ارائه می‌شود.

    سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز گفت: ۲ هزار دانش آموز استان از تجهیزات هوشمند آموزشی برخوردار نیستند که با توجه به طرح راستی آزمایی صورت گرفته تا پایان تابستان امسال این تجهیزات تهیه و در اختیار این دانش آموزان قرار می‌گیرد.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان